Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

50-500 vs Sigma/Nikon 80-400

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Originally posted by Tom
    ook al lijk ik dan op een schuiftrompettist.
    http://www.digifotofreak.nl

    Comment


    • Ik vind het spijtig dat deze topic heel snel ontaardde in een
      laag bij de grondse vuilbekkerij tussen enkele leden.
      De vraag van Daniel kon de aanleiding geweest zijn voor een mooie discussie over lenzen in het algemeen, waar iedereen en zeker beginners zoals mezelf misschien veel konden uit leren.
      Veel van de argumenten die ondertussen aangebracht werden vind ik
      subjectief. Voor de ene is € 500 reeds veel, de andere gaat voor een VR lens die € 2000 kost. Wat is snelle AF, waarvoor dient de lens ... Het beste is een aantal reviews te vinden die één bepaalde lens als onderwerp hebben. Je vindt er soms de nodige verrassingen.

      Als je eens gaat kijken via bovenstaande link vind je een heleboel reviews over een heel pak lenzen. Lees ze eens rustig door. Weeg voor- en nadelen goed tegen elkaar af, en je komt wel tot JOUW besluit, waar jij zelf moet met leren leven !
      Veel geluk ermee !
      F50 // 25 - 80 // 80 - 200 // Sigma 135 - 400

      Comment


      • Originally posted by Trikken
        Ik vind het spijtig dat deze topic heel snel ontaardde in een
        laag bij de grondse vuilbekkerij tussen enkele leden.
        De vraag van Daniel kon de aanleiding geweest zijn voor een mooie discussie over lenzen in het algemeen, waar iedereen en zeker beginners zoals mezelf misschien veel konden uit leren.
        Veel van de argumenten die ondertussen aangebracht werden vind ik
        subjectief. Voor de ene is € 500 reeds veel, de andere gaat voor een VR lens die € 2000 kost. Wat is snelle AF, waarvoor dient de lens ... Het beste is een aantal reviews te vinden die één bepaalde lens als onderwerp hebben. Je vindt er soms de nodige verrassingen.
        https://<br /> http://reviews.iwon....dex_photo.aspx
        Als je eens gaat kijken via bovenstaande link vind je een heleboel reviews over een heel pak lenzen. Lees ze eens rustig door. Weeg voor- en nadelen goed tegen elkaar af, en je komt wel tot JOUW besluit, waar jij zelf moet met leren leven !
        Veel geluk ermee !

        Via deze link kom je dus bij PhotographyReview, de link is niet meer dan een doorverwijzing. PhotographyReview bestaat al geruime tijd en het gaat hier over reviews van gebruikers. Hoewel op zich goed moet je je er niet te veel door laten leiden. Je komt soms gekke dingen tegen, een goed bekende staande lens wordt b.v. door de een met een 1 beoordeeld (laagste cijfer), en door de ander met een 5 (hoogste cijfer). Het beste is nog altijd een objectief zelf, op je eigen camera, uit te proberen. Bij goeie fotovakzaken kan dat ook, bij de vaak goedkopere dozenschuivers kan dat dus meestal niet. Zeker als het om een dure lens gaat, nogmaals, ga naar een vakzaak.

        p.s.: steeds als ik hier een reaktie plaats loopt m'n postbus (e-mail adres) helemaal vol met e-mail. Hoe krijg ik dit ongedaan?

        Comment


        • Originally posted by Trikken
          Ik vind het spijtig dat deze topic heel snel ontaardde in een
          laag bij de grondse vuilbekkerij tussen enkele leden.
          De vraag van Daniel kon de aanleiding geweest zijn voor een mooie discussie over lenzen in het algemeen, waar iedereen en zeker beginners zoals mezelf misschien veel konden uit leren.

          Moet het hier helaas wel een beetje mee eens zijn. Is lastig om de zin tussen de onzin uit te filteren. Zonde

          Heb er gelukkig wel iets aan gehad en best wat zinnige tips gekregen!!!

          Comment


          • Originally posted by Lijn
            Originally posted by Trikken
            Ik vind het spijtig dat deze topic heel snel ontaardde in een
            laag bij de grondse vuilbekkerij tussen enkele leden.
            De vraag van Daniel kon de aanleiding geweest zijn voor een mooie discussie over lenzen in het algemeen, waar iedereen en zeker beginners zoals mezelf misschien veel konden uit leren.
            Veel van de argumenten die ondertussen aangebracht werden vind ik
            subjectief. Voor de ene is € 500 reeds veel, de andere gaat voor een VR lens die € 2000 kost. Wat is snelle AF, waarvoor dient de lens ... Het beste is een aantal reviews te vinden die één bepaalde lens als onderwerp hebben. Je vindt er soms de nodige verrassingen.
            https://<br /> http://reviews.iwon....dex_photo.aspx
            Als je eens gaat kijken via bovenstaande link vind je een heleboel reviews over een heel pak lenzen. Lees ze eens rustig door. Weeg voor- en nadelen goed tegen elkaar af, en je komt wel tot JOUW besluit, waar jij zelf moet met leren leven !
            Veel geluk ermee !

