Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Official statement van Nikon mbt stof op de D600

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Official statement van Nikon mbt stof op de D600



    Een eerste toegeving in het feit dat er bij bepaalde D600 toestellen problemen kunnen zijn met stof die niet te verwijderen valt.

  • #2
    Re: Official statement van Nikon mbt stof op de D600

    Is dit probleem reeds opgelost bij de nieuwe toestellen?

    Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

    Comment


    • #3
      Re: Official statement van Nikon mbt stof op de D600

      Terug gave van geld of volledig nieuw toestel toewijzen voor de eigenaars.
      Zonder excuses.
      Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

      Comment


      • #4
        Re: Official statement van Nikon mbt stof op de D600

        Na er in het begin niet echt op te letten, nooit een dtof referentie foto gemaakt te hebben, heb ik nu pas ontdekt dat mijn d600 er ook last van heeft.
        Toestel gekocht begin Juli, dus de nieuwe hebben er ook nog last van. Bij Art en craft hadden ze gezegd dat ze er geen of nauwelijks problemen mee hadden.
        Dus bij deze... Problem solved? NEEN! Toestel werd amper twee keer van lens verwisseld en heeft amper 600 clicks.

        Comment


        • #5
          Re: Official statement van Nikon mbt stof op de D600

          Met het document hierboven in de hand naar Artencraft gaan en vragen of het probleem wordt aangepakt n garantie door Procirep.
          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment


          • #6
            Re: Official statement van Nikon mbt stof op de D600

            Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
            Met het document hierboven in de hand naar Artencraft gaan en vragen of het probleem wordt aangepakt n garantie door Procirep.
            Tja, zal niets anders opzitten. Eerst waren er drie dikke vlekken te zien, daarna eens geopend in bewerkingsprogramma en een paar aanpassingen gedaan, kom ik dit tegen.
            Over het aantal clicks, nog geen 400... Het probleem was over werd er gezegd...
            Alle vlekken op de foto zijn zelfs niet aangeduid, maar er zijn er meerdere. Kan me niet schelen dat ze problemen hebben met de productie van een toestel, maar het raakt
            me wel hoe nalatig ze zijn met het bekennen en er iets aan te doen. Ok Procirep, allemaal goed en wel maar na bijna een jaar in productie zou je verwachten dat de problemen
            over zouden zijn. Niet dus... Alles draait blijkbaar om verkopen en kwartaalcijfers.

            Last edited by pkwy; 7 augustus 2013, 14:54.

            Comment


            • #7
              Re: Official statement van Nikon mbt stof op de D600

              Bepaalde vlekken lijken mij zelfs geen stof te zijn.
              Ik bedoel eerder een soort "olie". Zie bovenaan rechts.
              Het kan zijn dat bij de D600 smeer los komt van de sluiter.

              Probeer Google met > D600 + lubricant
              =========================================
              Sommige gebruikers van de D7100 hebben er ook last van.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #8
                Re: Official statement van Nikon mbt stof op de D600

                Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                Bepaalde vlekken lijken mij zelfs geen stof te zijn.
                Ik bedoel eerder een soort "olie". Zie bovenaan rechts.
                Het kan zijn dat bij de D600 smeer los komt van de sluiter.

                Probeer Google met > D600 + lubricant
                =========================================
                Sommige gebruikers van de D7100 hebben er ook last van.
                Weet niet wat het is, maar na zulke lange tijd dat het probleem gekend is verwachtte ik toch geen problemen meer te hebben. Ik ging er van uit dat Nikon iets zou gedaan hebben.
                Ik weet dat iedere sensor gevoelig is voor stof en dat het blijkbaar niet zo moeilijk te verwijderen is. Maar toch, liever een sensor na 5000 clicks te moeten reinigen dan een nieuwe
                camera met amper 386 clicks.

                Ondertussen mail verstuurd naar Art en craft, heb wel geen zin om telkens op en af naar Gent te moeten rijden. Laat staan, naar procirep.

                Comment


                • #9
                  Re: Official statement van Nikon mbt stof op de D600

                  Oorspronkelijk geplaatst door pkwy Bekijk bericht
                  Weet niet wat het is, maar na zulke lange tijd dat het probleem gekend is verwachtte ik toch geen problemen meer te hebben. Ik ging er van uit dat Nikon iets zou gedaan hebben.
                  Ik weet dat iedere sensor gevoelig is voor stof en dat het blijkbaar niet zo moeilijk te verwijderen is. Maar toch, liever een sensor na 5000 clicks te moeten reinigen dan een nieuwe
                  camera met amper 386 clicks.

                  Ondertussen mail verstuurd naar Art en craft, heb wel geen zin om telkens op en af naar Gent te moeten rijden. Laat staan, naar procirep.
                  Ja idd. Ik begrijp het.
                  Ik zei al eerder: "nu kunde gij weer gaan lopen"

                  Bij de D7100 is het probleem ook pas zichtbaar NA gebruik of na 400 à 500 clikcs.
                  Stofvlekjes zijn eigenlijk ook niet zo hardnekkig.
                  Smeer of olie is wat anders.
                  Je kan ze verwijderen via een "natte" reiniging en met swaps.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • #10
                    Re: Official statement van Nikon mbt stof op de D600

                    Antwoord Art en Craft.


