Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ik zoek

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • ik zoek

    hallo

    ik zoek een camera voor mijn wensen

    ik begon jaren geleden met een compact camera en wilde méér
    twee jaar terug kocht ik een Pentax, hybride
    ik was er heel content mee
    maaaaaar
    ja
    ik wil vooruitgang
    ik wil meer uit mij foto's halen

    alle foto's komen in een foto album
    en ik voel dat ik bij ieder album veeleisender wordt voor mij zelf
    dat ik niet zo snel tevreden meer ben

    dus moet ik een volgende stap nemen
    een reflex en héél goede lens

    ik neem héél graag landschap foto's , de zee, de bergen , de natuur
    ook close ups van vlinders, onze poes
    en ja, ook sport foto's van mijn fietsende man

    daar schoot mijn pentax in te kort
    ik had wel een sport stand, maar die was niet voldoende en moest hekse toeren uithalen om toch maar een mooie scherpe foto
    op het album te zetten van mijn man die een beklimming deed )

    ook foto's van heel ver genomen zijn niet goed
    dus landschappen , de zee in de verte enz

    ik neem geen gewone landschaps foto's meer
    er moet altijd "een meerwaarde zijn"
    iets speciaals, speciaal effect , speciale voorgrond ..

    ben liefhebber van zee...de opspattende golven..een lagune waarbij je foto's als het ware door het water kan nemen
    speciale effecten van opspattend water
    zonsondergangen

    de zee in de verte ..vanop een heuvel enz enz

    hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel

    maar er is zoveel aanbod dat ik het niet weet

    ik hoef geen hopen lenzen
    want ik neem veel foto's al fietsen
    dus moet ik een functioneel foto aparaat hebben met een goede bijbehorende lens
    een camera zonder al te veel ingewikkelde toestanden

    ooit had ik een Canon 600 D in mijn handen...een jong stel vroeg om een foto te nemen van hen
    was in het zuiden van frankrijk
    toen ik door de camera keek zag ik een zo groot verschil !!
    want ik had net een zelfde foto genomen met mijn eigen toestel:
    de zee in de verte met de heuvel op de voorgrond
    en toen ik door de lens keek van die Canon was alles veel klaarder, veel scherperder en was de zee precies zo dichtbij

    wat kunnen jullie mij aanraden?

    dank jullie hoor !!

    ik hoop dat mijn wensen duidelijk waren?


  • #2
    Re: ik zoek

    iets compacter formuleren.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: ik zoek

      Alle hedendaagse spiegelreflexen zullen u bieden wat u wenst. Ik zou u dus
      aanraden om eens naar een grote winkel te gaan en die toestellen eens te
      bepotelen. Een fototoestel is meer dan een naam en een nummer.

      Comment


      • #4
        Re: ik zoek

        Wat is je budget? Spelen grootte en gewicht een rol?
        Landschappen zullen met zowat ieder toestel goed te doen zijn, voor sport zal je al een redelijk goede autofocus (zowel body als lens) nodig hebben, hier kan je zo ver in gaan als je budget je toelaat.

        Comment


        • #5
          Re: ik zoek

          Oorspronkelijk geplaatst door Jefzor Bekijk bericht
          Wat is je budget? Spelen grootte en gewicht een rol?
          Landschappen zullen met zowat ieder toestel goed te doen zijn.
          ten einde veel detail te verkrijgen zou ik toch een camera met een zo groot mogelijk beeldvlak aanraden voor landschappen. Maar ik heb geen idee van het budget van TS.
          The Knight That Says Ni...kon

          Comment


          • #6
            Re: ik zoek

            je hebt uiteraard geen spiegelreflex nodig voor wat je beschrijft of het moest zijn dat je voor full-frame gaat maar dan is SLT meer aangewezen.
            wat je nodig hebt is toestel met grotere sensor en geschikte (verwisselbare) lens
            systeemcamera's of eventueel SLT's gaan veel beter voldoen aan je eisen dan DSLR zekers als je "long exposure" opnames begint te ontdekken.

            kijk eens naar sony NEX5r, NEX6 of NEX7 of fuji E1 toestellen hebben zelfde of betere sensor dan welke je terugvindt in DSLR's, zou panasonic of olympus ook aanraden maar zijn minder geschikt voor landschap (kleinere sensor)

            een superbreedhoek lens kan zeer nuttig zijn voor landschap, denk ik bvb aan 10-18mm voor sony nex welke mooi aansluit op de kitlens. (18-50)
            hoef je met niets rond te sleuren en kun je beelden maken die je wenst en alles kan in je handtas. Nex7 is aangewezen voor landschap door hoge resolutie (24mp) en hoge detail weergave, komt waarschijnlijk in mei een nieuwe versie (NEX7n ?) op de markt, alhoewel de 16mp toestellen ruim voldoen voor gedetailleerde a2 prints.

