Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

overstap naar full frame.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: overstap naar full frame.

Oorspronkelijk geplaatst door marc1201 Bekijk bericht
    Ik ben al gaan spotten ja...maar zoals verwacht slechts een kleine verbetering,te verwaarlozen zelfs.Maar dit wijt ik volledig aan de 50-500 van sigma. Wat mij enorm opvalt is dat deze lens op ff vrij veel vignetting vertoont..
    Zal eerst beter glas moeten hebben denk ik vooraleer ik een degelijke mening kan geven over de D600. Met de 24-70 f2.8 vindt ik hem alvast schitterend..

Soms denk ik wel eens dat ik met beter de nieuwe 80-400 van nikon had gekocht op de D7000. Was ik voor het spotten een stuk beter mee afgeweest en goedkoper dan de D600+24-70 2.8..

Onbewerkte foto met de sigma 50-500

En nog eentje met de 24-70 f2.8
    http://www.flickr.com/photos/96496333@N08/8830507074/

Nog steeds benieuwd naar wat meer duiding omtrent je slechte ervaring met de 50-500mm van Sigma. 't Is geen supersnelle scherpsteller ( heb je voor vliegtuigspotten ook niet nodig ), maar vignettering kun je met diverse software makkelijk en snel wegwerken. Verder is de lens, in tegenstelling tot wat je voortdurend leest, verbazingwekkend scherp in aanmerking genomen dat het hier over een megazoom gaat in de 1000€ en 500mm klasse.

Walter
    D850

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
      Nog steeds benieuwd naar wat meer duiding omtrent je slechte ervaring met de 50-500mm van Sigma. 't Is geen supersnelle scherpsteller ( heb je voor vliegtuigspotten ook niet nodig ), maar vignettering kun je met diverse software makkelijk en snel wegwerken. Verder is de lens, in tegenstelling tot wat je voortdurend leest, verbazingwekkend scherp in aanmerking genomen dat het hier over een megazoom gaat in de 1000€ en 500mm klasse.

Walter
      Is te zwaar,geeft bij bewolking vlug te donkere foto's en zo scherp is ze niet hoor..niet slecht maar ook niet vlijmscherp..

Comment

Zou het niet kunnen zijn dat binnen enkele jaren, fullframe nog goedkoper wordt dan wat nu het geval is?
        In ieder geval een slimme maar smerige zet om de prosumer camera's minder goed uit te rusten dan bv de d800 of de 5diii.
        Het zijn dan wel instap fullframes maar iedereen die deze stap maakt weet ondertussen wel al de mindere punten, waardoor ze geneigd zullen zijn
        om voor de d800 of 5diii te gaan. Slimme zet.
        Ik hou in ieder geval mijn d5100 nog een tijdje, al begin ik mezelf stilaan heel erg te ergeren aan de ergonomie en de beperkte mogelijkheden.
        Een d600 met dezelfde specificaties als de d800 (zonder de megapixels dan), zou voor mij een ideale camera geweest zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pkwy Bekijk bericht
          Zou het niet kunnen zijn dat binnen enkele jaren, fullframe nog goedkoper wordt dan wat nu het geval is?
          In ieder geval een slimme maar smerige zet om de prosumer camera's minder goed uit te rusten dan bv de d800 of de 5diii.
          Het zijn dan wel instap fullframes maar iedereen die deze stap maakt weet ondertussen wel al de mindere punten, waardoor ze geneigd zullen zijn
          om voor de d800 of 5diii te gaan. Slimme zet.
          Ik hou in ieder geval mijn d5100 nog een tijdje, al begin ik mezelf stilaan heel erg te ergeren aan de ergonomie en de beperkte mogelijkheden.
          Een d600 met dezelfde specificaties als de d800 (zonder de megapixels dan), zou voor mij een ideale camera geweest zijn.
          Het moet wel het prijsverschil waard zijn hé...
          Buffer, body, sluiter, autofocussysteem,... dat kost allemaal ook meer in productie, dus kosten deze toestellen ook meer. Mocht een D3200 dezelfde features hebben als de D7100, waarom zou er dan een D7100 zijn?
          Welke features dat je zou gebruiken als amateur zitten er niet in de D600??? (voor mij weet ik ze, daarom dat ik een D800e heb, maar wat zijn die voor u?)

