Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste indruk over Pentax *ist D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Tom
    Of het gebruik van AA batterijen nu zoveel beter is dan een "merkeigen" batterij, dat moet ik nog zien hoor. Ik wil die AA batterijen wel eens op de skipiste zien, bij een temperatuur van enkele graden onder nul. Dan vrees ik dat je capaciteit ineens een stukje lager zal liggen.

    De ENIGE cam die volgens mij heel zuinig is momenteel is de D70. Als je ziet hoeveel 1gig kaartjes men kan volschieten met 1 batterij .... kudos voor Nikon.
    Ge hoort mij op dat punt ook niet klagen over mijne EOS, hoor. Toen ik de shoot deze week deed met Tom en MacChap stond de batterij indicator op 'leeg'. Ik heb nog lustig mijne MicroDrive kunnen volschieten.
    http://www.digifotofreak.nl

    Comment


    • #17
      Originally posted by MarcFoto
      Originally posted by Rudy
      MarcFoto, koop dan die supergeweldige prijsbreker!! En weet ons te zeggen na een periode of ie echt zo goed is??
      Wat ik me afvraag, is waarom die camera niet in grotere aantalen verkocht word, als ie echt zoveel beter is dan de 2 anderen. misschien toch het hele systeem waar het om gaat?
      btw, de aan uit knop rond de onstpanknop sucks, ik heb er met de nikon 5700 meerdere malen een ongewilde uitschakeling mee gehad, en als je een dslr gebruikt, zie je het nog eens niet meteen. De aan-uit knop op de 10d zit veel logischer mijn inziens. ( maar dat is weer goesting hé)
      Iedere sponsoring in die zin wordt van harte geapprecieerd: ik zal dan een sticker op de camera kleven met de vermelding 'sponsored by...

      En waarom de camera niet meer gekocht wordt:
      tja, marketing nietwaar?
      Mensen kopen een camera omdat er een stickertje met het magische woord 'Sony' op staat. Het maakt dan echt niet uit hoe slecht die camera eigenlijk wel is, Sony geraakt daar mee weg.
      Minolta, Pentax en andere merken hebben het veel moeilijker om technisch betere camera's aan de man te brengen dan Canon, Sony, Nikon...
      Remember!!!!
      It's not the camera that counts, it's the photo you make with it...
      ;-)

      En euh over da sonyke, als totaalpakket, verslaat het alle dslrs die er momenteel bestaan. ok, je hebt maar 28-200 en maar 2.0-2.4 en maar een iso 64-100 die echt goed zijn. Maar voor dagelijks werk, prima ding hoor.
      Ik wil momenteel niet meer met die lenzen en alles beginne, laat mij maar lekker genieten van fotos make, en niet teveel nadenken over gear.

      Comment


      • #18
        [quote]Originally posted by MarcFoto
        [br

        Het feit dat de ist AA-batterijen gebruikt, vind ik onbetaalbaar. Ik ben in Ethiopië geweest waar ik 35 dagen lang geen winkel tegengekomen ben waar men batterijen what-so-ever (laat staan een Canon BP-511) kon kopen... Het maakt dat de ist de enige digitale reflex is die men probleemloos naar oorden als de Orinoco delta of op expeditie in de Himalaya kan meenemen.


        Fuji S2 !!



        35 mm is wat we zien, 50 mm wat we willen zien.

        Comment


        • #19
          Originally posted by Rudy
          laat mij maar lekker genieten van fotos make, en niet teveel nadenken over gear.
          En dat is het belangrijkste!!
          My pint: met mijne EOS 300D (voor alle kwaliteiten dat hij heeft) kan ik niet meer genieten van het shooten...
          http://www.digifotofreak.nl

          Comment


          • #20
            Originally posted by Plimsol
            Fuji S2 !!
            You've got me there...
            Als ik van kwade wil was, zou ik kunnen zeggen dat ik het had over digitale reflexen met échte zoekers...

            Nee, alle gekheid op een stokje: de Fuji S2 is een fantastisch toestel. Hoe komt het dat ik er altijd het bestaan van vergeet?
            http://www.digifotofreak.nl

            Comment


            • #21
              Originally posted by MarcFoto
              Originally posted by Plimsol
              Fuji S2 !!
              You've got me there...
              Als ik van kwade wil was, zou ik kunnen zeggen dat ik het had over digitale reflexen met échte zoekers...

              Nee, alle gekheid op een stokje: de Fuji S2 is een fantastisch toestel. Hoe komt het dat ik er altijd het bestaan van vergeet?
              Met echte zoekers ?
              Ben even niet mee, verklaar u nader

              Jean
              35 mm is wat we zien, 50 mm wat we willen zien.

