Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Bij Foto Nelissen in Mechelen (die ook meedoen aan de actie) wisten ze me te vertellen dat ze als handelaar de helft van de cashback uit eigen zak moeten betalen, en ze daarom eerst de lijstprijs optrekken om dan de verplichte korting toe te kennen. Volgens de voorwaarden van de actie mag dat.
Zo heb je als consument natuurlijk niet veel aan zo'n promo...
Gelukkig zijn het niet allemaal dezelfde handelaars dus
Wat ze er ook vergeten bijzeggen is dat ze uiteraard een heel mooie bonus krijgen op het einde van het jaar aan de hand van hun gedraaide omzet.
Ik ken de baas van foto Rubens en heb er deze week nog bijgestaan, dat zij de helft van "Nikon's" cashback moeten betalen wist ik al.
En dat de marge's op de verkoop alsmaar krimpen ook, alhoewel er daar hier dikwijls smalend over gedaan wordt.....
En kijk, Rubens gaat dicht!! wegens wel veel verkopen maar weinig verdienen door de kleine winsten.
Iets wat me ook al verteld was door een vriend die bij Foto Dali werkte, een ketentje met drie winkels dat om dezelfde reden gesloten is. Daar hadden ze nog nooit zoveel verkocht...maar ook niet zo weinig verdient.
Maar ja, dat internet hé. Mensen gaan kijken op het net en gaan dan met prijzen van netwinkels naar de detailhandel die ofwel moet volgen of niets verkoopt.
Maar die dan wel het pand en de verkopers moet betalen, wat die netwinkel niet heeft.
Of zoals ik het hier al eens gelezen heb, uitleg gaan vragen in een winkel en daarna kopen op het net
Ik vind het een spijtige evolutie, zeker bij Rubens had je nog een leuke babbel en een goede uitleg.
Je vergeet er bij te vertellen dat je als goede klant extra korting krijgt en dit het hele jaar door en niet alleen tijdens cashback-periodes en niet alleen op de Nikon producten. Maar ja dan moet je ook eerst wat kopen zonder korting! Met bovendien een extra meerwaarde : service.
Ik koop ook via internet (meestal 2de handse dingetjes en zaken die je hier niet vindt).
Zonder onze ondersteuning zullen wij onze ondersteuning missen.
@ikal-1 Ik las onlangs dat service tegenwoordig ook sterk achteruit gaat, zoals bijvoorbeeld bij fotokonijnberg...
Daarnaast denk ik dat er ook zeer veel blogs zijn die soms meer informatie verstrekken dan de verkopers uit de winkels. (Ik wil ze ook niet over 1 kam scheren)
Over het optrekken van de prijzen. Ik heb ditzelfde fenomeen vastgesteld bij de 21% btw actie van Mediamarkt. Alleen, hadden ze het niet in 1 winkel gedaan omdat het geel papier op was Daarom moet je, als het mogelijk is, een aantal maanden de prijzen in het oog houden. Dan kan je soms echte koopjes doen...
Ik ken de baas van foto Rubens en heb er deze week nog bijgestaan, dat zij de helft van "Nikon's" cashback moeten betalen wist ik al.
En dat de marge's op de verkoop alsmaar krimpen ook, alhoewel er daar hier dikwijls smalend over gedaan wordt.....
En kijk, Rubens gaat dicht!! wegens wel veel verkopen maar weinig verdienen door de kleine winsten.
Iets wat me ook al verteld was door een vriend die bij Foto Dali werkte, een ketentje met drie winkels dat om dezelfde reden gesloten is. Daar hadden ze nog nooit zoveel verkocht...maar ook niet zo weinig verdient.
Maar ja, dat internet hé. Mensen gaan kijken op het net en gaan dan met prijzen van netwinkels naar de detailhandel die ofwel moet volgen of niets verkoopt.
Maar die dan wel het pand en de verkopers moet betalen, wat die netwinkel niet heeft.
