Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

6d of 5d markIII

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 6d of 5d markIII

bedankt al voor de reactie's,morgen ga ik naar de winkel en laat jullie weten wat het geworden is

Comment

Voor actiefotografie is het eigenlijk heel simpel: 1DX > 5D3 > 7D > 6D.
      550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

ik heb de 5d III vooral gekocht voor trouw-communie-portret, waarvoor dit waarschijnlijk de beste Canon camera is.

dit weekend de 5d gebruikt voor een 8 uur durend 4x4-evenement , naast de 1D IV en zéér content van het resultaat.

AF is geweldig, beeldkwaliteit natuurlijk ook.

Enkel bij veel regen de 5d weg gestoken en verder gewerkt met de 1D.

Marc
        1Dx & 5DIV*16-35L f4.0*24-70L II f2.8*70-200L II f2.8 * Sigma sports 150-600mm
        www.facebook.com/photographympictures[/COLOR][/I]

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door aadg Bekijk bericht
          Bij een 5D3 zijn die focuspunten veel groter waardoor het moeilijker is om op een specifiek punt te focussen.

Je kiest dan gewoon het middelste focuspunt en vervolgens je kader!
          Nooit als probleem gezien.
          Met een heel beperkte scherptediepte is dat geen optie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk bericht
            De 6D in in combinatie met AF assist is veel beter dan de 5D3. Bij een 5D3 wil ie op de buitenste focuspunten moeilijk scherpstellen (in donkere situaties).
            Bij een 5D3 zijn die focuspunten veel groter waardoor het moeilijker is om op een specifiek punt te focussen.
            Er zijn ook natuurlijk minpunten, ie voelt wat goedkoper (plastiekerig) aan en het draaiwiel van een 5D3 draait veel soepeler.
            Euhm ooit gehoord van Single-point Spot AF? Is één van de focusmodes van de 5D3...

Single-point Spot AF
            It is possible to focus on a very narrow area with a single manually selected point.
            550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

Persoonlijk zou ik luisteren naar de (goede) raad van Black B@ndit !

Ik zou wel twee keer nadenken vooraleer een 24-105 te kopen. Je hebt een goede 85 en 100 mm ... waarom bvb geen 17-40 ? Op termijn ga je sowieso ook naar een 70-200 gaan.
              Groetjes

Lukathi

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lukathi Bekijk bericht
                Persoonlijk zou ik luisteren naar de (goede) raad van Black B@ndit !

Ik zou wel twee keer nadenken vooraleer een 24-105 te kopen. Je hebt een goede 85 en 100 mm ... waarom bvb geen 17-40 ? Op termijn ga je sowieso ook naar een 70-200 gaan.
                De 24-105 is eigenlijk nog niet zo'n slechte keuze, zeker niet als je die vergelijkt met de veel duurdere 24-70 f4 L IS, die een veel kleiner zoombereik heeft.
                Op deze pagina kan je verschillende lenzen naast elkaar zetten

Als je daar de 24-105 f4 L IS naast de 24-70 f4 L IS zet, dan zal je zien dat beide in het eerste deel van het zoombereik met het diafragma volledig open ongeveer hetzelfde presteren.
                De nieuwe 24-70 f4 L IS wordt minder scherp naarmate die naar de 70mm gaat, en dat is ook zo met de 24-105.
                Boven de 70mm is de 24-105 ook iets minder scherp, maar de 24-70 kan niet boven de 70mm.
                Het lijkt er eigenlijk op dat ze bij het ontwerpen van de 24-70 f4 L IS gewoon een 24-105 hebben genomen, en daar het zoombereik van 70-105mm hebben afgehaald omdat dat stuk wat minder scherp is...
                Maar als je dat op een foto bekijkt, dan is een 24-105 over het hele zoombereik wel degelijk scherp genoeg, je hoeft je daarover geen zorgen te maken (tenzij je elke foto op 100% gaat vergelijken met die van de beste prime die je kan vinden).
                Op een heel grote afdruk zal je het verschil misschien wel zien.