              Comment


              • #22
                Originally posted by Plimsol
                Met echte zoekers ?
                Ben even niet mee, verklaar u nader

                Jean
                De zoeker van de Fuji S2 is niet overdreven groot... (ik blijf vriendelijk)
                Dat is trouwens de hoofdreden waarom ik zou overstappennaar Pentax...
                http://www.digifotofreak.nl

                Comment


                • #23
                  nu heb ik toch weer binnenpretjes hoor.....

                  je vindt het gebruik van NIET-oplaadbare batterijen een voordeel?
                  komaan zeg, met wat je uitspaart aan steeds weer nieuwe batterijen te kopen kan je je genoeg wel-heroplaadbare batterijen kopen van een ander fotomerk, om vijf keer Ethiopie op en af te wandelen, me dunkt !

                  eneuh... der zal geen enkele digitale camera nog werken in de Himalaya en dergelijke oorden.... uitsluitend volledig mechanische (dus analoge) camera's zullen nog blijven presteren in die barre omstandigheden.

                  ik ken die nieuwe Pentax niet, maar ik weet wel dat merk jarenlang garant heeft gestaan voor oerdegelijk analoog materiaal....of ze die reputatie kunnen doortrekken in het digitale gebeuren blijft nog de vraag....tot zover je vergelijking met het naamkaartje van Sony. Of een 300D, een 10D of een D70 daar schrik van moet krijgen durf ik ERG in twijfel trekken zolang we dat niet gezien hebben...

                  Stef

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by Stef
                    nu heb ik toch weer binnenpretjes hoor.....
                    je vindt het gebruik van NIET-oplaadbare batterijen een voordeel?
                    komaan zeg, met wat je uitspaart aan steeds weer nieuwe batterijen te kopen kan je je genoeg wel-heroplaadbare batterijen kopen van een ander fotomerk, om vijf keer Ethiopie op en af te wandelen, me dunkt !
                    Waar heb ik gezegd dat ik niet-oplaadbare batterijen een voordeel vind? Me dunkt dat je deze post nog eens helemaal opnieuw dient te lezen... Ik stel (en daar blijf ik bij) dat het gebruik van AA-batterijen een voordeel is ten opzichte van een camera-specifieke batterij (goedkoper, gemakkelijker verkrijgbaar).

                    eneuh... der zal geen enkele digitale camera nog werken in de Himalaya en dergelijke oorden.... uitsluitend volledig mechanische (dus analoge) camera's zullen nog blijven presteren in die barre omstandigheden.
                    Wat betreft Himalaya en zo:
                    Alkaline batterijen zijn bruikbaar tussen 5 en 45°C,
                    LiIon batterijen van 0 tot 40°C,
                    NiMH batt van 0 tot 50°C
                    niet-oplaadbare Lithium batterijen van -10 tot 60°C.
                    Dus als je een expeditie naar de Himalaya uitvoert koop je verschillende setjes Lithium batterijen en terwijl je 1 set in gebruik hebt zitten de andere set op een warme plaats (borstzakje bvb.). Dat kun je niet met oplaadbare batterijen doen...

                    Of een 300D, een 10D of een D70 daar schrik van moet krijgen durf ik ERG in twijfel trekken zolang we dat niet gezien hebben...

                    Stef
                    Nee, misschien niet, maar ze zouden wel in de grond moeten zinken van schaamte...



                    http://www.digifotofreak.nl

                    Comment


                    • #25
                      Ikzelf heb een UZI, en die nam ik al mee naar Afrika. Welnu, een setje van vier 2100 NimH's ging ongeveer 100 shots mee. Gene vette, in dat hete weer. Had al hetzelfde moeten ondervinden bij lage temperaturen (50 pics in de sneeuw en bye bye batterijtjes). Bij gewone, niet-oplaadbare batterijen ligt de levensduur echter NOG VEEL LAGER. Heb dat ooit één keer gedaan (bij normale temperaturen), en ik weet zeker dat ik nog geen 50 shots heb gehaald.

                      Als je dus gaat stellen dat digicams met AA's veel beter te gebruiken zijn in extreme weersomstandigheden, dan ga je bedrogen uitkomen. Je gaat een lumbago krijgen van al die AA's in je rugzak! Om nog maar te zwijgen van de VISA rekening achteraf!

                      Persoonlijk denk ik er hetvolgende over:

                      - Het succes van digicam gebruik in extreme weersomstandigheden hangt in grote mate af van de mogelijk/nabijheid om te herladen. En van reserve-herlaadbatterijen.
                      - Is deze mogelijkheid er niet of nauwelijks, laat je digicam thuis en neem een analoog toestel.
                      - Een DSLR is zuiniger in stroomgebruik, vergeleken met een prosumer- of consumer-toestel. Ik weet niet hoe dat komt, het is een vaststelling. Misschien komt het doordat er meer electronica zit in een pro/consumer, en dat die electronica meer onder spanning blijft zitten.
                      http://www.theafricabug.com

