Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraagje over lens .....

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

laten we er een mini shoot van maken, de vraag is alleen mag ik wel mee me mijn Nikonneke
    BD0235BE

http://www.pbase.com/macchap

We do what we can with what we have and where we are

Comment

NEE

Tuurlijk Marc, maar dan moet er nog wel een Tom mee ook hee.
      Geen 2 "Marcen" hoor ....

Comment

waw! een echt duel!
        als daar maar geen dead pixels vallen
        mijn fotosite

Comment

Geen duel hoor.

Misschien is het idd zo dat ik toevallig 2 mindere exemplaren heb getest op mijn toestellen, maar het zou me (heel erg) verwonderen.

Ik heb wel steeds RAW beelden vergeleken, zonder sharpening
          oid, en daar scoorde ie bij al niet goed.

Ben zelf wel heel benieuwd nu .....

Comment

Tom als die Tokina's nog niet verkocht zijn brengt ge die dan eens mee (a.u.b. ) en heb je al een idee van het uur en plaats van afspraak
            BD0235BE

http://www.pbase.com/macchap

We do what we can with what we have and where we are

Comment

@Hanske : voor wat voorbeelden met de 28-300 van Sigma moet je maar ff naar http://tme.instantlogic.com gaan. Der staat een albummeke 2003-07 holiday. allemaal met de 28-300, recht uit de cam jpegs. Dit zijn maar zon, zee en strand fotootjes dus niets aan bijgewerkt oid. 95% genomen met de d30 en de sigma 28-300.

Leuk album , en aan de kwaliteit te zien , ook een goede lens
              Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
              Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

Comment

Originally posted by Tom
                Wat dacht ja van woensdag ? Ergens in de dag ?
                Mail maar om de plaats af te spreken, desnoods voetgangerstunnel en de kaaien doen.
                Sorry voor de late reactie. Had je post compleet over het hoofd gezien.

Woensdag is ok, maar dan in de namiddag. Wat dacht je van 15h00 aan de voetgangerstunnel? Linkeroever of rechteroever, maakt niet uit. Ben benieuwd, verheug mij er al op...

Als je akkoord bent, nodig jij MacChap ook uit?
                http://www.digifotofreak.nl

Comment

@Tom
                  @MacChap
                  Nog eens excuses voor mijn late reactie, hé...
                  Hopelijk gaat dat nog voor jullie.

Als er trouwens nog gegadigden zijn, laat maar eens iets horen...

Comment

Originally posted by MarcFoto

In elk geval, je plaatste wel de Tokina 24-200 op dezelfde lijn. Even goede vrienden, maar ik vind de Tokina 'brilleglas', als ik het even zo cru mag stellen. Vandaar mijn reactie die ik gaf...

Allez ik ben blij den antwerpsen Phil Askey te ontmoeten op belgium digital
                    En dat ik juist vandaag of morgen mijn tokina 24-200 ga binnenkrijgen.
                    het is al niet genoeg dat ik door een pietlullig zoekertje van een canon 1D moet kijk ,nu moet ik ook nog door brilleglas kijken
                    Ik vraag mij soms af of gij al eens werkelijk al die lenzen getest hebt of als het van horen zeggen is

Comment

Originally posted by pierewiet
                      Allez ik ben blij den antwerpsen Phil Askey te ontmoeten op belgium digital
                      Phil Askey is een rooky...

Comment

Wel Tom of ik een gouden 28-135 heb ik denk het niet want hij ziet er zwart uit

Maar van de voorbeelden die ik gezien heb zijn noch de sigma noch de Tamron significant beter dan de 28-135 puur optisch gezien.
                        Volgens de testresultaten zit de sigma serieus onder de canon en de tamron staat er wat boven maar deze laatste kost ook meer en heeft geen IS. Dus zijn deze lenzen ook niet beter he. Wat hebben ze wel niet, wel IS hebben ze niet. Jij mag dat niet noodzakelijk vinden maar het laat je toch toe om geen tripod te moeten meesleuren waar je dat met de andere wel zal moeten doen. En voor het bereik tussen 100-216 mm (in 35mm termen) lijkt die IS mij dan toch heel goedkoop in vergelijking met die 2 anderen. Het is geen optische toplens, L lens en ga zo maar voort. Maar het is toch 1 van de optisch betere consumerlenzen.
                        Waarom zijn er dan zoveel mensen fan van deze lens. Wel volgens mij ligt dat dus in het totaalpakket van deze lens. Optisch goed, bereik goed en IS. Waar de beide anderen hier ook optisch goed zijn, en een goed bereik hebben (zelfs iets beter) maar de IS hebben ze niet. Dit maakt mijn inziens de 28-135 zowat de ideale wandellens waar je in de meeste gevallen resultaten mee gaat halen. Die anderen gaan dat ook goed doen hoor maar ze kosten evenveel (tamron, canon) of wat minder (sigma maar deze is ook de minste van alle 3). Tussen de canon en de tamron kan je dus twijfelen IS of 4mm. Geef mij maar IS anderen zullen 4mm verkiezen.

Comment

@hanske

Sorry kan niet helpen met deze lenzen. De 55-200 is niet fantastisch maar zal waarschijnlijk wel ietje beter zijn dan de 28-200.

Maar van die tokina 24-200 waarvan hier sprake heb ik tot nu toe niets dan goeds gehoord. Of deze beter is dan de lenzen die jij opgeeft ik weet het niet maar het ziet er wel een leuke lens uit.

Als je nog iets meer geld hebt kan je eventueel aan die 28-135 IS denken waar ik ook een fan van ben.
                          Sommigen beweren dat deze lens onbruikbaar is helemaal open maar in een ander topic heb ik aangetoond dat dit niet het geval is volgens mij. Ik kan het topic niet terugvinden dus hier even de foto die ik toen in dit topic geplaatst heb. Dit is dus een 100% crop in de slechtste omstandigheden voor een 28-135.

Comment

De sigma 70-300 APO Super Macro II kan je voor 199 bij AC foto vinden.

279 is wel vrij veel.

Originally posted by mikekiwi
                            een andere optie is om naast je kitlens een 75-300 lens te nemen. Dan heb je toch zo'n 160mm meer en dat kan best schelen.

Aardig geprijsde voorbeelden zijn de Canon 75-300USM (2de hands te krijgen voor 175-200 euro) en de Sigma 70-300 APO Macro Super II (nieuw 279, op marktplaats nu een paar zeer laaggeprijsde versies I te koop (100-150 euro). 't Is maar wat je wilt...
                            Greetz,

Comment

Zijn gaan shooten, Tom, MacChap en ik en hebben de 28-70 Tokina en 28-135 Canon eens aan de tand gevoeld...
                              Straks post ik hier foto's (moet nu even weg).

In elk geval: bedankt Tom en Mac, prettig kennis gemaakt te hebben...

Comment

Nu ben ik toch wel erg nieuwsgierig: wat zijn de bevindingen, waar blijven de bewijsvoerende foto's??? Kom op jongens, vertel op!
                                www.lowspark.nl

Comment

Working...
                                X