Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste indruk over Pentax *ist D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Maar de mijne is het best ...

    Comment


    • #47
      Originally posted by Tom
      Maar de mijne is het best ...
      Doe niet zo geheimzinnig Tom? Welke is het?

      Comment


      • #48
        Degene die ik eerst van jou wou kopen J@n, de 10D. Was ook als grapje bedoelt hee.
        Ik moet toegeven dat die *Ist D mij ook wel heeft geintresseerd, maar qua lenzen ben heb ik afgehaakt. (alhoewel ik nog steeds mijn analoge Pentax met lenzen heb)

        Comment


        • #49
          Natuurlijk was het een grapje Tom
          Ja, het gebrek aan objectieven breekt Pentax waarschijnlijk op. Ze zijn er wel, maar te weinig en een allegaartje. Goed, ik heb ook veilig voor een Canon gekozen, de Pentax was toen net aangekondigd, maar als hij wel op de markt was geweest, had ik hem om die objectieven links laten liggen. Ik heb het al eens eerder geschreven, mij boeit het wel dat er merken zijn die tegen de verdrukking in op de markt zijn. Maar het blijft marginaal of er moet een wonder gebeuren.

          Comment


          • #50
            Hey J@n, "ik ben" te bont
            Ik vind dit een superforum maar topics als deze dragen daar weinig of niks toe bij. De nuttige info op deze 2 pagina's kan je in 3 zinnen samenvatten imho ... verspilling van tijd dus

            En nu hou ik m'n mond

            Comment


            • #51
              Originally posted by Tony smeT
              Hey J@n, "ik ben" te bont
              Ik vind dit een superforum maar topics als deze dragen daar weinig of niks toe bij. De nuttige info op deze 2 pagina's kan je in 3 zinnen samenvatten imho ... verspilling van tijd dus

              En nu hou ik m'n mond
              Misschien heb je wel gelijk Tony, maar jouw reactie draagt daar natuurlijk ook niet toe bij. Alsof het weten van een prijs, die zoals je weet snel op het net te vinden is, zo belangrijk is. Verder denk dat het woord zeiken in België minder beladen is dan in Nederland. En dat van zo'n keurige man!

              Comment


              • #52
                marcfoto:

                Momenteel ken ik nog geen enkele digitale reflex die die barrière al gebroken heeft. Je mag natuurlijk altijd proberen, maar de EOS 300D kost off. nog altijd 1200€.

                digitalstreet: 986€ inc kitlens

                en dan heb ik nog niet de echt goedkoopste gezocht
                FZ10 35-420mm leica lens met IS en een f2.8 all the way
                Canon EOS600d

                Comment


                • #53
                  Is dit nu weer niet de zoveelste discussie over wie het beste alaam heeft? Al die toestellen voldoen toch aan bepaalde minimumeisen qua kwaliteit, maar ja het aantal compatibele toebehoren kan verschillen van merk tot merk.
                  Laat de underdogs ook eens hun ding doen. Canon en nikon zijn ook ooit klein begonnen, en zijn nu misschien wel marktleiders, maar is dat binnen 25 jaar nog zo?
                  Hoe meer keuzeaanbod, hoe beter toch voor de kieskeurige zou ik denken? Ik heb ook sympathie voor merken die opties inbouwen, anders dan deze uit het platbewandeld pad, misschien is zo een zoeker ook zo iets. Voor sommigen is het het einde, voor anderen is het niet belangrijk.

                  Ik ken nu niets van zoekers, maar het is niet omdat er een toestel op de markt komt met een goeie zoeker dat ik het speciaal daarvoor zou kopen.

                  De groeten,
                  Rigel

                  Comment


                  • #54
                    ...de wind is aan het opsteken... uitkijken voor een goede schuilplaats voor de storm losbarst...