            Comment


            • #7
              Re: ik zoek

              Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
              je hebt uiteraard geen spiegelreflex nodig voor wat je beschrijft of het moest zijn dat je voor full-frame gaat maar dan is SLT meer aangewezen.
              wat je nodig hebt is toestel met grotere sensor en geschikte (verwisselbare) lens
              systeemcamera's of eventueel SLT's gaan veel beter voldoen aan je eisen dan DSLR zekers als je "long exposure" opnames begint te ontdekken.
              onverbeterlijk
              The Knight That Says Ni...kon

              Comment


              • #8
                Re: ik zoek

                Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                onverbeterlijk
                ik noem dat ziekelijk

                Comment


                • #9
                  Re: ik zoek

                  hallo , alvast bedankt voor de info...deed me ook aan het denken zetten )

                  jullie vroegen mijn budget?
                  daar hou ik even geen rekening mee
                  ik zie dan wel waar ik uit kom


                  mijn voornaamste wens is dat ik mijn foto's uit de verte scherper kan trekken
                  het lukt mij nu ook wel, maar niet bevredigend genoeg
                  zeker als het om echte vergezichten gaat

                  scherpte als ik bewegende beelden neem
                  ik heb op mijn camera nu een sportstand en een stand om snel na elkaar foto's te nemen maar het resultaat is niet scherp genoeg
                  er zitten er atlijd wel goede tussen hoor, die dan toch net gelukt zijn
                  maar er zijn er teveel die onscherp zijn dan scherp

                  ik wil ook graag een lens gebruiken zodat ik die kan gebruiken als ik echt van ver wil trekken

                  met statieven zie ik mij voorlopig niet rondzeulen want ik doe veel per fiets

                  ik neem ook foto's van dichtbij , close up...zoals vlinders

                  kleine lieflijke dorpjes vind ik ook altijd fijn om te trekken en meestal lukt dit met mijn camera

                  ik gebruik nooit de automatische stand maar stel alles manueel in om zo de best mogelijk foto te nemen

                  sorry dat mijn bericht nogal lang is, maar ik wil het goed uitleggen ))

                  Comment


                  • #10
                    Re: ik zoek

                    Oorspronkelijk geplaatst door carooootje Bekijk bericht
                    mijn voornaamste wens is dat ik mijn foto's uit de verte scherper kan trekken
                    het lukt mij nu ook wel, maar niet bevredigend genoeg
                    zeker als het om echte vergezichten gaat

                    scherpte als ik bewegende beelden neem
                    ik heb op mijn camera nu een sportstand en een stand om snel na elkaar foto's te nemen maar het resultaat is niet scherp genoeg
                    er zitten er atlijd wel goede tussen hoor, die dan toch net gelukt zijn
                    maar er zijn er teveel die onscherp zijn dan scherp
                    Wat is je diafragmawaarde op het moment dat het in de verte niet meer scherp is?
                    Misschien heeft het iets met je instellingen te maken? Maar ik kan mis zijn hoor...
                    Welke sensoren het beste zijn voor een bepaalde tak van de fotografie, dat weet ik niet.. Maar met elke camera kunnen mooie foto's genomen worden. De ene is misschien wel meer geschikt als de andere..

                    Ik heb nog maar max 1x sport gedaan (in mijn geval op francorshamps, auto's dus..), en dat is gewoon helemaal niet gemakkelijk.

                    Het wil niet zeggen dat je met een nieuwe camera en lens met zeker heid betere foto's neemt.. Tenzij je echt tegen de beperkingen van je huidige toestel aanloopt.. En het kan misschien aan mij liggen, maar ik heb niet de indruk dat dat echt zo is..

                    Ik zou eens denken aan een budget.. Een spiegelreflex met goeie lens voor landschappen, met "onbeperkt" budget, zou ik voor m'n eigen misschien een 5D III + 16-35 f2.8 kiezen... En als ik me niet vergis zit je dan al aan 3800 euro ofzo.

                    Groeten
                    Canon EOS 6D + 24-105 f4.0 L IS USM - 50mm f1.8 - 85mm f1.8 - Sigma 150mm f2.8 macro.
                    https://www.flickr.com/photos/129745547@N08

                    Comment


                    • #11
                      Re: ik zoek

                      Oorspronkelijk geplaatst door Nixonn Bekijk bericht
                      Wat is je diafragmawaarde op het moment dat het in de verte niet meer scherp is?
                      Misschien heeft het iets met je instellingen te maken? Maar ik kan mis zijn hoor...
                      Welke sensoren het beste zijn voor een bepaalde tak van de fotografie, dat weet ik niet.. Maar met elke camera kunnen mooie foto's genomen worden. De ene is misschien wel meer geschikt als de andere..

