Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

DVD voor archievering

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Originally posted by blue.eyes
    Maxell geeft toch maar 10 jaar voor DVD-ram
    http://www.dvd-and-media.com/maxell-dvd-products.htm
    http://www.maxell.co.uk/Audio%20&%20Video%20Products/DVD-RAM%20Page/DVD-RAM%20For%20Video%20Page.htm

Verbatim voorspeld 100 jaar
    http://www.verbatim-europe.com/templates/show_image_data.php?mode=download&pr_id=52&t_code= 2&kind=file
    Op voorwaarde:
    The following conditions need to be applied to ensure the projected lifetime:
    - A writer with normal performance records data.
    - There is no corrosive gas in the air. (ook geen zuurstof???)
    - There are no scratches or finger prints on the media surface. (handschoenen!)
    - Temperature is controlled within 25 +/- 2 degrees. (=lastig)
    - Humidity is controlled within 55 +/- 5 RH%. (=relatief droog)
    - Media is stored in the jewel case.
    - Media is not exposed to direct sunlight or any other source of UV light.

Danke Blue eyes,
    dat was de info naar waar ik op zoek was...
    http://www.digifotofreak.nl

Comment

Zouden die DVD schijfjes van Sony ook betrouwbaar zijn,want daar heb ik een deel van gekocht. ( zowel RW als R )
      Kan ze toch niet gaan weg smijten hé.
      mvg FrançoisVM
      Canon 7D

Comment

Originally posted by Cois
        Zouden die DVD schijfjes van Sony ook betrouwbaar zijn,want daar heb ik een deel van gekocht. ( zowel RW als R )
        @Cois
        Sony heeft ook goeie schijfjes, geen nood. Alles hangt af van de brander (Pioneer en Plextor zijn bij de beste qua brandkwaliteit), en de stockage en het gebruik van de schijfjes. Ik zou echter niet teveel vertrouwen stellen in het medium, binnen 5 jaar kunnen we eens ons oude schijfjes terug bovenhalen en dan kijken... (bij diskettes is dat ook zo...)

@Marcfoto
        Als je een grotere zekerheid wil hebben dat je je oh zo belangrijke data (want geef toe, velen zouden liefst een einde aan hun leven maken na het verliezen van 20 of meer GB... ) wil deftig beschermen, schrijf dan hetzelfde 3 keer op verschillende schijfjes.
        Gebruik er maar één schijfje van, en steek de andere 2 op veilige plaatsen.
        De kans dat alledrie de schijfjes op exact hetzelfde bestand fouten kunnen hebben is extreem klein. En gaat er een schijfje kapot, neem dan één van de backups en kopieer die nogmaals.

Nog beter is verschillende media gebruiken, bvb DVD-R en CD-R (of verschillende merken DVD-R...)

Mijn data is mij veel meer waard dan die enkele eurokes die DVD-schijfjes kosten...

Comment

Originally posted by spacemanbow
          Originally posted by Cois
          @Marcfoto
          Als je een grotere zekerheid wil hebben dat je je oh zo belangrijke data (want geef toe, velen zouden liefst een einde aan hun leven maken na het verliezen van 20 of meer GB... ) wil deftig beschermen, schrijf dan hetzelfde 3 keer op verschillende schijfjes.
          De kans dat alledrie de schijfjes op exact hetzelfde bestand fouten kunnen hebben is extreem klein. En gaat er een schijfje kapot, neem dan één van de backups en kopieer die nogmaals.

Nog beter is verschillende media gebruiken, bvb DVD-R en CD-R (of verschillende merken DVD-R...)

Mijn data is mij veel meer waard dan die enkele eurokes die DVD-schijfjes kosten...
          Danke Spaceman, dat deed ik al, maar het lijkt me inderdaad en goed idee om verschillende merken te nemen...
          http://www.digifotofreak.nl

Comment

Originally posted by spacemanbow

@Cois
            Sony heeft ook goeie schijfjes, geen nood. Alles hangt af van de brander (Pioneer en Plextor zijn bij de beste qua brandkwaliteit), en de stockage en het gebruik van de schijfjes. Ik zou echter niet teveel vertrouwen stellen in het medium, binnen 5 jaar kunnen we eens ons oude schijfjes terug bovenhalen en dan kijken... (bij diskettes is dat ook zo...)

@Marcfoto

Bedankt ,ik heb een Plextor brander nu nog een ander merk van DVD schijfjes vinden.
            Want in Mechelen heb ik Verbatim of Plextor nog niet tegengekomen,ja Mechelen.
            Philips wel,maar die vertrouw ik niet omdat het van Philips komt.
            mvg FrançoisVM
            Canon 7D

Comment

Heb ook een plextor PX 708A branden, waarover ik zeer tevreden ben, zeker met wat ik daarvoor had, eerst een Philips, maar die kon enkel RW's schrijven, daarna mij laten overhalen voor een BTC, dual schrijven, werk wel op het een maar niet op het ander systeem, dus niet compatibel met alles. Nu dus eindelijk een goeie Plextor, deze werkt perfekt, ik beschrijf de TDK +R schijfjes op volle snelheid, en heb nog geen problemen gehad.

@cois, ik heb ook nog Philips schijfjes gebruikt en ook al is het Philips, ik heb er geen problemen mee... zowel +R als +RW, de - heb ik nog niet gebruikt.
              Sony A7III & Sony A7 RIII
              Sony FE 70-200 f4.0 , Sony FE 24-70 f4.0, Sony FE 16-35 f4.0 , Sony FE 24-105 f4.0 , Sony FE85mm f1.8 , Sony 135 f1.8 GM , Sony FE 90mm Macro ,

Comment

Originally posted by smetse

@cois, ik heb ook nog Philips schijfjes gebruikt en ook al is het Philips, ik heb er geen problemen mee... zowel +R als +RW, de - heb ik nog niet gebruikt.
                Ja,ik heb met die Philips DVD +RW schijfjes ook nog geen problemen gehad bij het branden.
                Maar de vraag is,zoals bij de CD R en CD RW schijfjes,staat er binnen 50 jaar nog iets op.
                mvg FrançoisVM
                Canon 7D

Comment

Voor diegenen die Nero gebruiken, test om het half jaar je CD of DVD's met Nero CD/DVD speed, dan zie je tijdig of het nodig is om terug een kopie te maken.
                  Een Giotto's blaaspeer die ik 100% onder de knie heb ;-)

Comment

Phillips maakt CDR's voor medical applications data storage. Lijkt me sterk dat die dingen na twee jaar vol fouten mogen staan.

Comment

Working...
                    X