                      Comment


                      • #26
                        I have lots of fun with my D70 and its ridiculous small viewfinder
                        Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                        Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by Jochen
                          Ikzelf heb een UZI, en die nam ik al mee naar Afrika. Welnu, een setje van vier 2100 NimH's ging ongeveer 100 shots mee. Gene vette, in dat hete weer. Had al hetzelfde moeten ondervinden bij lage temperaturen (50 pics in de sneeuw en bye bye batterijtjes). Bij gewone, niet-oplaadbare batterijen ligt de levensduur echter NOG VEEL LAGER. Heb dat ooit één keer gedaan (bij normale temperaturen), en ik weet zeker dat ik nog geen 50 shots heb gehaald.
                          heb je het over Alkaline batterijen dan heb je gelijk, maar ooit al over Lithium batterijen gehoord? In Nepal heb ik de trekking rond de Anapurna gemaakt (7 dagen) )Ik ben met 2 Lithiumkes toegekomen. Het was weliswaar maar een EOS'ke 620 (dus geen zo'n batterij zuiper) maar toch, mijn vriend met zijn Super A (geen AF, geen motordrive, enkel belichting) zat constant Alkaline batterijen te switchen. Hoewel hij zich een lumbago gedragen heeft aan batterijen heeft hij de reis niet volgekregen en heb ik hem soms foto's laten maken met mijn toestel...
                          Een DSLR is zuiniger in stroomgebruik, vergeleken met een prosumer- of consumer-toestel. Ik weet niet hoe dat komt, het is een vaststelling. Misschien komt het doordat er meer electronica zit in een pro/consumer, en dat die electronica meer onder spanning blijft zitten.
                          Zou dat kunnen komen omdat er geen EVF en geen electrische zoom opzit of zou dat gewoon komen omdat de CCD's in DSLR's geen zo'n stroomvreters zijn?
                          http://www.digifotofreak.nl

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by MarcFoto
                            Originally posted by Jochen
                            Een DSLR is zuiniger in stroomgebruik, vergeleken met een prosumer- of consumer-toestel. Ik weet niet hoe dat komt, het is een vaststelling. Misschien komt het doordat er meer electronica zit in een pro/consumer, en dat die electronica meer onder spanning blijft zitten.
                            Zou dat kunnen komen omdat er geen EVF en geen electrische zoom opzit of zou dat gewoon komen omdat de CCD's in DSLR's geen zo'n stroomvreters zijn?
                            Waarschijnlijk een combinatie van beide. In ieder geval heeft een dSLR een paar zuiver mechanische of optische aspecten die op een digicam grotendeels door de electronica zijn overgenomen. De zoeker en de zoom zijn twee uitstekende voorbeelden daarvan. Voor bepaalde (niet alle) dSLRs zijn ook specifieke types Li-Ion batterijen gemaakt, die op zich al een grotere autonomie verzekeren, los van het eventueel intelligenter stroomverbruik.
                            Pieter
                            --
                            Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by MarcFoto

                              heb je het over Alkaline batterijen dan heb je gelijk, maar ooit al over Lithium batterijen gehoord? In Nepal heb ik de trekking rond de Anapurna gemaakt (7 dagen) )Ik ben met 2 Lithiumkes toegekomen. Het was weliswaar maar een EOS'ke 620 (dus geen zo'n batterij zuiper) maar toch, mijn vriend met zijn Super A (geen AF, geen motordrive, enkel belichting) zat constant Alkaline batterijen te switchen. Hoewel hij zich een lumbago gedragen heeft aan batterijen heeft hij de reis niet volgekregen en heb ik hem soms foto's laten maken met mijn toestel...
                              Die EOS 620 is een analoog toestel. Daar ligt het verbruik zowiezo laag. Ik spreek over digitale camera's.

                              Die hebben véél meer batterijkracht nodig. En of je dan 1000 NimH batterijen meeneemt, of 500 lithiums, goed voor de rug is het niet hee?

                              Je digicam-oordeel vellen op basis van stroomverbruik bij analoge toestellen is op z'n minst gezegd naief hoor.
                              http://www.theafricabug.com

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by Jochen
                                Originally posted by MarcFoto

                                heb je het over Alkaline batterijen dan heb je gelijk, maar ooit al over Lithium batterijen gehoord? In Nepal heb ik de trekking rond de Anapurna gemaakt (7 dagen) )Ik ben met 2 Lithiumkes toegekomen. Het was weliswaar maar een EOS'ke 620 (dus geen zo'n batterij zuiper) maar toch, mijn vriend met zijn Super A (geen AF, geen motordrive, enkel belichting) zat constant Alkaline batterijen te switchen. Hoewel hij zich een lumbago gedragen heeft aan batterijen heeft hij de reis niet volgekregen en heb ik hem soms foto's laten maken met mijn toestel...
                                Die EOS 620 is een analoog toestel. Daar ligt het verbruik zowiezo laag. Ik spreek over digitale camera's.

                                Die hebben véél meer batterijkracht nodig. En of je dan 1000 NimH batterijen meeneemt, of 500 lithiums, goed voor de rug is het niet hee?

                                Je digicam-oordeel vellen op basis van stroomverbruik bij analoge toestellen is op z'n minst gezegd naief hoor.
                                Na subjectief en onkundig ben ik nu ook al naïef.
                                Ik begin zo langzamerhand aan mezelf te twijfelen...

                                Ik wou gewoon nog even zeggen dat de zelfontlading van een Lithium batterij veel lager ligt dan eender welk ander type batterij. Daarom zul je hem nog wél (en als enige) kunnen gebruiken in koude, hete of luchtvochtige streken...
                                http://www.digifotofreak.nl

                                Comment

                                Working...
                                X