Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bridge- Systeem- of Compactcamera ?!?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bridge- Systeem- of Compactcamera ?!?

    Na heel wat reviews gelezen te hebben zie ik door het bos de bomen niet meer. Ben het beu steeds mijn Canon 400 met 18-200 lens mee te slepen ... Dus op zoek naar 1 of desnoods 2 kleinere camera's om samen te gebruiken ... Mijn verwachtingen : kwaliteit gebruikte materialen, lichtsterke lens ... Geschikt voor straatfotografie, portretten maar evengoed voor een leuk macro en/of telezoom 'shot' ... Ook vind ik de ondertussen afgeprijsde X100 (Fuji) iets hebben maar ontbreek dan een lichtsterke zoom ... of kies ik als allrounder de bridge X-S1 ... Help ... Ondertussen al teveel reviews gelezen ...
    Canon Eos 400D / BG E3 / Canon EF-S 18-55 / Sigma 18-200 DC OS / Speedlite 430EX II / Manfrotto 055XDB-804RC2

  • #2
    Re: Bridge- Systeem- of Compactcamera ?!?

    De Nikon Coolpix A misschien interessant maar prijzig en nog maar weinig of geen reviews over te vinden. Komt begin april in de winkels en is toch veelbelovend. Canon EOS M heeft een trage AF dus niet ideaal voor beweging. Interessante topic trouwens die ik met bijzondere aandacht ga volgen!

    Comment


    • #3
      Re: Bridge- Systeem- of Compactcamera ?!?

      Indien je het toch bij Nikon wilt zoeken, zou je een keer de
      Nikon 1 kunnen proberen. De eerste versie is nu goedkoop.
      En een fijne, kleine camera.

      Comment


      • #4
        Re: Bridge- Systeem- of Compactcamera ?!?

        Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
        Indien je het toch bij Nikon wilt zoeken, zou je een keer de
        Nikon 1 kunnen proberen. De eerste versie is nu goedkoop.
        En een fijne, kleine camera.
        Dank voor tips ... doch geen van deze spreken mij aan ... Heb momenteel een zwak voor the look and feel van Fuji ... Ondanks negatieve punten is de lens van x100 blijkbaar zeer goed maar zoek daarbij dus nog 'n gepaste oplossing om zeer kwalitatieve foto's te kunnen maken waarbij een bepaald zomereik nodig is, evenals de mogelijkheid tot goede macro ... Én bij de X100 passend in de tas ;-) tijdens uitstap nr zee, bos, stad, fietstocht, ... Wil set-up om terug enkele jaren 'zoet' te zijn ... voor relatief aanvaardbare prijs ... :-)
        Canon Eos 400D / BG E3 / Canon EF-S 18-55 / Sigma 18-200 DC OS / Speedlite 430EX II / Manfrotto 055XDB-804RC2

        Comment


        • #5
          Re: Bridge- Systeem- of Compactcamera ?!?

          ga ook eens snuffelen bij Olympus pen M4/3 serie, met name de verkrijgbare primes zijn erg goed, klein en lichtsterk.

          Maar om ook even terug te komen bij de nikon 1 serie, deze kan ik je ook van harte aanbevelen, met name de V1 serie is op dit moment erg concurerend in prijs. Kwaliteit zal je verbazen, althans dit heeft het mij ook gedaan.
          Mijn beste Foto moek nog trekke.

          Comment


          • #6
            Re: Bridge- Systeem- of Compactcamera ?!?

            Oorspronkelijk geplaatst door hemzelf Bekijk bericht
            Dank voor tips ... doch geen van deze spreken mij aan ... Heb momenteel een zwak voor the look and feel van Fuji ... Ondanks negatieve punten is de lens van x100 blijkbaar zeer goed maar zoek daarbij dus nog 'n gepaste oplossing om zeer kwalitatieve foto's te kunnen maken waarbij een bepaald zomereik nodig is, evenals de mogelijkheid tot goede macro ... Én bij de X100 passend in de tas ;-) tijdens uitstap nr zee, bos, stad, fietstocht, ... Wil set-up om terug enkele jaren 'zoet' te zijn ... voor relatief aanvaardbare prijs ... :-)
            Je weet dus wat je wil, en je wacht op supporters die je keuze gaan beamen ? Maar als je objectief de zaken bekijkt, dan zal het steeds op een compromis uitdraaien.
            Een bridge zou ik zelf nooit kopen, de beste compact momenteel voor mij en ook voor vele anderen is de Sony RX 100, daarmee verzoen je kwaliteit en kleine afmetingen, kan als je ook nog leven met de prijs, dan doe je een goede koop.

            Een ander alternatief is een betere optiek voor je huidige toestel, dat gaat je beelden ook een boost geven, maar is niet compact en minder veelzijdig.

            Een alleskunner die kwalitatief de betere is, en verkocht wordt aan een leuke prijs, is geloven in sprookjes !

