Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Official statement van Nikon mbt stof op de D600

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Official statement van Nikon mbt stof op de D600

    Tja mijn d5100'tje werkt ook feilloos. Nog nergens last gehad met andere toestellen ook.
    We kunnen Nikon nu niet afbreken, maar goed voor het imago is dit in ieder geval niet.
    Wanneer ik in google "d600 d" intik krijg ik direct meerdere hits over het probleem.

    Die leercurve vind ik wel boeiend, wel even wennen als je van een d5100 komt, zal dus veel meer zijn als je van Canon overstapt.

    Comment


    • #17
      Re: Official statement van Nikon mbt stof op de D600

      Oorspronkelijk geplaatst door pkwy Bekijk bericht
      Tja mijn d5100'tje werkt ook feilloos. Nog nergens last gehad met andere toestellen ook.
      We kunnen Nikon nu niet afbreken, maar goed voor het imago is dit in ieder geval niet.
      Wanneer ik in google "d600 d" intik krijg ik direct meerdere hits over het probleem.

      Die leercurve vind ik wel boeiend, wel even wennen als je van een d5100 komt, zal dus veel meer zijn als je van Canon overstapt.
      Klopt allemaal

      Witbalans <> kleurentemperatuur.
      Een ideale camera imho is eentje die o.a. robuust is en met ingebouwde kleurentemperatuurmeter.
      Op een aantal camera's kan je dat instellen maar welke instelling is juist?
      Een ingebouwde kleurentemperatuurmeter is altijd juist.
      WB is ook iets waar iedereen last mee heeft
      Ik denk dat dit vooralsnog te duur is om in te bouwen.
      (Zie maar bij Gossen)

      Nog iets
      Al die reviews met ook o.a. dpreview.
      Ik ben er zeker van dat die mensen "wondercamera's" krijgen om te testen.
      En Ken Rockwell die vindt alles goed

      Zelf heb ik ook nog geen technische problemen gehad met mijn toestellen.
      Eén vlekje stof op de D70 is alles.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #18
        Re: Official statement van Nikon mbt stof op de D600

        Ik zou dus naar Mariakerke rijden of naar Procirep.
        Bij Procirep kan je wachten tot het toestel klaar is.
        (halfuurtje??)
        Staat allemaal beschreven op hun site.

        Ze hebben blijkbaar veel werk en ze werken er snel
        Ja zo snel dat de camera bijna even vuil terug komt. Had de mijne ook opgestuurd en heb hem nog steeds vuil terug gekregen.(misschien de helft van de spots waren weg) Heb er dan zelf met sensor swabs over geweest,en is clean nu.
        Procirep doet dit in my opinion niet goed...

        Comment


        • #19
          Re: Official statement van Nikon mbt stof op de D600

          Ik probeer om objectief te blijven ivm reviews maar soms kijk je beter de kat uit boom.
          Zal het maar positief bekijken en dat is dat ik nu zelf zal leren reinigen.

          Comment


          • #20
            Re: Official statement van Nikon mbt stof op de D600

            Oorspronkelijk geplaatst door pkwy Bekijk bericht
            Ik probeer om objectief te blijven ivm reviews maar soms kijk je beter de kat uit boom.
            Zal het maar positief bekijken en dat is dat ik nu zelf zal leren reinigen.
            Mits een beetje voorzichtigheid is daar niks aan

            Comment


            • #21
              Re: Official statement van Nikon mbt stof op de D600

              Oorspronkelijk geplaatst door pkwy Bekijk bericht
              Ik probeer om objectief te blijven ivm reviews maar soms kijk je beter de kat uit boom.
              Zal het maar positief bekijken en dat is dat ik nu zelf zal leren reinigen.
              Tegenwoordig moet je geluk hebben
              (Zulte heeft pech )
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #22
                Re: Official statement van Nikon mbt stof op de D600

                Na even googlen kom ik tot de vaststelling dat de afbeelding die ik postte volledig overeenkomt met dat wat ik vond op google.
                Probleem met zelf te reinigen is dat de garantie zou kunnen vervallen.
                Om eerlijk te zijn begin ik sterk te twijfelen of ik de camera wel wil houden. In mijn ogen kan zoiets gewoon niet. Reinigen moet gebeuren, maar toch niet om de
                paar honderd clicks? Ik ben er zeker van dat wanneer ik niets doe, en blijf schieten met de camera dat het probleem zal verergeren.

