Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Official statement van Nikon mbt stof op de D600

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Official statement van Nikon mbt stof op de D600

    Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
    Alle respect voor jou wedervaren, maar vergeet ook niet dat het gras aan de andere kant ook wel een te groen kan zijn.
    Maar het blijft een spijtige zaak in elk geval. De moed niet laten zakken zou ik zeggen en zeker naar Procirep of ArtenCraft gaan met garantiebewijzen in de hand. Dit kan dus absoluut niet.
    Ik zit ook aan de andere kant en zelfs aan de zijkant
    Nikon, Canon, Fuji S2.

    Jouw laatste zin is
    Kalm blijven en de moed niet opgeven.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #32
      Re: Official statement van Nikon mbt stof op de D600

      Voor mij dus ook geen nikon meer, ik leef mee met alle eigenaars van de D600 en ja ook de D7100.
      Groeten Oli
      canon of een sony

      Comment


      • #33
        Re: Official statement van Nikon mbt stof op de D600

        Oorspronkelijk geplaatst door chipkenaas Bekijk bericht
        Voor mij dus ook geen nikon meer, ik leef mee met alle eigenaars van de D600 en ja ook de D7100.
        Groeten Oli
        Intussen wat gezocht naar serienummers
        Europa D7100 > begint met 43xx
        Canada D7100 > 7504
        Azië D7100 > 7301
        Maar de eerste lichtingen van de D600 of de D7100 is moeilijk te achterhalen.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • #34
          Re: Official statement van Nikon mbt stof op de D600

          Oorspronkelijk geplaatst door chipkenaas Bekijk bericht
          Voor mij dus ook geen nikon meer, ik leef mee met alle eigenaars van de D600 en ja ook de D7100.
          Groeten Oli
          Ik kan begrijpen dat je na een ontgoocheling zo reageert maar het gras is niet groener elders. Kijk bv naar Canon daar hebben ze met hun top camera (1DX) ook 15 maanden gewacht om toe te geven dat er een probleem was met het spiegelsysteem (daar te weinig olie met als gevolg vroegtijdige slijtage en auto focus problemen). Pas in juni dit jaar hebben ze laten weten dat een ganse reeks terug binnen moesten voor reparatie. Het AF probleem met de 1DIII hebben ze nooit opgelost gekregen. En als je zoekt op Canon (of eender welk merk) en sensor oil en dust vind je ook genoeg hits.

          Ik zou gewoon de instructies van Nikon betreffende het stof e.d. op de D600 sensor volgen: eerst met een peertje proberen en kijken wat het geeft. Indien niet OK, door Nikon laten reinigen. De meesten leren zelf hun sensor reinigen want vroeg of laat heb je stof, ook op een perfect normale camera.
          Hou er ook rekening mee dat je met een FX camera statistisch gezien bijna 2,5 keer meer kans op stof hebt dan met een DX camera want de sensor is bijna 2,5 keer zo groot.
          Wissel uw lenzen op een verstandige plaats (niet in een zandstorm of stofwolk).
          Reinig (vaak) uw lenzen met een peertje.
          Lenzen niet wisselen is ook geen garantie op geen stof. Zoom lenzen zuigen en blazen lucht (met stofdeeltjes) in en uit de camera. Mijn ervaring is dat ik minder stof heb met het gebruik van prime lenzen die ik vaak wissel dan met zoomlenzen die erop blijven.

          Comment


          • #35
            Re: Official statement van Nikon mbt stof op de D600

            Oorspronkelijk geplaatst door timefreezer Bekijk bericht
            Ik kan begrijpen dat je na een ontgoocheling zo reageert maar het gras is niet groener elders. Kijk bv naar Canon daar hebben ze met hun top camera (1DX) ook 15 maanden gewacht om toe te geven dat er een probleem was met het spiegelsysteem (daar te weinig olie met als gevolg vroegtijdige slijtage en auto focus problemen). Pas in juni dit jaar hebben ze laten weten dat een ganse reeks terug binnen moesten voor reparatie. Het AF probleem met de 1DIII hebben ze nooit opgelost gekregen. En als je zoekt op Canon (of eender welk merk) en sensor oil en dust vind je ook genoeg hits.

            Ik zou gewoon de instructies van Nikon betreffende het stof e.d. op de D600 sensor volgen: eerst met een peertje proberen en kijken wat het geeft. Indien niet OK, door Nikon laten reinigen. De meesten leren zelf hun sensor reinigen want vroeg of laat heb je stof, ook op een perfect normale camera.
            Hou er ook rekening mee dat je met een FX camera statistisch gezien bijna 2,5 keer meer kans op stof hebt dan met een DX camera want de sensor is bijna 2,5 keer zo groot.
            Wissel uw lenzen op een verstandige plaats (niet in een zandstorm of stofwolk).
            Reinig (vaak) uw lenzen met een peertje.
            Lenzen niet wisselen is ook geen garantie op geen stof. Zoom lenzen zuigen en blazen lucht (met stofdeeltjes) in en uit de camera. Mijn ervaring is dat ik minder stof heb met het gebruik van prime lenzen die ik vaak wissel dan met zoomlenzen die erop blijven.
            Goede raad.
            En sommige lenzen zijn echte stofzuigers.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #36
              Re: Official statement van Nikon mbt stof op de D600

              Oorspronkelijk geplaatst door pkwy Bekijk bericht
              Grappige is dat ze zeggen bij Nikon, "er zijn geen structurele problemen bekend met de d600", houden ze de consument voor ezels of wadde...
              Jammer dat ik al dik in de objectieven geïnvesteerd heb, anders stapte ik direct over want dit beloofd weinig goed voor de toekomst, als je ziet op welke manier ze omgaan
              met klanten en problemen.
              Ook dat zie je fout hoor Nog is alles goed doornemen en dn kan je vinden dat Nikon toegegeven heeft op hun site dat er een probleem is met de D600 en hiervoor kan je hem binnen brengen om het te verhelpen.
              Zelfs dat heb ik niet gedaan want zoals eerder vermeld heb ik na de eerste reiniging die ik zelf deed niet meer of minder stof op de sensor dan op de meeste refelexen .

              grts Rudi

              Comment

              Working...
              X