Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

overstap naar full frame.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: overstap naar full frame.

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
    lens zal op f8 wel scherp zijn zekers of zijn die lenzen zo slecht ?

5dmiii haalt een resolutie van rond de 2800lph, bij de nex7 zit dat rond de 3000lph.

En dit zijn maar jpeg beeldjes die volgens jou toch zo slecht zijn voor de nex.
    en kan je dan eens precies uitleggen hoe die superfijne sensor details gaat terughalen die verloren gaan door op een kleiner vlak te projecteren? Ik ben daar heel benieuwd naar.
    The Knight That Says Ni...kon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
      en kan je dan eens precies uitleggen hoe die superfijne sensor details gaat terughalen die verloren gaan door op een kleiner vlak te projecteren? Ik ben daar heel benieuwd naar.
      Vertel me eens welk detail de sensor zou moeten terughalen.
      Zolang de nyquist frequency (oplossend vermogen) van het objectief hoger is of ongeveer gelijk aan deze vd sensor is er toch geen enkel probleem.
      Denk dat je vergeet dat er tussen sensor en onderwerp nog een reeks lenzen zitten, die hebben hun nut hoor !
      Zijn nu toch voldoende praktijk voorbeelden die aantonen dat detail weergave van aps sensors deze van FF toestellen, met zelfde aantal mp, evenaren en zelfs kunnen overclassen.

Comment

Vertel me eens welk detail de sensor zou moeten terughalen.
        Het detail dat verloren gaat door de kleinere vergrotingsmaatstaf. Als je dat niet begrijpt, wat mij al een tijdje duidelijk is, kan je nooit begrijpen hoe grotere formaten meer detail kunnen hebben.

Waarom denk je dat ik een aantal keer naar macro verwees?
        Last edited by putor; 19 mei 2013, 18:48.

Comment

maar daar gaat geen detail verloren zolang oplossend vermogen van de lens voldoende hoog is, waar zou dat verloren gaan, show me !

praktijk toont zelfs aan dat aps meer detail kan geven dan FF opponent bij zelfde mp !

nogmaals heel wat lenzen presteren slechter op FF dan op APS

Comment

maar daar gaat geen detail verloren zolang oplossend vermogen van de lens voldoende hoog is, waar zou dat verloren gaan, show me !

praktijk toont zelfs aan dat aps meer detail kan geven dan FF opponent bij zelfde mp !

nogmaals heel wat lenzen presteren slechter op FF dan op APS
            dat is vastgelegd en aangetoond in meer dan 100 jaar fotografie. zoek het zelf.

Comment

En Marc?
              Ben je al gaan spotten met je nieuwe camera en wat zijn je bevindingen?
              Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
                En Marc?
                Ben je al gaan spotten met je nieuwe camera en wat zijn je bevindingen?
                Ik ben al gaan spotten ja...maar zoals verwacht slechts een kleine verbetering,te verwaarlozen zelfs.Maar dit wijt ik volledig aan de 50-500 van sigma. Wat mij enorm opvalt is dat deze lens op ff vrij veel vignetting vertoont..
                Zal eerst beter glas moeten hebben denk ik vooraleer ik een degelijke mening kan geven over de D600. Met de 24-70 f2.8 vindt ik hem alvast schitterend..

Soms denk ik wel eens dat ik met beter de nieuwe 80-400 van nikon had gekocht op de D7000. Was ik voor het spotten een stuk beter mee afgeweest en goedkoper dan de D600+24-70 2.8..

Onbewerkte foto met de sigma 50-500

En nog eentje met de 24-70 f2.8
                Last edited by marc1201; 25 mei 2013, 21:55.

Comment

Is toch al veel beter dan mijn D90 hoor, daar krijg ik al heel snel ruis vorming als ik al iets hoger ga in de ISO.
                  Ik zou dus eigenlijk beter kunnen gaan voor de D7100 om het crop voordeel te houden.
                  Die gaat waarschijnlijk ook wel beter zijn op ISO 800 dan mijn D90.
                  Het weer speelt hier ook niet echt mee hé, voor die echt heldere foto's, heb ik de indruk.