            MVG, Jeff C.
            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

            Comment


            • #7
              Re: Bridge- Systeem- of Compactcamera ?!?

              fuji x100 is op alle gebied vrij zwak, natuurlijk veel vallen voor de ouderwetse look maar daarmee heb je het gehad, de nieuwe x100s daarentegen lijkt op papier heel aantrekkelijk en een ontzettend grote vooruitgang toz van de x100
              de rx100 van sony is meer aan te raden dan de x100
              als je daarentegen bvb een nex3x nex5r of nex6 met 35mm 1,8 koopt en daarbij 8€ investeert in goede lijm heb je een compacter toestel met vaste lens, of beter verkoop je canon 400 laat de lijm waar die is, dan heb je alles in 1 toestel.
              de nikon coolpix a lijkt ook een veel belovend toestel te zijn.

              Comment


              • #8
                Re: Bridge- Systeem- of Compactcamera ?!?

                Persoonlijk blijf ik tevreden van mijn keuze :
                naast de SLR's een mooie G15 van Canon of eventueel een 7700 van Nikon, iets zwaarder dan een klein compactje maar een zee van mogelijkheden .....
                Heb in mijn club diverse beelden op 2 op 3 meter scherm vertoond, men kon het verschil met een 7D met 17/55 niet zien !
                De mogelijkheden zijn natuurlijk iets meer beperkt.
                Last edited by zoltan; 13 maart 2013, 19:05.
                Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

                Comment


                • #9
                  Re: Bridge- Systeem- of Compactcamera ?!?

                  Oorspronkelijk geplaatst door zoltan Bekijk bericht
                  Persoonlijk blijf ik tevreden van mijn keuze :
                  naast de SLR's een mooie G15 van Canon of eventueel een 7700 van Nikon, iets zwaarder dan een klein compactje maar een zee van mogelijkheden .....
                  Heb in mijn club diverse beelden op 2 op 3 meter scherm vertoond, men kon het verschil met een 7D met 17/55 niet zien !
                  De mogelijkheden zijn natuurlijk iets meer beperkt.
                  Bedankt voor de spontane tips ... maakt de keuze nog moeilijker helaas ...
                  Canon Eos 400D / BG E3 / Canon EF-S 18-55 / Sigma 18-200 DC OS / Speedlite 430EX II / Manfrotto 055XDB-804RC2

                  Comment


                  • #10
                    Re: Bridge- Systeem- of Compactcamera ?!?

                    Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                    fuji x100 is op alle gebied vrij zwak, natuurlijk veel vallen voor de ouderwetse look maar daarmee heb je het gehad, de nieuwe x100s daarentegen lijkt op papier heel aantrekkelijk en een ontzettend grote vooruitgang toz van de x100
                    de rx100 van sony is meer aan te raden dan de x100
                    als je daarentegen bvb een nex3x nex5r of nex6 met 35mm 1,8 koopt en daarbij 8€ investeert in goede lijm heb je een compacter toestel met vaste lens, of beter verkoop je canon 400 laat de lijm waar die is, dan heb je alles in 1 toestel.
                    de nikon coolpix a lijkt ook een veel belovend toestel te zijn.
                    Ik moet hier toch eens op reageren, de x100 zwak....
                    Als fervente Nex (5 en 6) gebruiker, heb ik ook een rx100, waar ik mooie beelden uit krijg.
                    Gisteren heb ik een tweedehands X100 gekocht, om te kijken of dit iets is voor mij.
                    Al het negatievisme over de X100 is bij mij zoals sneeuw voor de zon verdwenen! Ongelooflijke mooie beelden, scherp, ruisvrij, zelfs op lage sluitersnelheden. (lukt me nooit met een nex, zelfs niet met stabilisatie)
                    Gebruik van de camera is ook echt tof, de AF blijft maar werken , ook zonder hulplicht, zelfs als ik met mijn oudere ogen al bijna niks meer waarneem.
                    Nog even verder mee experimenteren, maar de ik kan nu al zeggen, dat de X100 geen "zwak" toestel is, zeker niet tegenover de Nex of de RX100.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Bridge- Systeem- of Compactcamera ?!?

                      Ik ben al lang aan het twijfelen, vooral over de Fuji X-E1 icm met de 18-55. Aleen die prijs he, vrijdagavond nog even kunnen mee spelen, een schitterende combinatie en een klein wonder op ruisgebied, om nog maar te zwijgen over de kleuren die uit dat ding komen...de Fuji X100S ook even vastgehouden en eigenlijk zal die wel bijna even goed zijn, maar die vaste lens houdt me tegen om daar voor te kiezen....
                      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Bridge- Systeem- of Compactcamera ?!?

                        Als je een superzoomer bent, is de x100 niXs ;-)
                        Maar voor mijn vakantieuitstapjes en citytrips denk ik wel dat het kan werken.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Bridge- Systeem- of Compactcamera ?!?

                          100% gelijk Rudy....
                          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                          Comment

                          Working...
                          X