                    Alle gekheid op een stokje:
                    - Ok, ok, ik trek mijn woorden in over de Himalaya. Ik heb nog nooit een expeditie in de Himalaya met een digitaal toestel, dus ik weet er niks over... Iedereen dient voor zichzelf uit te maken of hij merkspecifieke batterijen een voor- dan wel een nadeel vindt... Ik vind ze een voordeel, maar wie ben ik?
                    - @Marijnissen: ik hanteer alleen officiële prijzen want die zijn gemakkelijk controleerbaar en maakt het mogelijk om eenvoudige prijsvergelijkingen te doen. Ik weet ook wel dat we zelden of nooit die officiële prijzen betalen natuurlijk (gelukkig maar!)...
                    - wat betreft de plaatsing van de knoppekes: dat is (natuurlijk!) een subjectieve beoordeling van mijnentwege. Ik vind de plaatsing goed bij een *ist D, maar ik kan mij voorstellen dat iemand anders die graag op een andere plaats had gezien. Les gouts et les coleurs ne se disputent pas...
                    - wat betreft lenzenaanbod: God wel, wat zal ik zeggen? Natuurlijk hebben Canon en Nikon meer aan te bieden. Geen discussie. Toch zou ik niet zo ver willen gaan om te zeggen dat de lenzen niet zo goed zijn als die van Canon en Nikon: ok, ok, Pentax heeft geen USM/AF-S en geen IS/VR, maar optisch (en dat is toch nog altijd primordiaal) staan ze er. En op de tweedehandsmarkt is er geen aanbod zo groot als dat van Pentax; je vind er letterlijk alles: van schroefdraad lenzen tot dure lichtsterke kanjers en alles wat Pentax ooit gemaakt heeft aan glasservies past op de *ist D (met enkele restricties weliswaar)...

                    Nogmaals, aan de mensen die een D70 of andere 10D's of 300D's hebben en daar gelukkig mee zijn wens ik van harte dat ze nog jaren plezier mogen beleven met hun camera en goede foto's mogen maken. Het was nooit de bedoeling van deze topic om de Nikonians of de Canonians op de schouw te jagen, en als ik dat wel zou gedaan hebben: mijn excuses.
                    Deze topic heb ik in de eerste plaats geschreven om aan te geven dat ik niet gelukkig ben met mijn EOS 300D en waarom ik droom van een *ist D...
                    http://www.digifotofreak.nl

                    Comment


                    • #55
                      Originally posted by MarcFoto
                      ...de wind is aan het opsteken... uitkijken voor een goede schuilplaats voor de storm losbarst...
                      ...en wie wind zaait, zal storm oogsten , maar ondanks al dië storm blijf je lachen, wat op zich al een sterke eigenschap is.

                      Nee, toch even vertellen: toen ik aan het uitkijken was voor een DSLR ben ik verschillende merken en toestellen en systemen gaan onderzoeken, en gaandeweg ben ik regelmatig verliefd geworden op een bepaald toestel. Maar... liefde is blind. Als ik mijn queeste achteraf bekijk, en mijn (steeds weer wisselende) argumenten bekijk waarom ik op een bepaald moment de voorkeur gaf aan een bepaald toestel, kan ik alleen maar zeggen dat je brein aardige grapjes met je objectief beoordelingsvermogen kan uithalen. In de psychologie noemt men dit ook wel eens 'cognitieve dissonantie'.

                      Anyway, als ik je dit nog kan meegeven: àls je op een gegeven moment met de centen in je pollen staat om uwen *ist te gaan halen, kan het misschien nog wel opbrengen om jezelf toch nog eens serieus te doen twijfelen. Ik begrijp je passie op deze moment maar al te goed. (been there ) Maar toch, vanuit mijn -niet betrokken- oogpunt lijken me de argumenten van viewfinder en batterijen nét iets te mager om daarop hoofdzakelijk je keuze te baseren. Hey, but who am I, huh!

                      Anyway, wat voor keuze dat je ook maakt: veel plezier ermee. 't Zal zowiezo plezant zijn.

                      Groeten,
                      Marco
                      “Creativity is allowing yourself to make mistakes. Art is knowing which ones to keep.”
                      Scott Adams

                      Comment


                      • #56
                        Originally posted by markali
                        ...en wie wind zaait, zal storm oogsten , maar ondanks al dië storm blijf je lachen, wat op zich al een sterke eigenschap is.

