Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste indruk over Pentax *ist D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Jammer dat de titel van uw onderwerp zo vaag is, want ik kwam hier slechts toevallig langs. De materie rond de Pentax *ist D interesseert mij enorm, maar helaas is er niet veel -/+ op fora te vinden omtrent dit merk. Overal merk je (helaas) dezelfde tendens: canon/nikon ... en over de rest wordt haast niet gesproken. Zonde.
    MarcFoto, ik ben blij dat ik door u enige kritiek rond de Pentax *ist D heb mogen opsteken. Bedankt.

    Groeten,
    Extranjero.

    Comment


    • #32
      Extreme temperaturen zijn nefast voor batterijen. Lagere nog erger dan hoge. Bewaar bij extreme koude een setje in een borstzakje of zo. Als je set in het toestel opgeeft, kan je de set op lichaamstemperatuur plaatsen en daar weer enkele minuten mee werken tot je andere set weer opgewarmd is tegen je huid.

      Comment


      • #33
        Originally posted by MarcFoto
        Ik wou gewoon nog even zeggen dat de zelfontlading van een Lithium batterij veel lager ligt dan eender welk ander type batterij. Daarom zul je hem nog wél (en als enige) kunnen gebruiken in koude, hete of luchtvochtige streken...
        ...en zelfs met normale levensduur van deze Lithium AA's is het voordeel in extreme omstandigheden quasi nihil. Zoals ik al zei; digicam succesvol gebruiken in extreme omstandigheden hangt af van stroomvoozieningen. Of nog simpeler gesteld: als herladen niet kan: forget it.

        In feite komen discussies met jou steeds op hetzelfde neer: je stelt de zaken zwart/wit...

        - een toestel met een iets grotere zoeker is goed, ende rest is crap.
        - een TC is slecht, dus zijn ze allen slecht
        - een toestel met AA batterijen is bruikbaar in extreme omstandigheden, andere toestellen zijn in diezelfde omstandigheden waardeloos.
        enz...

        ... terwijl de zaak steeds veel genuanceerder ligt.
        http://www.theafricabug.com

        Comment


        • #34
          Originally posted by Koen_vervoort
          Extreme temperaturen zijn nefast voor batterijen. Lagere nog erger dan hoge. Bewaar bij extreme koude een setje in een borstzakje of zo. Als je set in het toestel opgeeft, kan je de set op lichaamstemperatuur plaatsen en daar weer enkele minuten mee werken tot je andere set weer opgewarmd is tegen je huid.
          en dan spreken we nog maar alleen over de batterijen, en nog niet over de invloed van die extreme omstandigheden voor je DIGITAAL toestel...

          Stef

          Comment


          • #35
            Originally posted by MarcFoto
            Originally posted by Stef
            nu heb ik toch weer binnenpretjes hoor.....
            je vindt het gebruik van NIET-oplaadbare batterijen een voordeel?
            komaan zeg, met wat je uitspaart aan steeds weer nieuwe batterijen te kopen kan je je genoeg wel-heroplaadbare batterijen kopen van een ander fotomerk, om vijf keer Ethiopie op en af te wandelen, me dunkt !
            Waar heb ik gezegd dat ik niet-oplaadbare batterijen een voordeel vind? Me dunkt dat je deze post nog eens helemaal opnieuw dient te lezen... Ik stel (en daar blijf ik bij) dat het gebruik van AA-batterijen een voordeel is ten opzichte van een camera-specifieke batterij (goedkoper, gemakkelijker verkrijgbaar).
            ik citeer uw citaat van Phil :


            "The *ist D can be powered by either two CR-V3 (Lithium non-rechargeable) or four AA type batteries. During our test period we used the camera with the two supplied CR-V3 batteries and never needed to replace them (despite taking hundreds of shots over at long period of time). Thus I can thoroughly recommend using CR-V3 batteries in the *ist D, and I don't normally recommend any type of non-rechargeable battery." Phil Askey

            en dit is ook niet mis te verstaan me dunkt :


            Het feit dat de ist AA-batterijen gebruikt, vind ik onbetaalbaar. Ik ben in Ethiopië geweest waar ik 35 dagen lang geen winkel tegengekomen ben waar men batterijen what-so-ever (laat staan een Canon BP-511) kon kopen... Het maakt dat de ist de enige digitale reflex is die men probleemloos naar oorden als de Orinoco delta of op expeditie in de Himalaya kan meenemen.
            tenzij je natuurlijk "onbetaalbaar" letterlijk bedoelde, wat ik ten zeerste betwijfel.....wat anders het verschil is tussen heroplaadbare AA's of een heroplaadbare BP 511 weet ik ook niet hoor....


