Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

6d of 5d markIII

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 6d of 5d markIII

ik werk momenteel met de 50d als lens heb ik daar gewoonlijk de 17-55 opstaan,wil nu de overstap maken naar ff
    en daar begint de twijfel ga ik voor de 6d of de 5d markIII
    wat ik meestal fotografeer is portret ,landschap en macro,toekomst gericht ook meer sportwedstrijden zoals fietsen
    waar ik aan dacht is eventueel de 7d voor de snellere autofocus waarbij ik ook mijn 17-55 lens kan gebruiken alsook
    mijn macro 100mm lens dit samen met de 6d die kwalitatief toch ook heel goed is vooral ook in donkere situatie's of
    mijn 50d behouden en de 5d mark III kopen samen met de 24-105 erbij?
    ik heb ook nog de 85 1.8 als portretlens

wat is jullie mening?

Re: 6d of 5d markIII

Oorspronkelijk geplaatst door moesje Bekijk bericht
    ik werk momenteel met de 50d als lens heb ik daar gewoonlijk de 17-55 opstaan,wil nu de overstap maken naar ff
    en daar begint de twijfel ga ik voor de 6d of de 5d markIII
    wat ik meestal fotografeer is portret ,landschap en macro,toekomst gericht ook meer sportwedstrijden zoals fietsen
    waar ik aan dacht is eventueel de 7d voor de snellere autofocus waarbij ik ook mijn 17-55 lens kan gebruiken alsook
    mijn macro 100mm lens dit samen met de 6d die kwalitatief toch ook heel goed is vooral ook in donkere situatie's of
    mijn 50d behouden en de 5d mark III kopen samen met de 24-105 erbij?
    ik heb ook nog de 85 1.8 als portretlens

wat is jullie mening?
    Ik heb de Canon 50D, 7D en sinds enkele maanden de Canon 5D Mark III.
    De 7D is een enorme verbetering t.o.v. de 50D samen met de 17-55 2.8 IS.
    De Canon 5D MarkIII samen met Canon 24-105 4.0 IS is in moeilijke omstandigheden een grandiose combinatie.
    Vorige week in Ahoy bij vergadering Roparun zonder flits gewerkt.
    Het was meer een test voor mijzelf hoever ik kon gaan op automatische ISO

Ik maakte vanaf het balkon met die combinatie een opname en de afdruk was verbluffend goed.
    Op het scherm zie je meer ruis dan op de afdruk.
    Heel weinig zeer fijne ruis in de afdruk.
    Uit de hand diafragma 4.0 sluitertijd 1/15 sec ISO 12800

Mijn 5D is vergeleken met mijn andere camera's vele stappen vooruit.
    Ik zou voor de 5D mark III kiezen en de 50 D er bij houden, zeker voor mij is die 17-55 2.8 IS een super lens op de 50D.
    Gebruik hem verder met de Canon 17-40 4.0

Comment

Voor donkere omstandigheden is een 5D MKIII + een f4 lens nog altijd een pak beter dan een 50D + een f2,8 lens.
      De hoge iso kan je bij een 5D MKIII gerust een paar stops hoger zetten dan bij de 50D, dan blijft de beeldkwaliteit nog altijd beter.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

dat dacht ik ook want de 50d geeft wel heel veel ruis
        maar is de 6d dan niet beter in donkere omstandigheden ?

Comment

Ik heb ondertussen de 6D en die levert schitterende prestaties in donkere omstandigheden. Hij heeft wel maar 1 cross type AF maar die doet het meer dan uitstekend. Mijn 6D ziet beter in het donker dan mijn menselijk oog De 6D schijnt zelfs iets beter te zijn in het donker dan de 5D iii maar ik heb nog geen opzoekwerk hieromtrent gedaan.

Comment

Het centrale AF-punt van de 6D is inderdaad nog beter in low-light dan dat van de 5D MKIII.
            Maar als je alle AF-punten wil kunnen gebruiken in minder goede lichtomstandigheden (niet extreem donker) dan zal de AF van de 5D MKIII beter zijn, zeker voor actiefotografie.
            Met de 5D MKIII heb ik foto's gemaakt met AF, op iso 12800, f2,8 en 1/50 sec.
            Dat is behoorlijk donker, en de AF had er wel moeite mee, maar de foto was scherpgesteld op het juiste punt.
            In die omstandigheden zal het centrale AF-punt van de 6D dus nog net iets beter reageren.
            Last edited by Black B@ndit; 10 maart 2013, 20:48.
            BD0338BE

Comment

De 6D in in combinatie met AF assist is veel beter dan de 5D3. Bij een 5D3 wil ie op de buitenste focuspunten moeilijk scherpstellen (in donkere situaties).
              Bij een 5D3 zijn die focuspunten veel groter waardoor het moeilijker is om op een specifiek punt te focussen.
              Er zijn ook natuurlijk minpunten, ie voelt wat goedkoper (plastiekerig) aan en het draaiwiel van een 5D3 draait veel soepeler.