                    Wat u schrijft van het gekende stof probleem op D600 is vrijwel onmogelijk.
                    Dat er stof op uw toestel ligt dan kan.. maar het gekende stof probleem is het afpellen van de behuizing intern
                    dit gaat ook samen met niet meer verwijderbare vlekken en marmer vorm aftekeningen in de Sensor.
                    Dit hebben ze enkel gehad op de eerste lichtingen.
                    Wij kunnen dit onmiddellijk zien wanneer u deze bij ons te Mariakerke binnen zal brengen.
                    We hebben deze discussie reeds 50 keren gehad en meestal met 1 keer een swab op de sensor is deze 100% clean!


                    En ook nog dat stof vele malen werd uitvergroot bij camera's van dergelijke resolutie...
                    Ach, jammer...

                    Dat er stof op het toestel ligt, dat kan... Wat is dat voor een antwoord...
                    Last edited by pkwy; 7 augustus 2013, 15:54.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Official statement van Nikon mbt stof op de D600

                      Oorspronkelijk geplaatst door pkwy Bekijk bericht
                      Weet niet wat het is, maar na zulke lange tijd dat het probleem gekend is verwachtte ik toch geen problemen meer te hebben. Ik ging er van uit dat Nikon iets zou gedaan hebben.
                      Ik weet dat iedere sensor gevoelig is voor stof en dat het blijkbaar niet zo moeilijk te verwijderen is. Maar toch, liever een sensor na 5000 clicks te moeten reinigen dan een nieuwe
                      camera met amper 386 clicks.

                      Ondertussen mail verstuurd naar Art en craft, heb wel geen zin om telkens op en af naar Gent te moeten rijden. Laat staan, naar procirep.
                      Als je de camera bij ArtenCraft hebt gekocht zullen zij hem wel bij Procirep krijgen. Trouwens Procirep komt daar 2 keer per week langs om apparatuur op te halen en terug te brengen.
                      Ja, en dat je naar Mariakerke zal moeten gaan is natuurlijk niet plezant als je van ver komt, maar het loont toch de moeite om die euvel, hopelijk voor jou, onder garantie te kunnen oplossen.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

                      Comment


                      • #12
                        Re: Official statement van Nikon mbt stof op de D600

                        Oorspronkelijk geplaatst door pkwy Bekijk bericht
                        Antwoord Art en Craft.


                        Wat u schrijft van het gekende stof probleem op D600 is vrijwel onmogelijk.
                        Dat er stof op uw toestel ligt dan kan.. maar het gekende stof probleem is het afpellen van de behuizing intern
                        dit gaat ook samen met niet meer verwijderbare vlekken en marmer vorm aftekeningen in de Sensor.
                        Dit hebben ze enkel gehad op de eerste lichtingen.
                        Wij kunnen dit onmiddellijk zien wanneer u deze bij ons te Mariakerke binnen zal brengen.
                        We hebben deze discussie reeds 50 keren gehad en meestal met 1 keer een swab op de sensor is deze 100% clean!


                        En ook nog dat stof vele malen werd uitvergroot bij camera's van dergelijke resolutie...
                        Ach, jammer...

                        Dat er stof op het toestel ligt, dat kan... Wat is dat voor een antwoord...
                        Je zou de serienummers moeten weten van die eerste lichtingen....en dan kijken welke serienummer je zelf hebt.
                        (misschien onbegonnen werk...)
                        Art&Craft zou dit kunnen doen.
                        En toestellen van die eerste lichtingen niet meer verkopen of Nikon aan hun verstand brengen
                        dat dit niet kan.
                        Het bezorgd hun minder klachten, minder werk en ze sparen tijd uit.
                        Ze hebben die discussie al 50 keren gehad dus...

                        Hier een reactie van 7 maanden geleden:


                        Goeie reis naar Mariakerke
                        (sorry, flauw grap)
                        Ik vermoed dat er niets anders opzit.
                        Jouw toestel is nog in garantie dus zelf gaan reinigen zou ik niet doen.
                        De kans is wel heel klein dat er iets fout loopt maar als het zo is dan krijg je dat ook nog
                        naar je hoofd geslingerd enz. enz.

                        Mijn TV komt van bij Art&Craft en ik woon in Hasselt
                        Die tv is dik in orde...maar ja dat zegt niks over Art&Craft.
                        Het is wel zo dat ik positieve ervaringen heb gelezen en gekregen van collega's hier op BD.
                        De aankoopprijs was ook (zeer) goed.

                        Coolblue heb ik ook getelefoneerd over het identieke probleem.
                        (vorige week)
                        Ze konden me géén garantie geven voor een probleemvrij toestel....
                        Ik heb wel veertien dagen bedenktijd en twee jaren garantie.

                        Bartok hier in Hasselt (oude en gekende fotozaak) doet zelf géén reinigingen meer.
                        Die versturen de toestellen naar Procirep.