            Eat your heart out Canon!) niet verworden tot een knopje-dat-ze-snel-er-nog even-opgeplaatst-hebben . Geen pictogram programma's (bye-bye EOS 10D! ),
            k'peis dat ze bij u een knoppeke vergeten zijn kameraad....

            Stef

            Comment


            • #36
              Grappige discussie .
              Alle dslr's hebben voor- en nadelen.
              AA batterijen : ge vergeet de Sigma SD10
              Himalaya : de dslr's zelf hebben een temperatuur nodig tussen de 0 en de 40 ° , gelijk wat de batterijen doen. En als ge een microdrive gebruikt , vergeet het dan maar helemaal , want die werkt niet boven de 3000 m .
              Ik ben een dslr aan het zoeken om mijn analoge, waar ik dia's mee trek, te vervangen, en de enigste die mij kan bekoren is de Sigma SD10.
              Ik heb de resultaten van de SD10 , D70 en 300D vergeleken met ingescande dia's ( met een drumscanner ) , geprojecteerd met een HR DLP , en de SD10 is de enige die de scherpte en de kleuren van de dia's benadert.

              Comment


              • #37
                Ik ben een dslr aan het zoeken om mijn analoge, waar ik dia's mee trek, te vervangen, en de enigste die mij kan bekoren is de Sigma SD10. Ik heb de resultaten van de SD10 , D70 en 300D vergeleken met ingescande dia's ( met een drumscanner ) , geprojecteerd met een HR DLP , en de SD10 is de enige die de scherpte en de kleuren van de dia's benadert.
                Daar zou ik toch nog is héél grondig over nadenken, waarschijnlijk ligt het er aan dat je beelden gezien hebt in Raw vanuit de Sigma, die trouwens alleen Raw opneemt. Maar om je te verbinden met de Sigma, geef je wel op van ooit nog andere dan Sigma lenzen te kunnen gebruiken want de toestellen hebben de "Sigma mount" Ik ben daar niet zo voor te vinden. Maar als je de opzoekingen verder zet ben ik er van overtuigd dat je met het gebruik van de juiste lens beelden van Canon en Nikon toestellen gaat vinden die zich zeker kunnen meten met de Sigma. Bij DSLR is de postprocessing van héél groot belang, en die postprocessing moet je doen in functie van het gebruik van het beeld. Daarme bedoel ik dat je een bestand dat bedoeld is om een afdruk van 30 X 45 cm van te maken anders gaat bewerken dan een bestand dat bedoeld is voor projectie met een beamer.


                my 2 cents
                Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                Comment


                • #38
                  Om ze te kunnen vergelijken waren alle foto's in jpeg met dezelfde compressie.
                  Dat ge ze anders moet verwerken voor projectie met een beamer is een verkeerde veronderstelling . De beste ,en nog betaalbare , home-theater-beamers hebben een native resolutie van 1280 x 720 en een max resolutie van 1600 x 1024 ( het kan natuurlijk hoger met een HTPC met powerstrip ) .Daardoor is het formaat van de foto van ondergeschikt belang , maar wordt de native-scherpte en kleur des te belangrijker,
                  en die is beter bij de SD10.
                  En de verwerking van de raw's in batchprocessing is geen probleem en gaat vlot met de uitstekende software die erbij zit.

                  Comment


                  • #39
                    Originally posted by -erik-
                    Grappige discussie .
                    Alle dslr's hebben voor- en nadelen.
                    AA batterijen : ge vergeet de Sigma SD10
                    Himalaya : de dslr's zelf hebben een temperatuur nodig tussen de 0 en de 40 ° , gelijk wat de batterijen doen. En als ge een microdrive gebruikt , vergeet het dan maar helemaal , want die werkt niet boven de 3000 m .
                    Ik ben een dslr aan het zoeken om mijn analoge, waar ik dia's mee trek, te vervangen, en de enigste die mij kan bekoren is de Sigma SD10.
                    Ik heb de resultaten van de SD10 , D70 en 300D vergeleken met ingescande dia's ( met een drumscanner ) , geprojecteerd met een HR DLP , en de SD10 is de enige die de scherpte en de kleuren van de dia's benadert.
                    Mss is dit dan iets voor jou?
                    http://forum.belgiumdigital.com/topic.asp?TOPIC_ID=47471