            Via deze link kom je dus bij PhotographyReview, de link is niet meer dan een doorverwijzing. PhotographyReview bestaat al geruime tijd en het gaat hier over reviews van gebruikers. Hoewel op zich goed moet je je er niet te veel door laten leiden. Je komt soms gekke dingen tegen, een goed bekende staande lens wordt b.v. door de een met een 1 beoordeeld (laagste cijfer), en door de ander met een 5 (hoogste cijfer). Het beste is nog altijd een objectief zelf, op je eigen camera, uit te proberen. Bij goeie fotovakzaken kan dat ook, bij de vaak goedkopere dozenschuivers kan dat dus meestal niet. Zeker als het om een dure lens gaat, nogmaals, ga naar een vakzaak.

            p.s.: steeds als ik hier een reaktie plaats loopt m'n postbus (e-mail adres) helemaal vol met e-mail. Hoe krijg ik dit ongedaan?
            Ah, ik geloof dat ik het al gevonden heb.

            Comment


            • Lijn, ik moet je hierin wel gelijk geven. Sommige lenzen krijgen een
              prachtige beoordeling tot plots een of andere "pipo" een nul geeft over de hele lijn. De beste reviews zijn natuurlijk die waar een massa reacties op zijn gekomen. De algemene tendens wordt dan wel duidelijk.
              F50 // 25 - 80 // 80 - 200 // Sigma 135 - 400

              Comment


              • Originally posted by Trikken
                Lijn, ik moet je hierin wel gelijk geven. Sommige lenzen krijgen een
                prachtige beoordeling tot plots een of andere "pipo" een nul geeft over de hele lijn. De beste reviews zijn natuurlijk die waar een massa reacties op zijn gekomen. De algemene tendens wordt dan wel duidelijk.
                Precies.

                Comment


                • “Zucht”

                  Ik wordt een beetje treurig van al het gekrakeel op dit forum. Ik begrijp uit reacties dat er hier nogal wat wordt beweerd over en weer, zonder dat dit goed onderbouwd is. Zoals in sommige reacties te lezen zou een objectief oordeel andere kunnen helpen met het maken van hun keuze. Het is in veel gevallen immers een behoorlijke uitgave en dan wil je de juiste keuzes maken.

                  OK dat wilde ik eerst even kwijt. maar zonder gelijk mijn rug toe te keren, want er is hier zeker veel te leren. Vraag ik jullie toch om advies.

                  Ik gebruik een D100 en wil voor mijn Tokina AF 24-200/3.5-5.6 AT-X een andere lens aanschaffen. De reden is dat "ik" ( lees ik ) met deze lens amper messcherpe foto’s kan maken. Met andere lenzen Tamron 90mm macro en Sigma 15-30 heb ik geen enkel probleem.

                  Ik zit te puzzelen tussen de onderstaande lenzen.

                  Sigma AF 80-400/4.5-5.6 APO EX OS
                  Sigma AF 50-500/4.0-6.3 EX APO (filtermaat ø 86mm)
                  Sigma AF 70-200/2.8 EX APO (HSM)
                  Sigma AF 100-300/4.0 APO EX (HSM)

                  Nikkor AF 80-200/2.8 IF ED
                  Nikkor AF 80-400/4.5-5.6 ED D VR incl. ( hoge prijs ten opzichte van de sigma)

                  Waar vind ik reviews van deze lenzen ( in het engels of Nederlands)
                  Of wie durft hier een advies over uit te brengen.

                  Groeten,

                  hj

                  Comment


                  • Waarom niet de Sigma 100-300 F4 met 1.4 TC mee in de lijst opnemen: scherp, snelle focus en met F4 ook geschikter voor sport dan de VR. Met TC erop 420 mm en volgens nogal wat gebruikers op dpreview nog altijd haarscherp.
                    Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

                    Comment


                    • Kijk misschien ook even op www.fredmiranda.com. Daar vind je gebruikerservaringen van lenzen. Ok, misschien niet de meest objectieve, maar alle beetjes helpen...
                      Canon 10D, glass, flashes & extra's
                      Fuji S602Z & extra's
                      www.CooMa.be BD0176BE

                      Comment

                      Working...
                      X