Comment

In this video, we take a look at the Canon 6D(http://bit.ly/Canon6Dbody) and the 5D Mark III(http://bit.ly/Canon5Dmk3), and ponder if the 5D is really worth ...
                Fotografie is leren kijken.
                http://johanluyckx.weebly.com

Comment

blijft een moeilijke keuze ,ga deze week naar de winkel en ze alle twee eens testen ,de 6d is duidelijk beter in low light situaties ,waarin scoort de MKIII dan beter ?
                  waar moet ik vooral op letten als ik ga testen ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door moesje Bekijk bericht
                    blijft een moeilijke keuze ,ga deze week naar de winkel en ze alle twee eens testen ,de 6d is duidelijk beter in low light situaties ,waarin scoort de MKIII dan beter ?
                    waar moet ik vooral op letten als ik ga testen ?
                    Al de rest eigenlijk . Focuspunten (voor coninuous en sport zeer belangrijk), sterkte body, flitsersync, externe controls,...
                    Je zal waarschijnlijk met de 5D mk3 buitenkomen als je deze in je handen hebt naast de 6D.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                      Al de rest eigenlijk . Focuspunten (voor coninuous en sport zeer belangrijk), sterkte body, flitsersync, externe controls,...
                      Je zal waarschijnlijk met de 5D mk3 buitenkomen als je deze in je handen hebt naast de 6D.
                      al de rest voor mij dus niet wat jij aanhaalt

ik heb geen 60 ofzo focuspunten nodig, liever de 11 van de 6d, meestal gebruik ik toch de centrale en herkadreer
                      beide body's zijn weathersealed dus op dat vlak ook weinig verschil buiten dan mss de gebruikte materialen.
                      de flitssync die jij aanhaalt, noem ik toch ook te verwaarlozen hoor en dat wordt ook mede bepaald door de triggers. ik kan bvb perfect met mijn RF-602 syncen op 1/320ste met reportage-flitsen op mijn 40d, bij andere types of triggers is dit mss 1/200ste of 1/160ste

dus voor mij is de enige eventuele reden om naar een 5d3 te stappen het dual-card slot voor safety reasons bij bepaalde opdrachten en dat zijn er dan nog waar ik vermoedelijk een 2de body zal gebruiken ook.
                      Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Ik gebruik regelmatig de 39 focuspunten van mijn D7000: sport, mensen dat naar je toe lopen, langs je lopen; doe dat eens met 11 focuspunten (heb het vroeger ook gedaan hoor, maar het was hit en miss...). Wanneer ik ze het laatst heb kunnen gebruiken leek het alsof de 5d ook een lichtere zoeker had met dezelfde lens (dacht beide de goedkope 50 1.8).
                        Ik denk niet dat we deze body's eigenlijk zelfs mogen vergelijken, ze zijn beide voor een andere groep bedoeld.

Comment

Ik denk dat voor jou vooral de focus het verschil zal uitmaken, heb je echt die uitgebreide focus nodig ? Zijn die 9 (of was het 11) focuspunten accuraat genoeg ? Ik vind van wel.
                          Ben je bereid om 1000 EUR meer neer te leggen voor:
                          - dual slot memory
                          - CF ipv SD
                          - 1/8000 ipv 1/4000
                          - grotere body en alumnium legering bovenkant
                          - geen micro jack
                          - ietsje kleiner scherm
                          - minder AF
                          - geen GPS/wifi.
                          Ik ben toch meer tevreden over de 6D dan de 5D3. Van de 5D3 had ik meer verwacht van de focus,
                          ik dacht dat het hunten helemaal weg zou zijn, maar toch heeft ie het vaak moeilijk ondanks de cross type sensoren.

Comment

Vooral bij sport is het belangrijk dat je cross-type AF punten kan gebruiken die niet alleen maar in het midden van de foto zitten.
                            Een gewoon AF-punt zal de actie veel minder accuraat blijven volgen, en zorgt voor meer "missers" als je bijvoorbeeld fietsers fotografeert met de servo-AF.
                            Herkadreren is dan helemaal geen optie, dat lukt alleen maar bij niet-bewegende onderwerpen.

De 6D heeft alleen maar dat supergevoelige AF punt in het midden, de andere AF-punten blijven achter ten opzichte van die bij de 5D MKIII.
                            Daardoor is de 5D MKIII de betere camera voor actiefotografie (dat lees je ook in alle reviews).

Ik heb de 5D MKIII al verschillende keren gebruikt voor actiefotografie, de AF van die camera is daarvoor perfect bruikbaar.
                            Of je al die extra mogelijkheden nodig hebt, dat hangt gewoon af van wat je met de camera wil doen.
                            De 5D MKII had een AF systeem dat goed genoeg was, tot je de camera wou gebruiken voor actiefotografie.
                            Het is daarom niet onmogelijk om er actie mee te fotograferen, maar een 5D MKIII geeft gewoon een heel wat groter percentage bruikbare foto's.

De AF van een 5D MKIII krijgt het alleen moeilijk als er heel weinig licht is, maar dat geldt net zo goed voor alle AF punten van een 6D, buiten het centrale (nogmaals, het is dus alleen dat ene punt dat extra gevoelig is, en beter werkt met minder licht).
                            Bij actiefotografie gebruik ik het middenste AF-punt bijna nooit...

Voor mij is de layout van de AF-punten bij de 5D MKIII ook veel beter, die van de 6D zitten net zoals die van de 5D MKII teveel op een hoopje in het midden van het beeld.
                            BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk bericht
                              De 6D in in combinatie met AF assist is veel beter dan de 5D3. Bij een 5D3 wil ie op de buitenste focuspunten moeilijk scherpstellen (in donkere situaties).
                              Bij een 5D3 zijn die focuspunten veel groter waardoor het moeilijker is om op een specifiek punt te focussen.
                              Er zijn ook natuurlijk minpunten, ie voelt wat goedkoper (plastiekerig) aan en het draaiwiel van een 5D3 draait veel soepeler.

Je kiest dan gewoon het middelste focuspunt en vervolgens je kader!
                              Nooit als probleem gezien.

Comment

Working...
                              X