                    Wat de batterijen betreft wou ik enkel zeggen dat ik het gebruik van AA-batterijen boven dat van een camera specifieke batterij verkies, omdat:
                    - je in noodgevallen altijd verder kan met alkalines (overal te verkrijgen)
                    - oplaadbare AA- batterijen goedkoper zijn dan batterij specifieke...
                    http://www.digifotofreak.nl

                    Comment


                    • #40
                      [quote]Originally posted by MarcFoto

                      Mss is dit dan iets voor jou?
                      http://forum.belgiumdigital.com/topic.asp?TOPIC_ID=47471

                      Ik denkt het niet ; ik ken die lens niet maar ik heb de prijs eens bekeken (329,- euro ). Daar ik het toestel speciaal koop voor zijn scherpte denk ik eerder aan de set 24-70mm F 2,8 EX DG DF en de 70-200mm F 2,8 EF APO HSM .

                      Comment


                      • #41
                        Originally posted by -erik-
                        Ik denkt het niet ; ik ken die lens niet maar ik heb de prijs eens bekeken (329,- euro ). Daar ik het toestel speciaal koop voor zijn scherpte denk ik eerder aan de set 24-70mm F 2,8 EX DG DF en de 70-200mm F 2,8 EF APO HSM .
                        Ok,
                        dat speelt natuurlijk in een andere klasse...
                        http://www.digifotofreak.nl

                        Comment


                        • #42
                          Hey MarcFoto: in plaats van Canon, Nikon ed af te zeiken had je die 2 pagina's imho toch nuttiger kunnen besteden ... begin eens met me te vertellen wat dat ding kost

                          Comment


                          • #43
                            lijkt me ook een beetje van een persoonlijke smaak, behalve die zoeker dan, Dama vanop het forum hier zijn vader heeft een ist D en die zegt ook dat de zoeker een stuk beter is dan de tegenhangers bij andere merken.

                            Nu al de rest zoals

                            die batterijen, zou ik zeker niet moeten hebben, ik heb nu 5 batterijen voor men 10D, dus vier bovenop de originele, heeft me in totaal 100 euro gekost, maar ik kan er in het totaal wel 2000 a 3000 foto's mee schieten zonder te herladen, en op reis neem ik de lader mee. (ps : in de himalaya verkopen ze volgens mij ook geen AA batterijen)

                            die knopkes, wel, ik persoonlijk vind dat canon hun knopkes veel beter geplaatst zijn dan bij de nikons, en andere dslr's zoals die olympus en die pentax.

                            ook qua in de hand liggen, canon camera's liggen me stukken beter in de hand dan andere merken.

                            en qua lenzenaanbod ben je wel helemaal de pineut bij merken zoals pentax, heel beperkte keuze, geen tweedehandsmarkt, lenzen niet zo goed als nikon en canon.
                            visit my website : http://www.freewallpapersite.com

                            Comment


                            • #44
                              .....een hoen ?

                              edit :
                              dju tsja als er van onderwerp veranderd wordt en een aanpassing gebeurd klopt .....een hoen natuurljk niet meer. Alhoewel zo ver is 't er nu ook niet naast

                              Comment


                              • #45
                                MarcFoto schrijft een enthousiast stuk over de Pentax *ist. Af en toe is hij wat uitdagend naar anderen merken. Vervolgens komen de reactie’s; een aantal forumleden reageren inhoudelijk, een aantal anderen komen niet verder dan 'sound bites' en voegen dan ook niets aan de discussie toe.

                                Enkele uitspraken op een rijtje:

                                - Ik heb geen problemen met de autonomie van m’n D70, en de knopjes zitten precies waar ik ze verwacht... Ik hoop echt dat hij niet wegloopt.

                                - Bij de D70 zit dat daar ook

                                - Bij de D70 is dit ook het geval

                                - Doorbreekt deze camera starks ook de <1000€ barriere?

                                - Fuji S2 !!

                                - I have lots of fun with my D70 and its ridiculous small viewfinder.

                                - Hey MarcFoto: in plaats van Canon, Nikon ed af te zeiken had je die 2 pagina’s imho toch nuttiger kunnen besteden ... begin eens met me te vertellen wat dat ding kost

                                - .....een hoen ?

                                Tony Smet maakt het wel heel bont en grof.

                                Misschien heeft Marc het met zijn stellige reputatie in andere topics ook wel uitgelokt, maar ik zie het vaker in allerlei topics; korte zinnen met:’ De mijne is toch beter’!

                                Comment

                                Working...
                                X