Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste fototoestel kopen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Eerste fototoestel kopen

Hallo iedereen!

Zoals de titel wel doet vermoeden ben ik nieuw hier, dus bij deze: hallo!
    Ik heb altijd wel een zwak gehad voor fotografie, en na een paar jaar te proberen met een compact cameraatje van mijn ouders wil ik mij een echte camera aanschaffen. Meer mogelijkheden, betere foto's...
    Nu heb ik helaas niet super veel budget, dus was ik tweedehands aan het kijken en kwam ik uit op een Nikon D40 (220euro) en een Nikon D70 (230euro). Ik heb een voorkeur voor Nikon omdat ik dit merk al heb vastgehad in de winkel en ze gewoon fijner in de hand liggen dan een Canon imho.
    Nu heb ik deze personen ook gemaild naar de vraag van de aantal clicks, en ik denk dat ik ook wel wat van de prijs kan afdoen, want ik vind dit toch ietsje te duur voor die modellen, of ben ik mis?
    Nu mijn vraag, zijn dit eventueel goede modellen om mee te beginnen, want ik heb nog geen idee van welke fotografie (natuur, sport, mensen,...) ik uit wil gaan, dus ik zoek naar een vrij algemene. Zo ja, welke van beide zou de betere zijn voor mij? Of zijn er nieuw misschien betere koopjes te doen voor het moment (mijn budget gaat wel maar tot 400, iets erboven mag als het echt de moeite is, maar ik weet het, niet super veel budget). Of heeft iemand misschien een interessante camera die hij van de hand doet. Laat het mij maar weten

Met vriendelijke groeten
    Pieter-Jan

Re: Eerste fototoestel kopen

Hoi Pieter-Jan,
    Ik ben hier ook nieuw en kwam toevallig op jouw vraag uit.

De nikon d40 en d70 zijn eigenlijk niet meer van deze tijd, om deze toestellen nog als eerste toestel aan te kopen, eventueel tweedehands dan, daar zie ik zelf weinig het voordeel van in. Misschien kijk je beter eens uit naar een systeemcamera? Ideale toestellen om in de wereld van de fotografie te stappen. Ze geven je de mogelijkheid om van alle aspecten eens te proeven, en als de tijd rijp is draai je het wieltje op de manuele stand en je kunt al vlug experimenteren met dezelfde parameters als die op een "echte" reflex camera dan. Een voorbeeld: Nikon 1 J2, Pentax Q, Sony Nex (tweedehands), misschien zelfs een olympus PEN.

Met vriendelijke groeten,

Comment

hoi en welkome

de toestellen die je noemt ken ik niet( altijd canon gebruiker geweest) maar op het moment staat er bij digicamshop een d3100 met kit lens voor 329 euro, tel er nog eens 50 euro bij voor een sd kaart en een tasje(indien gewenst) en je bent begonnen. je hebt wel een nieuw toestel dan. tis niet de meest recente dslr maar zit wel ruim binnen je budget. voor iets meer (409€) heb je al een recente d3200 met kitlens. misschien zijn er bij andere winkels nog betere koopjes of sets dus kijk eens rond.
      A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

Comment

Ikzelf ben ook nog maar enkele maanden bezig, heb toen geopteerd voor een nieuwe nikon D3100. Ben hier eigenlijk echt tevreden van. Jou zou ook eens kunnen rondsnuffelen op rubriek aangeboden. Daar stonden laatst 2 D3100's te koop.
        http://www.flickr.com/photos/kevin0

Comment

Je kan hier bvb eens naar kijken:

Een goede instapcamera om de verschillende aspecten van fotografie te ontdekken. En kun je met overschot van budget verder doorsparen voor een zoomlens en ben je vertrokken.
          Voor deze prijs kun je niet het risico lopen van een tweedehands toestel te kopen denk ik.
          Nikon D90 / Nikon 18-70mm f:3,5~4,5 / Nikon 35mm f:1,8 / Nikon 50mm f:1,4 / Sigma 120-300mm f:2,8 / Sigma 10-20mm f:4~5,6 / Nikon SB600

Comment

Ok allemaal heel fel bedankt voor jullie snelle reacties!
            Ik denk dat ik voorlopig misschien nog even moet doorsparen als ik dat zo hoor

Comment

Ja het is niet goedkoop natuurlijk, maar als je zorg draagt voor het materiaal gaat het ook lang genoeg mee.
              Ik heb mij toen de kit D3100+18-55 gekocht. Hiermee heb ik de eerste tijd getrokken en als ik moet toegeven soms mis je een andere lens. Maar met die kit kan je al het een en ander doen. Vooral de camera leren kennen en leren met de instellingen werken.
              http://www.flickr.com/photos/kevin0

Comment

Working...
              X