                        Nee, toch even vertellen: toen ik aan het uitkijken was voor een DSLR ben ik verschillende merken en toestellen en systemen gaan onderzoeken, en gaandeweg ben ik regelmatig verliefd geworden op een bepaald toestel. Maar... liefde is blind. Als ik mijn queeste achteraf bekijk, en mijn (steeds weer wisselende) argumenten bekijk waarom ik op een bepaald moment de voorkeur gaf aan een bepaald toestel, kan ik alleen maar zeggen dat je brein aardige grapjes met je objectief beoordelingsvermogen kan uithalen. In de psychologie noemt men dit ook wel eens 'cognitieve dissonantie'.

                        Anyway, als ik je dit nog kan meegeven: àls je op een gegeven moment met de centen in je pollen staat om uwen *ist te gaan halen, kan het misschien nog wel opbrengen om jezelf toch nog eens serieus te doen twijfelen. Ik begrijp je passie op deze moment maar al te goed. (been there ) Maar toch, vanuit mijn -niet betrokken- oogpunt lijken me de argumenten van viewfinder en batterijen nét iets te mager om daarop hoofdzakelijk je keuze te baseren. Hey, but who am I, huh!

                        Anyway, wat voor keuze dat je ook maakt: veel plezier ermee. 't Zal zowiezo plezant zijn.

                        Groeten,
                        Marco
                        Danke voor de knipoog...

                        Ik geef je 100% gelijk. De reden waarom ik momenteel de *ist niet wil kopen heeft deels met financiën te maken, voor het ander deel speelt mee dat ik momenteel wsch niet echt objectief ben.

                        Blijft natuurlijk het feit dat ik momenteel niet tevreden ben over mijne 300D. Ben gisterenavond op stap geweest om foto's te maken en heb mijzelf verplicht om mijne 300D te nemen ipv. mijne EOS 30. Het is voor mij een nachtmerrie en die zoeker vergalt mij volledig het plezier van foto's nemen...
                        http://www.digifotofreak.nl

                        Comment


                        • #57
                          Marc, ik heb niet zo'n beste ogen en heb mij een oogcorrectielensje van +2 gekocht. Samen met de mogelijkheid om het toestel op +1 te zetten is dat +3 en dat is voldoende voor mijn ogen (er zijn correctielensjes van +3 te koop).
                          Of je dat nog bij die 300D moet doen is de vraag, als een toestel je tegen staat blijf je ontevreden.

                          Comment


                          • #58
                            Originally posted by MarcFoto
                            [br
                            Blijft natuurlijk het feit dat ik momenteel niet tevreden ben over mijne 300D. Ben gisterenavond op stap geweest om foto's te maken en heb mijzelf verplicht om mijne 300D te nemen ipv. mijne EOS 30. Het is voor mij een nachtmerrie en die zoeker vergalt mij volledig het plezier van foto's nemen...
                            Kan ik inkomen. Ik heb misschien het geluk gehad om nooit iets beter gewoon geweest te zijn. Mijn vorige toestel was een Fuji s602Z, een mooi toestel, maar in elk opzicht is de D70 een verbetering. Mijn gevoel had misschien anders geweest moest ik ook een toestel zoals de Eos 30 hebben gehad. Maar ja, dit illustreert weer: met welke bril kijk je naar je huidige toestel, hee...
                            “Creativity is allowing yourself to make mistakes. Art is knowing which ones to keep.”
                            Scott Adams

                            Comment


                            • #59
                              Originally posted by j@n
                              Marc, ik heb niet zo'n beste ogen en heb mij een oogcorrectielensje van +2 gekocht. Samen met de mogelijkheid om het toestel op +1 te zetten is dat +3 en dat is voldoende voor mijn ogen (er zijn correctielensjes van +3 te koop).
                              Of je dat nog bij die 300D moet doen is de vraag, als een toestel je tegen staat blijf je ontevreden.
                              Ik draag ook een bril, maar ik heb -10 dioptrie. Is denk ik dus geen echte oplossing...

                              Iemand heeft al eens de angle finder c voorgesteld, maar dat ken ik niet en de prijs is prijzig...
                              http://www.digifotofreak.nl

                              Comment


                              • #60
                                Voor de geïnteresseerden: er is een interessante topic op dpreview forum hoe men bij Pentax verzeild geraakt is...
                                http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1028&message=8834328
                                http://www.digifotofreak.nl

                                Comment

                                Working...
                                X