                Comment


                • #23
                  Re: Official statement van Nikon mbt stof op de D600

                  Oorspronkelijk geplaatst door pkwy Bekijk bericht
                  Na even googlen kom ik tot de vaststelling dat de afbeelding die ik postte volledig overeenkomt met dat wat ik vond op google.
                  Probleem met zelf te reinigen is dat de garantie zou kunnen vervallen.
                  Om eerlijk te zijn begin ik sterk te twijfelen of ik de camera wel wil houden. In mijn ogen kan zoiets gewoon niet. Reinigen moet gebeuren, maar toch niet om de
                  paar honderd clicks? Ik ben er zeker van dat wanneer ik niets doe, en blijf schieten met de camera dat het probleem zal verergeren.
                  Het kan ook zijn, dat na een tijdje reinigen, het vanzelf stopt.
                  De smeer kan toch niet eeuwig uit die camera blijven komen he.

                  Brussel is toch niet zo ver van jouw deur.
                  Laat die daar reinigen en wacht daar ook tot die klaar is.
                  Ben je met alles in orde qua garantie.

                  Procirep BeLux
                  Bourgetlaan 50
                  1130 Brussel

                  T: 02/726.22.34
                  F: 02/726.92.75

                  Openingsuren:
                  Maandag : 9u30-12u00 & 13u00-17u00
                  Dinsdag : 9u30-12u00 & 13u00-17u00
                  Woensdag: 9u30-17u00
                  Donderdag: 9u30-12u00 & 13u00-17u00
                  Vrijdag: 9u30-15u00
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • #24
                    Re: Official statement van Nikon mbt stof op de D600

                    Er zit niets anders op vrees ik, de wet zegt dat de verkoop niet kan ontbonden worden bij klein defect, ook al is het binnen de zes maand na aankoop.
                    Procirep is dan niet zover, met het gedacht dat je telkens naar daar moet(na een paar 100clicks), heb ik geen zin om hiermee verder te gaan.
                    Telkens 100km, reken uit. Ik zie wel wat ik doe maar laat het hier toch niet bij. Ook al kan je als consument weinig doen, er zijn nog andere mogelijkheden.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Official statement van Nikon mbt stof op de D600

                      Oorspronkelijk geplaatst door pkwy Bekijk bericht
                      Er zit niets anders op vrees ik, de wet zegt dat de verkoop niet kan ontbonden worden bij klein defect, ook al is het binnen de zes maand na aankoop.
                      Procirep is dan niet zover, met het gedacht dat je telkens naar daar moet(na een paar 100clicks), heb ik geen zin om hiermee verder te gaan.
                      Telkens 100km, reken uit. Ik zie wel wat ik doe maar laat het hier toch niet bij. Ook al kan je als consument weinig doen, er zijn nog andere mogelijkheden.
                      Niet te vlug in paniek geraken.
                      Ikzelf heb een D600 van de zogezegde eerste lichting.
                      Na een 500 tal shots had ik hetzelfde spikkel beeld al jij , ik merkte het op de fotos zelf dacht wat is dat .
                      ja toen kwamen overal op de forums en zeker op dp de klachten naar boven.
                      Nu had ik wel al wat ervaring van vorige cameras met het reinigen van de sensor en heb hem dus zelf met eclipse en sensorswaps gereinigd .
                      Hij was toen volledig clean na ettelijke 1000 shots verder heb ik hem nog is gedaan , maar toen was het misschien nog 1/8 aan vuil van de eerste keer.
                      En sindsdien heb ik er niet minder of meer last van dan een andere camera.
                      Waar je wel moet op letten en dat schrijft Nikon zelf voor in hun statement , is dat je de sensorcleaning op de camera moet inschakelen , ik denk zelfs dat hij in de fabrieksinstelling op af staat maar ben er ni zeker meer van .
                      Dus niet te vlug panikeren de D600 is en blijft een fantastische camera.
                      Op forums hoor je steeds de negatieve dingen , de goeie zullen ze niet zo vlug vermelden , en dan de reacties van de mensen die geen ervaring en zelfs zelf het toestel niet hebben zet de boel helemaal in brand.
                      Luister naar mijn wijze raad en je zal plezier van uw toestel hebben .
                      Ik ben het wel volledig eens met het feit dat het niet zou mogen gebeuren.

