Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp gevraagd

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Hulp gevraagd

Heb de grootste stommiteit uitgehaald die er bestaat, wou de D7000 een keer uitblazen met het blaasbalgje en ik vrees dat ik de sensor geraakt heb met het plastieken tuitje van de blaasbalg. Nu staat er op de foto's een soort van veegje.
    Mijn vraag is of dat hier mensen op het forum zitten die mss in de service branche zitten en me kunnen vertellen of de cam nu om zeep is of dat hij nog te redden is ?

Re: Hulp gevraagd

laat je sensor eens reinigen en zie wat dan het resultaat is. Misschien is er wel iemand hier op het forum die dat voor je wil doen.
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Dat zou natuurlijk prachtig zijn ik zelf ben van Oostende

Comment

Hij is nu binnen voor te reinigen, fingers crossed.

Comment

Als de coating van het glaasje dat voor de sensor zit beschadigd is, dan heb je pech...(dat is niet apart te vervangen).

Als er plastiek van het tuitje gekomen is, dan is dat misschien nog weg te krijgen door de sensor nat te reinigen (sensorswab + Eclipse vloeistof).
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
            Als de coating van het glaasje dat voor de sensor zit beschadigd is, dan heb je pech...(dat is niet apart te vervangen).
            Misschien al voorbarig om te reageren, maar ben je zeker dat het glaasje voor de sensor niet te vervangen is? Op het internet staat hier toch mooi uitgelegd hoe je een infrared conversion kunt doen, dus dan zouden de technici van Nikon het glaasje dat eventueel zou kunnen beschadigd zijn, toch ook kunnen vervangen. Of zie ik dat verkeerd?

Ik reageer gewoon even, omdat ik mij dit zelf al eens heb afvraagt. Technisch gezien moet het toch mogelijk zijn om dat glaasje te vervangen!
            Mvg,
            Rudy Mas
            Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

Comment

Hij is nu opgestuurd naar Nikon en zou hem ten vroegste binnen 3 weken terug hebben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
                Misschien al voorbarig om te reageren, maar ben je zeker dat het glaasje voor de sensor niet te vervangen is? Op het internet staat hier toch mooi uitgelegd hoe je een infrared conversion kunt doen, dus dan zouden de technici van Nikon het glaasje dat eventueel zou kunnen beschadigd zijn, toch ook kunnen vervangen. Of zie ik dat verkeerd?

Ik reageer gewoon even, omdat ik mij dit zelf al eens heb afvraagt. Technisch gezien moet het toch mogelijk zijn om dat glaasje te vervangen!
                Het is technisch gezien wel mogelijk, maar bij reparaties werken ze tegenwoordig met complete modules.
                Daarom denk ik dat ze eerder de hele sensormodule vervangen, ook al is dat veel duurder dan alleen maar het glaasje dat voor de sensor zit.
                BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                  Het is technisch gezien wel mogelijk, maar bij reparaties werken ze tegenwoordig met complete modules.
                  Daarom denk ik dat ze eerder de hele sensormodule vervangen, ook al is dat veel duurder dan alleen maar het glaasje dat voor de sensor zit.
                  Bedankt voor de info. Dus beter maar voorzichtig zijn als ik mijn sensor zuiver maak. De eerste keer ging toch alles goed, dus zal het de volgende keren ook wel lukken.
                  Mvg,
                  Rudy Mas
                  Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

Comment

Ik heb hier alvast een wijze les uit geleerd, laat het aan de mensen over die er iets van af kennen

Comment

Heb intussen de camera terug en deze is terug netjes proper, alles is deraf geen vlekje of streepje tezien
                      Thx to Nikon Service

Comment

De sensor (glaasje dat er voor zit) was dan niet beschadigd?
                        BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TheCow Bekijk bericht
                          Heb intussen de camera terug en deze is terug netjes proper, alles is deraf geen vlekje of streepje tezien
                          Thx to Nikon Service

Wat was de kostprijs als ik dit vragen mag...
                          Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TheCow Bekijk bericht
                            Ik heb hier alvast een wijze les uit geleerd, laat het aan de mensen over die er iets van af kennen
                            Is toch wat kort door de bocht , niet?
                            Als je nu voorzichtig te werk gaat, moet dat toch lukken.
                            De eerste keer dat ik een ccd kuiste dan droop het zweet letterlijk van men gezicht, lol.
                            Alles went
                            Natuurlijk zou ik eerst een d3000ofzo kuisen ipv de eerste maal direct een d4 vast te pakken
                            Mijn site...
                            vandaelefotografie.be
                            * BD0916BE *

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bloatenaas Bekijk bericht
                              Wat was de kostprijs als ik dit vragen mag...
                              Het was 98 euros voor de reiniging en update firmware.

Comment

Working...
                              X