Of zoals ik het hier al eens gelezen heb, uitleg gaan vragen in een winkel en daarna kopen op het net
Ik vind het een spijtige evolutie, zeker bij Rubens had je nog een leuke babbel en een goede uitleg.
Dit is een ZEER spijtige zaak! Ik kocht er al mijn fotomateriaal. De mensen zijn er vriendelijk en weten je altijd heel goed te helpen.
Is er al een datum bekend?
Dit is een ZEER spijtige zaak! Ik kocht er al mijn fotomateriaal. De mensen zijn er vriendelijk en weten je altijd heel goed te helpen.
Is er al een datum bekend?
Hij doet nu uitverkoop en als het op is gaat hij dicht, hij had geen vaste datum
U moet niet alles geloven wat ze Bij Rubens zeggen.
De Nikon casback is in België in ieder geval bij Konijnenberg voor een deel een sigaar uit eigendoos.
Bijvoorbeeld de Nikon D800 kost bij Konijnenberg in Nederland € 2349 in Turnhout sinds de casback €2399.
Bij Foto Rubbens kost hij €2499 en na aftrek van de €200 casback nog steeds duurder dan bij de meeste winkels in Nederland.
In de meeste foto zaken met fysieke winkels in Nederland kost deze body € 2279 en bij sommige zelfs nog iets minder.
Welnu ik was vandaag ook aan het rondneuzen op het internet en ik vond er het volgende: Canon EOS 7D Body bij Rubens 1259€ et via een webwinkel "simplyelectronics" 844,95€ inclusief verzendkosten (en blijkbaar zouden er geen invoerrechten of douanekosten bij moeten geteld worden (info via een andere topic hier op Belgiumdigital)). Ik neem dit voorbeeld omdat het verschil enorm groot is, maar als je even kijkt voor andere modellen of merken, is dit verschil er ook.
Hierbij heb ik 2 bedenkingen: Ja inderdaad de webwinkel heeft geen locatie-kost (winkel) en geen (of alvast minder) personeel, maar als het prijsverschil zo groot is, (en de webwinkel moet toch ook wel winst maken ... ?) dan ga je jezelf toch vragen stellen over de winstmarges die op deze artikelen toegepast worden.
En ten tweede de waarborg, dienst voor en na verkoop. in het geval van fotoRubens bvb. bij wie moeten de klanten nu terecht? Ik bedoel maar, diegene die in een webwinkel koopt, is er zich ook van bewust dat hij het zelf maar zal moeten uitzoeken in geval van probelemen, maar diegene die in een winkel koopt gaat er ook vanuit dat hij in die winkel ook nog dienst na verkoop zal krijgen, en dat gaan deze klanten nu ook missen, het gevolg is dat deze trouwe klanten dan ook weer voor een volgende aankoop wellicht naar de webwinkel zullen gaan, met alle gevolgen van dien.
ik kan enkel beamen dat ik het spijtig vindt dat de goede speciaalzaak dicht gaat.
Digitale camera + bijhorend glas (merk: ..... you can)
U moet niet alles geloven wat ze Bij Rubens zeggen.
De Nikon casback is in België in ieder geval bij Konijnenberg voor een deel een sigaar uit eigendoos.
Bijvoorbeeld de Nikon D800 kost bij Konijnenberg in Nederland € 2349 in Turnhout sinds de casback €2399.
Bij Foto Rubbens kost hij €2499 en na aftrek van de €200 casback nog steeds duurder dan bij de meeste winkels in Nederland.
In de meeste foto zaken met fysieke winkels in Nederland kost deze body € 2279 en bij sommige zelfs nog iets minder.
Al zeker niet alles geloven wat ze bij Konijn zeggen... Ja, ze moeten op het moment zelf een deel zelf betalen, maar ze zeggen er niet bij dat ze dat deel op het einde van het jaar terugbetaald krijgen.
Comment