                      grts Rudi

                      Comment


                      • #26
                        Re: Official statement van Nikon mbt stof op de D600

                        Oorspronkelijk geplaatst door Tubbs Bekijk bericht
                        Niet te vlug in paniek geraken.
                        Ikzelf heb een D600 van de zogezegde eerste lichting.
                        Na een 500 tal shots had ik hetzelfde spikkel beeld al jij , ik merkte het op de fotos zelf dacht wat is dat .
                        ja toen kwamen overal op de forums en zeker op dp de klachten naar boven.
                        Nu had ik wel al wat ervaring van vorige cameras met het reinigen van de sensor en heb hem dus zelf met eclipse en sensorswaps gereinigd .
                        Hij was toen volledig clean na ettelijke 1000 shots verder heb ik hem nog is gedaan , maar toen was het misschien nog 1/8 aan vuil van de eerste keer.
                        En sindsdien heb ik er niet minder of meer last van dan een andere camera.
                        Waar je wel moet op letten en dat schrijft Nikon zelf voor in hun statement , is dat je de sensorcleaning op de camera moet inschakelen , ik denk zelfs dat hij in de fabrieksinstelling op af staat maar ben er ni zeker meer van .
                        Dus niet te vlug panikeren de D600 is en blijft een fantastische camera.
                        Op forums hoor je steeds de negatieve dingen , de goeie zullen ze niet zo vlug vermelden , en dan de reacties van de mensen die geen ervaring en zelfs zelf het toestel niet hebben zet de boel helemaal in brand.
                        Luister naar mijn wijze raad en je zal plezier van uw toestel hebben .
                        Ik ben het wel volledig eens met het feit dat het niet zou mogen gebeuren.

                        grts Rudi
                        Aanvankelijk was ik iemand die al de problemen overroepen vond. Soms dacht ik, misschien hebben ze de problemen nog wat uitvergroot dmv post-processing om het erger te laten lijken dan het al was. Ik had er alle vertrouwen in dat het over zou zijn geweest. Na ondertussen een tijd met de d5100 gewerkt te hebben om langzaam te kunnen wennen aan d600 heb ik er niets van opgemerkt, laat staan dat ik de camera al eens mee naar buiten genomen zou hebben.
                        Gisteren was er eens een grijze dag, ik was een beetje bezig met de d600 en schoot foto's van de lucht en van alle instellingen een keer geprobeerd.
                        Toen merkte ik de eerste plekken op (in het begin maar een stuk of vier). Maar eenmaal geupload, zijn het er pakken meer.

                        Sensor cleaning bij het af-en aanzetten heb ik aangevinkt, maar alle plekken zijn hiermee niet weg. Als je 1619euro betaalt en zoiets voor hebt vind ik het maar normaal
                        dt ik paniekerig reageer. En nee, dit zou zeker niet mogen gebeuren. Gisteren opzoek gegaan naar foto's op flickr (geschoten met een d600).
                        Zelfs na post-processing vergaten sommige leden nog vlekken weg te werken.