                      Ik heb nog maar max 1x sport gedaan (in mijn geval op francorshamps, auto's dus..), en dat is gewoon helemaal niet gemakkelijk.

                      Het wil niet zeggen dat je met een nieuwe camera en lens met zeker heid betere foto's neemt.. Tenzij je echt tegen de beperkingen van je huidige toestel aanloopt.. En het kan misschien aan mij liggen, maar ik heb niet de indruk dat dat echt zo is..

                      Ik zou eens denken aan een budget.. Een spiegelreflex met goeie lens voor landschappen, met "onbeperkt" budget, zou ik voor m'n eigen misschien een 5D III + 16-35 f2.8 kiezen... En als ik me niet vergis zit je dan al aan 3800 euro ofzo.

                      Groeten
                      ik kocht mij een aantal jaren geleden een pentax X 90 met ingebouwde lens4.6mm-119.6mm
                      26 x wide optical zoom ( wat niet haalbaar is , want dan is het beeld zeker niet scherp) dus beperkte ik de zoom
                      12 megapixel

                      als ik landschapsfoto neem, bijvoorbeeld van Toscane ..dan is de verte niet scherp genoeg en dat zie je heel duidelijk als ik mijn
                      foto's uitzoom op de pc
                      soms zijn ze al wazig als ik aan 50 procent zit

                      ik wil gewoon meer verte bereik

                      vandaag toonde iemand op mijn werk die ook aan fotografie doet :een canon eos 600D + 18-55 mm IS II + 55-250 mm IS , alles inbegrepen voor de prijs van 747 euro...

                      hij zei me dat dit toestel prijs kwaliteit voldoet aan mijn lezen en waarvan ik jaren plezier zal hebben

                      toen ik mijn pentax had gekocht had ik misschien direct een beter toestel gekocht
                      maar ja,
                      ik dacht toen
                      eerst leren stappen , dan gaan en dan pas lopen )
                      en ik ben veeleisender geworden, wil méér halen uit mijn foto's
                      en RAW eens uitproberen

                      Comment


                      • #12
                        Re: ik zoek

                        voor stefan.d en putor: Jammer voor hen - heeft Puerte mogelijks een puntje als't op long exposure aankomt. Je hebt wellicht argumenten te over om 'm van antwoord te dienen, en zodat de vraagsteller er nog wat van leert.

                        We lezen wat verder dat carooootje manueel fotografeert - dan moeten we toch wijzen op Sony's unieke focus peaking op bepaalde modellen (zelfs op nex)...

                        Ook ik zal canikons op m'n dak krijgen - hoera... - nu ga ik goed slapen...

                        Mijns inziens gaat het hier om details - soms weegt dat wat meer door - maar als ik goed gelezen heb gaat het om open lucht, landschappen en macro. Daarvoor zijn deze bijdrages allemaal nogal relevant lijkt me... (niet dus). Een monopod of een rijstzak kunnen ook helpen!

                        Ik wens carooootje alvast veel sukses met de slt/dslr-jacht - wat het ook wordt, er zijn geen echt onbruikbare camera's meer tussen de DLSR/SLT/Systeemcamera's, al zijn er nog wel substantiële verschillen. Het belangrijkst is dat men zich goed voelt bij de aankoop - en zich goed blijft voelen. Veranderen van platform is duurder dan meteen de voor u meest geschikte keuze te maken. Dat zou ik zeker niet overlaten aan de religieuzen.

                        Bij specifieke vereisten kan het zijn dat je een extra platform moet aanschaffen - met een specifieke lens - dat overkomt zelfs de pro's - vaak gaan die dan naar middenformaat en duurder.

                        Comment


                        • #13
                          Re: ik zoek

                          Oorspronkelijk geplaatst door carooootje Bekijk bericht
                          hallo

                          ik zoek .......

                          want ik neem veel foto's al fietsen....
                          ik hoop dat mijn wensen duidelijk waren?

                          Ik raad aan een BROMMER of AUTO
                          Veel gemakkelijker dan de fiets lol

                          Een instap DSRL van (vb) Nikon (de 3100 tot 5100 zijn de instapmoddellen) met de 18-105VR lens zal je al een heel eind mee komen.
                          Je had het zeetje gefotografeerd en zag dat de DSRL beter was dan wat je nu hebt dus ik vermoed niet al te ver hebt ingezoomd
                          Dus een beetje groothoek dus de 18mm (x1.5) word dat een 27mm ongeveer en met de tele van 105 (x1.5) heb je een mooi bereik van 157mm

                          Comment

                          Working...
                          X