Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D3200 met pc gebruiken

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• D3200 met pc gebruiken

Hallo,

Ik heb onlangs een Nikon D3200 gekocht en ik zou graag willen dat mijn pc meteen de foto weergeeft dat ik heb genomen, wat heb ik hiervoor allemaal nodig?
    Het is een beetje zoals die app dat je kan gebruiken op android maar dan voor de pc.
    Ik heb mij een Wu1a wifi adapter besteld en daarmee kan ik die app op android al gebruiken.
    Kan ik met deze wifi adapter ook de verbinding maken met de pc en welke software zou ik nodig hebben?
    Via de usb kabel zou ook al goed zijn voor mij...

Op google heb ik gevonden dat Canon dit standaard heeft als software (canon eos utility) en dat is daar remote shooting

Op deze foto zie je wat ik bedoel:

Re: D3200 met pc gebruiken

Heb hier juist nog iets gevonden van Nikon: Camera Control2, ik kan wel niet vinden of dit met mijn toestel zal werken en 170euro voor software is toch ook redelijk duur aangezien ik er maar net mee begin...

Comment

Ga eens googlen op DIY Photobits CameraControl, die zullen waarschijnlijk nu ook wel de draadloze versie gratis hebben.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

zo iets zoek ik inderdaad

Bij mij wil het wel niet werken, ik heb de laatste versie en een vorige versie geprobeerd...
        Als ik het programma open komt dat wit scherm erop met de instellingen en als ik klik op iets blokkeert het volledig...
        (ps Win7 64bit)

Comment

Blijkbaar moet de software bij mij lang laden, ik moet wachten met op iets te klikken tot er opkomt no device connected en dan kan ik de camera opzetten.
          Op select camera klikken en voila ik zit erin!

Precies wat ik zocht, bedankt hjanssen!!

Ik heb ook gezien dat er een script verkrijgbaar is, deze ga ik eens proberen aan te passen.
          Als ik het script aanpas kan ik er bv een stream van maken voor op een site, foto's die je maakt kan je dan live volgen op je site :d

Comment

Working...
          X