                        D600 mag dan een dijk van camera zijn, dit is een regelrechte domper en dit gaat Nikon raken.
                        Problemen zullen misschien wel beter worden na een 10000clicks, als ik naar de garage ga en wil een benzine moeten ze mij ook geen diesel geven.
                        Blijkbaar is de d600 een diesel die traag op gang zal moeten komen. Zal wel zien wat ik doe.

                        Grappige is dat ze zeggen bij Nikon, "er zijn geen structurele problemen bekend met de d600", houden ze de consument voor ezels of wadde...
                        Jammer dat ik al dik in de objectieven geïnvesteerd heb, anders stapte ik direct over want dit beloofd weinig goed voor de toekomst, als je ziet op welke manier ze omgaan
                        met klanten en problemen.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Official statement van Nikon mbt stof op de D600

                          Oorspronkelijk geplaatst door pkwy Bekijk bericht
                          Aanvankelijk was ik iemand die al de problemen overroepen vond. Soms dacht ik, misschien hebben ze de problemen nog wat uitvergroot dmv post-processing om het erger te laten lijken dan het al was. Ik had er alle vertrouwen in dat het over zou zijn geweest. Na ondertussen een tijd met de d5100 gewerkt te hebben om langzaam te kunnen wennen aan d600 heb ik er niets van opgemerkt, laat staan dat ik de camera al eens mee naar buiten genomen zou hebben.
                          Gisteren was er eens een grijze dag, ik was een beetje bezig met de d600 en schoot foto's van de lucht en van alle instellingen een keer geprobeerd.
                          Toen merkte ik de eerste plekken op (in het begin maar een stuk of vier). Maar eenmaal geupload, zijn het er pakken meer.

                          Sensor cleaning bij het af-en aanzetten heb ik aangevinkt, maar alle plekken zijn hiermee niet weg. Als je 1619euro betaalt en zoiets voor hebt vind ik het maar normaal
                          dt ik paniekerig reageer. En nee, dit zou zeker niet mogen gebeuren. Gisteren opzoek gegaan naar foto's op flickr (geschoten met een d600).
                          Zelfs na post-processing vergaten sommige leden nog vlekken weg te werken.

                          D600 mag dan een dijk van camera zijn, dit is een regelrechte domper en dit gaat Nikon raken.
                          Problemen zullen misschien wel beter worden na een 10000clicks, als ik naar de garage ga en wil een benzine moeten ze mij ook geen diesel geven.
                          Blijkbaar is de d600 een diesel die traag op gang zal moeten komen. Zal wel zien wat ik doe.

                          Grappige is dat ze zeggen bij Nikon, "er zijn geen structurele problemen bekend met de d600", houden ze de consument voor ezels of wadde...
                          Jammer dat ik al dik in de objectieven geïnvesteerd heb, anders stapte ik direct over want dit beloofd weinig goed voor de toekomst, als je ziet op welke manier ze omgaan
                          met klanten en problemen.
                          Alle respect voor jou wedervaren, maar vergeet ook niet dat het gras aan de andere kant ook wel een te groen kan zijn.
                          Maar het blijft een spijtige zaak in elk geval. De moed niet laten zakken zou ik zeggen en zeker naar Procirep of ArtenCraft gaan met garantiebewijzen in de hand. Dit kan dus absoluut niet.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

                          Comment


                          • #28
                            Re: Official statement van Nikon mbt stof op de D600

                            Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                            Alle respect voor jou wedervaren, maar vergeet ook niet dat het gras aan de andere kant ook wel een te groen kan zijn.
                            Maar het blijft een spijtige zaak in elk geval. De moed niet laten zakken zou ik zeggen en zeker naar Procirep of ArtenCraft gaan met garantiebewijzen in de hand. Dit kan dus absoluut niet.
                            Dank je wel, ik apprecieer de steun...