Comment

Smerig vind ik een vuil woord

Tja, als ze de "prosumer" modellen uitrusten zoals de D800 of 5DIII dan heb je per definitie een D800 of 5DIII. En als ze die "prosumer" camera's uitrusten met al die technologie dan heb je ook de prijs van die D800 of 5DIII.
            Jij wil dus een D800 of 5DIII voor de prijs van een minder uitgerust model?

Comment

Buiten het feit dat de D600 een fullframe sensor heeft is (qua specificaties) de D7100 beter dan de D600.
              Smerig is misschien niet het juiste woord, maar ik denk dat velen wel snappen wat ik bedoel.
              Gewoon slimme marketing.

Comment

Smerig is misschien niet het juiste woord, maar ik denk dat velen wel snappen wat ik bedoel.
                Gewoon slimme marketing.
                Alles is marketing maar de reden om een D600 minder uit te rusten dan een D800 is ook om de prijs te kunnen drukken...
                Je kan toch moeilijk verwachten dat ze een een D600 alle features geven van een D800 met behoud van de D600 sensor en dat dan verkopen aan de prijs van de D600. Je kan dat misschien willen maar ze zullen dat niet doen. Marketing of niet.

Comment

Ik snap wel dat ze er geen duur autofocussysteem in plaatsen, maar ze mochten toch (Canon ook) een aansluiting
                  voor strobo in de body hebben aangebracht en de sluiter hetzelfde gelaten hebben.
                  Nu betaal je 600 euro meer alleen om fullframe te gaan. Er mocht voor dat prijsverschil wat meer in de body hebben gezeten.

Comment

Een aansluiting voor strobo.
                    Sorry, maar wat bedoel je met een aansluiting voor strobo ???

Comment

Ik bedoel de flitssynchronisatie-aansluiting, ik weet dat het mogelijk is om adapters aan te schaffen, maar voor een camera tegen deze prijs...
                      Buiten het betere dynamische bereik is de d600 gewoon een stap terug van de d7100, eigenlijk de d5200 onder de fullframe familie.

Comment

Ik bedoel de flitssynchronisatie-aansluiting, ik weet dat het mogelijk is om adapters aan te schaffen, maar voor een camera tegen deze prijs...
                        Dat is het nu net. Iedereen mist wel iets anders dat wel op bv een D800 zit. Ze moeten die camera een 1000 euro goedkoper krijgen en dat lukt niet met 1 dingetje eraf te halen. Ze besparen op vanalles. Kleine zaken zoals een AF-ON knop laten vallen of grotere zaken zoals een andere sluiter. De sluiter van de D600 bv is een stuk goedkoper dan die van de D800. Een fullframe sluiter, spiegel constructie kost veel en meer dan deze voor een DX. Bij de D600 hebben ze bespaart door eentje te plaatsen die maar tot 1/4000 kan.

Je kan het allemaal zwart zien maar je kan je ook bedenken dat je nu voor 1600 euro een fullframe kan aanschaffen als je een fullframe wil/moet hebben. Uiteraard niet met alles erop en eraan. Fullframe is gewoon duurder (dan hebben we het nog niet over de lenzen) en wil je het beste en de features dan ga je voor een D800, D4, 5DIII, 1DX en betaal je ervoor. Of je wacht. 5 Jaar geleden moest je nog 3000 euro neertellen om een fullframe te hebben.

Buiten het betere dynamische bereik is de d600 gewoon een stap terug van de d7100, eigenlijk de d5200 onder de fullframe familie.
                        Is dat niet fel overdreven?
                        Een D7100 heeft bv ook geen Sync aansluiting.

