Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony A58

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sony A58

Heeft iemand reeds dit toestel in zijn bezit? en hoe valt de ruis mee, ben op dit gebied zeer teleurgesteld in mijn A77 en zoek een alternatief dat beter presteert op ruisgebied?
    gr
    Redgy
    Sony 70-400 G F4-5.6 Sigma 70-200(2.8), Sonny 18-70 (3.5-5.6), Sony 16-50/2.8 Sony A77/2 Sony A99/2
    https://www.flickr.com/photos/redgy1/albums

Re: Sony A58

Welke instellingen gebruik je?

Comment

ik werk meestal in Raw, instelling in JPEG NR bij hoge iso Hoog. Hoger dan 400 iso is volgens mij echt niet te doen zonder nadien ruis te moeten verwijderen in LR4
      Sony 70-400 G F4-5.6 Sigma 70-200(2.8), Sonny 18-70 (3.5-5.6), Sony 16-50/2.8 Sony A77/2 Sony A99/2

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Redgy1 Bekijk bericht
        ik werk meestal in Raw, instelling in JPEG NR bij hoge iso Hoog. Hoger dan 400 iso is volgens mij echt niet te doen zonder nadien ruis te moeten verwijderen in LR4
        Tot ongeveer een 3200 ISO is de NEX7 momenteel een van de betere toestellen wat ruisprestatie betreft, de a77 zit daar iets onder maar niet echt veel.
        Als je 24mp op 100% gaat bekijken ga je gemakkelijk ruis zien zekers als je belichting niet correct is of als je opnames met groot contrast verschil hebt.

De a58 kan mogelijk beter presteren vooral dan boven de 3600ISO maar ik denk dat op de manier dat jij naar ruis kijkt geen enkel aps toestel aan je eisen gaat voldoen.

Luminance NR staat default op 0 bij LR bij andere converters wordt meestal luminance ruis reductie default toegepast, wat een ander beeld geeft.
        Als je 60x40cm prints maakt kun je vanaf een 1600ISO luminance NR best aanpassen ongeveer waarde 18, bij 3200ISO waarde 24, dus je moet dit corrigeren in functie van je output doeleinden, maar daar is totaal niets mis mee zolang je niet te veel detail verlies creëert.
        Voor gewoon op scherm, beamer of TV te kijken of voor a4 prints, ga je niet te veel moeten wijzigen denk ik.

Natuurlijk je kleuren moeten ook juist zitten, afwijkende kleuren of verkeerde WB creëert ook extra ruis, alsook contrast instelling.
        Ook op letten dat je belichting tijdens de opname correct is, je hebt een toestel waarmee je dit vrij nauwkeurig kunt controleren.

Comment

Ik kan je perfect begrijp Redgy Hoewel ik tot iso 1250 nog goed vind...Ruis opkuisen bij raws hoort er altijd bij é...dus dat is eigenlijk normaal wat je zegt Maar ik begrijp dat je vindt dat het wat minder mocht zijn vanaf boven de iso 400

De A58 is nog niet verkrijgbaar, maar ik verwacht in de loop van deze maand dus...nog even wachten? Wellicht kan je wel wat winst verwachten, minder megapixels, nieuwere sensor...maar ik zou geen wonderen verwachten hoor.

Als je echt beestige propere resultaten wil dan is de A99 natuurlijk je ding...maar dat heeft dan weer andere nadelen waaronder hoofdzakelijk prijs en "afwezigheid" van cropfactor voor jou?
          Hoewel de introductieprijs van de A58 mij erg bevalt (alsook de nex 3N prijs!!), mag niet vergeten dat je op andere vlakken serieus inboet zoals 1 wieltje, kleiner en minder scherp scherm, enkel kantelbaar en niet roteerbaar scherm, kleinere en minder gedetailleerde zoeker (maar wel eindelijk OLED in de lagere reeks!), etc...

Ik vrees dat je weinig echte opties hebt...Mocht de A57 dezelfde zoeker hebben als de A65 zou dat misschien wel een eerste keuze voor je geweest kunnen zijn...maar dat is er dus niet

Het is niet de eerste keer dat je erover klaagt, dus eens een A58 zelf gaan uitproberen loont misschien wel, maar ik vrees ervoor Tot welke iso zou je graag willen kunnen gaan? (realistisch gesproken)

Comment

bedankt voor de technische uitleg van Peurte, waarop slaat "Luminance NR staat default op 0" is dit de instelling op mijn toestel of bij LR? Als dit op mijn toestel is dan kan je enkel laag middel of hoog kiezen. Ik hoop dat de volgende update voor de A77 rekening zal houden met de ruisfactor en kan ik nog lang genieten van dit toestel die op alle andere onderdelen zeer goed presteert

Comment

Ik denk niet dat er een update zal komen die de ruisprestaties zal verbeteren. 24mp zorgt nu eenmaal voor meer ruis tov de 16mp sensor uit de A57 bijvoorbeeld, al blijven sommige hardnekkige believers het tegendeel beweren. Mijn RX100 doet het zelfs iets beter ... dat zou toch niet mogen.
              Van iso50 tot iso640 vind ik de beeldkwaliteit geweldig. Maar nikon bewijst met de D7100 dat je ook op hogere isowaarden weinig ruis kan hebben, ondanks de 24mp. Het verschil is minstens 1 stop, wat toch veel is.
              Over de 20mp sensor uit de A58 heb ik nog helemaal niks gelezen, laten we hopen dat die het wel goed doet.
              Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
              Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Redgy1 Bekijk bericht
                bedankt voor de technische uitleg van Peurte, waarop slaat "Luminance NR staat default op 0" is dit de instelling op mijn toestel of bij LR? Als dit op mijn toestel is dan kan je enkel laag middel of hoog kiezen. Ik hoop dat de volgende update voor de A77 rekening zal houden met de ruisfactor en kan ik nog lang genieten van dit toestel die op alle andere onderdelen zeer goed presteert
                is instelling in LR, onder details->ruisreductie->luminantie

je moet hiermee een evenwicht zoeken tussen detail en ruis, een waarde van +/- 20 geeft normaal weinig detail verlies, maar met een 24mp sensor heb je wel wat reserve toz van bvb 16mp sensors.
                Wat kleurruis betreft hoef je normaal weinig of niets te wijzigen.

Comment

bedankt voor de tips

Comment

Working...
                  X