                            Comment


                            • #29
                              Re: Official statement van Nikon mbt stof op de D600

                              Een forum en andere fora, Flikr, Dpreview ea is voor mankementen aan toestellen en al of niet gefundeerd, of mythe vorming, zoals een hospitaal. Alle miserie op één vloer.Ik vraag me soms af hoe er met materiaal word omgesprongen. Spreek uit ervaring, als je een wissel doet in een omgeving die daar niet voor geschikt is, heb je van dat. Wat niet wil zeggen dat als het fout zit, het ook vervelend is. Zoals hierboven al aan gehaald de vele die geen problemen hebben die hoor je niet.
                              Ik fotografeer al 30Jaar met Nikon en buiten een AF probleem heb ik nog nooit een probleem gehad. Hoe is op verschillende fora, en om in het heden te blijven de D800 niet de grond ingeschreven!
                              Als ik in de jaren de problemen lees van mensen, zoals gebogen geheugen kaart pinnetjes, afgebroken dit en dat, camera geheugens die vast lopen, usb connectors die afbreken enz de lijst is lang.
                              En telkens is het de fabrikant zijn schuld, en de motivering hiervoor ik heb er zoveel voor betaald het moet maar tegen wat kunnen.
                              Daarom een fora is goed, maar je mag zeker niet veralgemenen met uitspraken zoals "hoe Nikon zijn klanten behandeld" een imago opbouwen kost een hoge kwaliteit, geld en tijd, het imago is voor Nikon van groot belang. En ieder zal wel weten dat er in reparatie centra mensen zitten met ervaring die heel wat tegenkomen, en het met de uitleg van de klant het moeten doen, maar in realiteit zien dat het heuvel niet eigen is aan het materiaal.
                              https://ggpics.be/

                              Comment


                              • #30
                                Re: Official statement van Nikon mbt stof op de D600

                                Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
                                Een forum en andere fora, Flikr, Dpreview ea is voor mankementen aan toestellen en al of niet gefundeerd, of mythe vorming, zoals een hospitaal. Alle miserie op één vloer.Ik vraag me soms af hoe er met materiaal word omgesprongen. Spreek uit ervaring, als je een wissel doet in een omgeving die daar niet voor geschikt is, heb je van dat. Wat niet wil zeggen dat als het fout zit, het ook vervelend is. Zoals hierboven al aan gehaald de vele die geen problemen hebben die hoor je niet.
                                Ik fotografeer al 30Jaar met Nikon en buiten een AF probleem heb ik nog nooit een probleem gehad. Hoe is op verschillende fora, en om in het heden te blijven de D800 niet de grond ingeschreven!
                                Als ik in de jaren de problemen lees van mensen, zoals gebogen geheugen kaart pinnetjes, afgebroken dit en dat, camera geheugens die vast lopen, usb connectors die afbreken enz de lijst is lang.
                                En telkens is het de fabrikant zijn schuld, en de motivering hiervoor ik heb er zoveel voor betaald het moet maar tegen wat kunnen.
                                Daarom een fora is goed, maar je mag zeker niet veralgemenen met uitspraken zoals "hoe Nikon zijn klanten behandeld" een imago opbouwen kost een hoge kwaliteit, geld en tijd, het imago is voor Nikon van groot belang. En ieder zal wel weten dat er in reparatie centra mensen zitten met ervaring die heel wat tegenkomen, en het met de uitleg van de klant het moeten doen, maar in realiteit zien dat het heuvel niet eigen is aan het materiaal.
                                Het gaat hier niet over he Guido, het gaat omtrent een camera die amper uit het huis is geweest en amper een maand oud is, die nu dezelfde problemen heeft.
                                Ieder maakt voor zich uit hoe hij of zij met spullen omgaat, voor mij zijn dit spullen die ik niet op 1, 2 en 3 kan betalen en dus zorg ik daar ook voor. En denk dat er zovele zullen zijn.
                                Mijn les is geleerd... Nikon hun fout is dat ze gewoon nalatig optreden, alles ontkennen en de klant van het kastje naar de muur sturen.
                                Bij mijn zijn dat Procirep en Mariakerke. Diegene die denken over een D600, denk er nog maar is over na...

                                Comment

                                Working...
                                X