Thx voor je feedback.
                  Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

Voor vliegtuig spotten is de d7100 veel beter geschikt dan de d600, niet enkel heb je tele voordeel maar d7100 is daarbij ook nog scherper.
                    Helderheid van een foto wordt ook deels bepaalt door de helderheid (clarity) van de lens.
                    Zou ook eerder voor de tamron 24-70 f 2,8 gekozen hebben, is toch wel meer lens voor minder geld.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door marc1201 Bekijk bericht
                      Ik ben al gaan spotten ja...maar zoals verwacht slechts een kleine verbetering,te verwaarlozen zelfs.Maar dit wijt ik volledig aan de 50-500 van sigma. Wat mij enorm opvalt is dat deze lens op ff vrij veel vignetting vertoont..
                      Zal eerst beter glas moeten hebben denk ik vooraleer ik een degelijke mening kan geven over de D600. Met de 24-70 f2.8 vindt ik hem alvast schitterend..

Soms denk ik wel eens dat ik met beter de nieuwe 80-400 van nikon had gekocht op de D7000. Was ik voor het spotten een stuk beter mee afgeweest en goedkoper dan de D600+24-70 2.8..

Onbewerkte foto met de sigma 50-500

En nog eentje met de 24-70 f2.8
                      http://www.flickr.com/photos/96496333@N08/8830507074/
                      Wat vind je zo slecht aan je 50-500 foto? Post eens een 100 procentje, ik ben benieuwd.

Walter
                      D850

Comment

Voor vliegtuig spotten is de d7100 veel beter geschikt dan de d600, niet enkel heb je tele voordeel maar d7100 is daarbij ook nog scherper.
                        Helderheid van een foto wordt ook deels bepaalt door de helderheid (clarity) van de lens.
                        Zou ook eerder voor de tamron 24-70 f 2,8 gekozen hebben, is toch wel meer lens voor minder geld.
                        Toon mij nu eens een foto waarop de D7100 duidelijk scherper is. Ik heb wat vergelijkende sites bekeken en overal zijn de foto's van de D600 duidelijk gedetailleerder.

Comment

Toon mij nu eens een foto waarop de D7100 duidelijk scherper is. Ik heb wat vergelijkende sites bekeken en overal zijn de foto's van de D600 duidelijk gedetailleerder.
                          Yep,hij is misschien niet scherper maar je kan wel meer detail zien.Dat heb ik ook al gemerkt..of het nu zoveel is laat ik in het midden,maar met dezelfde lenzen van vroeger merk ik nu toch net wat meer detail ja..

Comment

Yep,hij is misschien niet scherper maar je kan wel meer detail zien.Dat heb ik ook al gemerkt..of het nu zoveel is laat ik in het midden,maar met dezelfde lenzen van vroeger merk ik nu toch net wat meer detail ja..
                            en wat is het verschil tussen scherper en meer detail?

Comment

en wat is het verschil tussen scherper en meer detail?
                              Dat je meer kleine dingen vlugger opmerkt, ook al is de foto misschien niet perfect scherp. Om een voorbeeld te geven... Naden in een vliegtuig romp die net iets meer opvallen dan vroeger met mijn andere cam.
                              Dat is voor mij meer detail, en daar hoeft de foto niet perse vlijmscherp voor te zijn

Comment

Dat je meer kleine dingen vlugger opmerkt, ook al is de foto misschien niet perfect scherp. Om een voorbeeld te geven... Naden in een vliegtuig romp die net iets meer opvallen dan vroeger met mijn andere cam.
                                Dat is voor mij meer detail, en daar hoeft de foto niet perse vlijmscherp voor te zijn
                                dat is het voordeel van een groter formaat.

Comment

Working...
                                X