Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welk objectief voor nikon d5200

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• welk objectief voor nikon d5200

Hoi

Ik wil de nikon d 5200 gaan aanschaffen. Ik ga voor het eerst de overstap maken van een compactcamera naar een spiegelreflexcamera. Ik wil me ook meer gaan bezig houden met de instellingen.
    Ik fotografeer veel binnenshuis, van onze dieren, op zomervakanties en tijdens het wielrennen en skieen.
    Ik ben op zoek naar een objectief . Ik vind dit best lastig om een goede, betaalbare te vinden. Mijn budget is ongeveer 400 a 500 euro voor het objectief.
    Ik zoek iets wat op korte afstand goede foto's maak , maar ik heb ook zoom nodig. Ik ben niet zo een fan om meerdere lenzen bij me te dragen indien niet nodig. Een collega van me had het over een lens met 18-200 mm die zowel korte als lange afstanden aankan.
    Hebben jullie een idee aan wat voor soort lens ik kan denken?

Re: welk objectief voor nikon d5200

Nikor AF-S 18-105@195€ + 55-200VR@150€
    Als je op termijn meer dan 200mm wil kan je beter de aankoop van de 55-200 nog wat uitstellen en doorsparen voor de Tamron 70-300VC@350€.

Super-zooms (18-200) zijn eigenlijk enkel aangeraden voor omstandigheden waar wisselen van lens moeilijk is (stoffige reis-omgeving). In alle ander gevallen weegt het verlies aan beeldkwaliteit eigenlijk niet op tegen de moeite die je moet doen om van lens te wisselen. Wie dat wel teveel moeite vindt kan eigenlijk beter een goeie compact kopen die meteen ook een pak lichter en compacter is.
    Last edited by cojon; 10 mei 2013, 21:51.
    D7000/D600 + Nikkor, Tamron, Tokina, Sigma, Kenko, Metz

Comment

Re: welk objectief voor nikon d5200

Ik vermoed dat de D5200 met een kitlens komt? De 18-105 is een leuke lens met een beetje zoombereik, maar ik weet niet hoe die reageert op 24 megapixels.
      Die 18-105 is gelanceerd met de D90 die 12 megapixels heeft.

De nieuwe 18-200mm vrII blijkt wel een mooie lens te zijn (maar ook best prijzig...misschien in 2e hands gaan zien)
      Lenzen met een groot zoombereik zoals 18-200, dus van groothoek naar tele, geven altijd een beetje kwaliteit op t.o.v. het gebruiksgemak. Of je dit 'kwaliteitsverlies' merkt ligt aan jouw
      eisen.

Een 55-200 gaat te veel zijn om binnenshuis foto's te nemen. Dan ben je beter met iets groothoek.
      Een 35mm prime is zeer betaalbaar en een heel mooie lens. Maar dan heb je geen zoom. Dit is wel een mooie (lichte/kleine) lens om op zak te hebben als het licht een beetje moeilijker wordt.

Vraag eens aan die collega of je die 18-200 eens mag proberen, dan kan je zien of dit iets voor jou is.

Veel succes ermee!

Comment

Working...
      X