Ik heb zelf een 16-35, maar die gebruik ik op de full-frame camera's veel minder dan de 24-70 (nog steeds het oude model) en de 24-105.
                De 24-105 blijft nog altijd een heel handige lens op een full-frame camera (niet te zwaar, redelijk compact, een aanvaardbare beeldkwaliteit en een heel snelle en betrouwbare AF).
                Ik heb ooit een 24-105 verkocht, maar toen ik later de 5D MKII kocht heb ik gekozen voor de kit met de 24-105, de 5D MKII is ondertussen verkocht, de 24-105 niet.

Een superbreedhoeklens zoals de 17-40 of 16-35 is soms wel leuk op een full-frame, maar voor "dagelijks gebruik" is een 24-70 of 24-105 veel interessanter.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

Comment

Ik heb dus geluisterd naar de goede raad van Black B@ndit
                  het is de MKIII geworden !!! en nu veel oefenen want dit is toch nog heel iets anders dan de 50 D
                  ben er wel super blij mee ,vond hem ook direct goed in de hand liggen beter dan de 6 D weliswaar wat zwaarder maar das geen probleem.
                  Heb er de 24-105 bij genomen omdat deze lens toch door menigen geprezen wordt ,het is wel de bedoeling om er later de 70-200 bij te kopen ,maar nu is mijn spaarvarken leeg
                  nogmaals bedankt iedereen voor jullie reactie's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door moesje Bekijk bericht
                    Ik heb dus geluisterd naar de goede raad van Black B@ndit
                    het is de MKIII geworden !!! en nu veel oefenen want dit is toch nog heel iets anders dan de 50 D
                    ben er wel super blij mee ,vond hem ook direct goed in de hand liggen beter dan de 6 D weliswaar wat zwaarder maar das geen probleem.
                    Heb er de 24-105 bij genomen omdat deze lens toch door menigen geprezen wordt ,het is wel de bedoeling om er later de 70-200 bij te kopen ,maar nu is mijn spaarvarken leeg
                    nogmaals bedankt iedereen voor jullie reactie's
                    Hela, een dikke proficiat zenne !! Hier zul je veel plezier mee beleven. Heb me vorig jaar deze combo ook aangeschaft, en nog geen seconde spijt van gehad.
                    Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Comment

@ tundra4ever; wat was jou ervaring met de 5D mk III op vlak van sportfotografie?? beter dan de 1d mk IV of niet?

Comment

@triple-s

ik heb er vorig weekend een 4x4-evenement mee getrokken, en gisteren de Antwerp Classic op het glosso-circuit ook, (https://www.facebook.com/media/set/?...9301442&type=3)

op de 5dIII de 24-70L II en de 1DIV met de 70-200L II,

prachtige combinatie

Autofocus van de 5d komt echt wel in de buurt van de 1D, grote voordeel van de 1D is en blijft de bouw,
                        als het een stevig buitje doet, gaat de 5D direct de tas in, terwijl de 1D nooit weggestoken wordt

je zou de 5DIII moeten hebben met de bouw van de 1DIV, maar dan heb je een 1DX zeker (lees iets te prijzig)

5DIII is in iedereen geval een geweldige camera, maar de 1DIV ook

Comment

Mooie fotoreeks, met een nog mooiere combo aan materiaal :-)
                          Heb zelf een 5D II met de 24-70 I en ook de 1D IV met de 70-200 II.
                          Ben ook aan het denken om die eerste set te upgraden, maar je II versie van de 24-70 echt ook de moeite waard voor overstap (vond dat van de 70-200 wel)...

En idd een 5d in bouw van de 1D geeft de 1DX hé...

Comment

@ triple-s

vandaag fotoreportage gemaakt van 2 communicanten,

met 2 bovengenoemde combinaties, mijn primes zijn niet uit mijn tas geweest,

met de 24-70L I maakte ik enkele foto's en nam dan de 5O of 85 mm, maar sinds ik de 2de versie heb gebruik ik mijn primes bijna niet meer

het verschil tussen Iste en IIde versie is even groot als bij de 70-200, dus echt wel de moeite hoor, maar wel kostelijk

greetz

Comment

Dan blijft het de twijfel 5d III met nieuwe 24-70 of 1Dx (zonder lens) en dan met de oude 24-70 verder werken hé...

Comment

Working...
                              X