Comment

Geen zin om hier eindeloos in verder te gaan, maar ik hoop dat er toch een versie zal komen met 24mp,
                          Die 36mp zou ik amper gebruiken, andere features zouden wel handig geweest zijn.
                          Voorlopig wacht ik even af. D600 is en blijft een dijk van een camera. Sublieme foto's mocht ik momenteel
                          professioneel in fotografie werken, dan zou dit zeker een mogelijke back-up camera zijn.

Ondertussen een nieuwe aankoop gedaan, 70-200 2.8.
                          Ik verschoot me echt van echt van de snelheid van die lens. Tevens sneller dan mijn 24-70.
                          Over de body ben ik het nog niet eens geraakt.

BTW zijn de olie en stof problemen nu eindelijk volledig van de baan? Sommige fora zeggen dat het verleden tijd is, maar soms kom
                          ik nog mensen tegen die er last van hebben. Natuurlijk, ik geloof niet alles wat er gezegd wordt op het internet,
                          maar 't zou toch eindelijk mogen gedaan zijn met dit probleem.

Comment

Geen zin om hier eindeloos in verder te gaan, maar ik hoop dat er toch een versie zal komen met 24mp,
                            Die 36mp zou ik amper gebruiken, andere features zouden wel handig geweest zijn.
                            Voorlopig wacht ik even af. D600 is en blijft een dijk van een camera. Sublieme foto's mocht ik momenteel
                            professioneel in fotografie werken, dan zou dit zeker een mogelijke back-up camera zijn.

Ondertussen een nieuwe aankoop gedaan, 70-200 2.8.
                            Ik verschoot me echt van echt van de snelheid van die lens. Tevens sneller dan mijn 24-70.
                            Over de body ben ik het nog niet eens geraakt.
                            Ik zat eigenlijk met hetzelfde dilemma voor de opvolging van mijn D700. Geen 36 mp nodig maar heb toch de D800 genomen en heb het me nog niet beklaagd. Fantastische camera.

Veel plezier met de 70-200 2.8!

Comment

D600 is en blijft een dijk van een camera. Sublieme foto's mocht ik momenteel

Ik ken een koppel dat samen vooral trouwreportages doen (man met 1.4 primes, vrouw met 2.8 zooms), ze zijn overgegaan van 4x D700 naar 4x D600 en vinden het een verbetering op elk vlak.
                              D600 moet echt niet onderdoen voor de D800, ze zijn gewoon anders. D800 heeft elk knopje dat je mogelijk nodig KAN hebben, terwijl de D600 veel lichter en simplistischer is. D800 heeft een grote grip en ligt zwaarder in de hand terwijl de D600 een vederlicht is. Beide zijn ze meer dan je ooit nodig hebt!
                              En D7100 beter dan D600, laat me niet lachen... Enkel voor de zoeker en de sensor zou ik voor de D600 gaan (is ook het enige voordeel ).
                              Eenmaal je FX gewoon bent, wil je gewoon niet meer terug.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                                Ik ken een koppel dat samen vooral trouwreportages doen (man met 1.4 primes, vrouw met 2.8 zooms), ze zijn overgegaan van 4x D700 naar 4x D600 en vinden het een verbetering op elk vlak.
                                D600 moet echt niet onderdoen voor de D800, ze zijn gewoon anders. D800 heeft elk knopje dat je mogelijk nodig KAN hebben, terwijl de D600 veel lichter en simplistischer is. D800 heeft een grote grip en ligt zwaarder in de hand terwijl de D600 een vederlicht is. Beide zijn ze meer dan je ooit nodig hebt!
                                En D7100 beter dan D600, laat me niet lachen... Enkel voor de zoeker en de sensor zou ik voor de D600 gaan (is ook het enige voordeel ).
                                Eenmaal je FX gewoon bent, wil je gewoon niet meer terug.
                                Daar zeg je het: trouwreportages. Maar voor sommigen gaat fotografie verder dan enkel trouwreportages of landschappen.
                                Indien je enkel trouwreportages of landschappen doet zou ik ook voor de d600 kiezen.
                                Ik denk dat voor deze tak in de fotografie, een combo met d800 en d600 ideaal is.

Comment

Working...
                                X