                        Bogemann in Genk (ook een oude en gekende fotozaak) is anders.
                        Koop je daar een toestel dan doen ze de reinigingen zelf EN gratis.
                        Daar kocht ik mijn D70.

                        Ik zou dus naar Mariakerke rijden of naar Procirep.
                        Bij Procirep kan je wachten tot het toestel klaar is.
                        (halfuurtje??)
                        Staat allemaal beschreven op hun site.

                        Ze hebben blijkbaar veel werk en ze werken er snel
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

                        Comment


                        • #13
                          Re: Official statement van Nikon mbt stof op de D600

                          Oorspronkelijk geplaatst door pkwy Bekijk bericht
                          Na er in het begin niet echt op te letten, nooit een dtof referentie foto gemaakt te hebben, heb ik nu pas ontdekt dat mijn d600 er ook last van heeft.
                          Toestel gekocht begin Juli, dus de nieuwe hebben er ook nog last van. Bij Art en craft hadden ze gezegd dat ze er geen of nauwelijks problemen mee hadden.
                          Dus bij deze... Problem solved? NEEN! Toestel werd amper twee keer van lens verwisseld en heeft amper 600 clicks.
                          Ik zie het nu pas.
                          Lees het antwoord nog een keer van Art&Craft.
                          Ze spreken toch over de 1ste lichtingen.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

                          Comment


                          • #14
                            Re: Official statement van Nikon mbt stof op de D600

                            Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                            Je zou de serienummers moeten weten van die eerste lichtingen....en dan kijken welke serienummer je zelf hebt.
                            (misschien onbegonnen werk...)
                            Art&Craft zou dit kunnen doen.
                            En toestellen van die eerste lichtingen niet meer verkopen of Nikon aan hun verstand brengen
                            dat dit niet kan.
                            Het bezorgd hun minder klachten, minder werk en ze sparen tijd uit.
                            Ze hebben die discussie al 50 keren gehad dus...

                            Hier een reactie van 7 maanden geleden:


                            Goeie reis naar Mariakerke
                            (sorry, flauw grap)
                            Ik vermoed dat er niets anders opzit.
                            Jouw toestel is nog in garantie dus zelf gaan reinigen zou ik niet doen.
                            De kans is wel heel klein dat er iets fout loopt maar als het zo is dan krijg je dat ook nog
                            naar je hoofd geslingerd enz. enz.

                            Mijn TV komt van bij Art&Craft en ik woon in Hasselt
                            Die tv is dik in orde...maar ja dat zegt niks over Art&Craft.
                            Het is wel zo dat ik positieve ervaringen heb gelezen en gekregen van collega's hier op BD.
                            De aankoopprijs was ook (zeer) goed.

                            Coolblue heb ik ook getelefoneerd over het identieke probleem.
                            (vorige week)
                            Ze konden me géén garantie geven voor een probleemvrij toestel....
                            Ik heb wel veertien dagen bedenktijd en twee jaren garantie.

                            Bartok hier in Hasselt (oude en gekende fotozaak) doet zelf géén reinigingen meer.
                            Die versturen de toestellen naar Procirep.

                            Bogemann in Genk (ook een oude en gekende fotozaak) is anders.
                            Koop je daar een toestel dan doen ze de reinigingen zelf EN gratis.
                            Daar kocht ik mijn D70.

                            Ik zou dus naar Mariakerke rijden of naar Procirep.
                            Bij Procirep kan je wachten tot het toestel klaar is.
                            (halfuurtje??)
                            Staat allemaal beschreven op hun site.

                            Ze hebben blijkbaar veel werk en ze werken er snel
                            Dat is een beetje wat ik vervelend vind, zou het best zelf willen doen, maar als ik iets fout doe is het mijn schuld.
                            Dat wil ik ook niet, dus als ik eens de tijd heb om naar Mariakerke te rijden ga ik daar eens vragen of ze het me willen uitleggen hoe je dat best doet.
                            Ga intussen ook eens op youtube zoeken, daar zal ook wel veel info te vinden zijn.

                            Ik denk ergens te lezen hebben dat de d7000 er ook last van had (enkele jaren terug). Die maakt schitterende foto's en de kwaliteit van de d600 vind ik nog beter.
                            Weg doen ga ik zeker niet doen, aangezien het maar een kleinigheid is (tot nu toe toch) en alles makkelijk te verwijderen is via bewerking. Ik hoop gewoon
                            dat ik nu niet om de 500 clicks de sensor zal moeten laten doen, plezier zou er snel af zijn. (maar zo leer ik dan weer zelf te reinigen)
                            Ja op dpreview zijn er nog volop threads over het probleem, ergens zal dit Nikon wel raken denk ik. Als je ziet hoeveel de prijs al gezakt is van die camera.
                            Ik ben wel benieuwd naar de volgende modellen in de toekomst. Kan bedrog zijn maar als ik problemen zie tegenwoordig betreft het meestal Nikon.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Official statement van Nikon mbt stof op de D600

                              Oorspronkelijk geplaatst door pkwy Bekijk bericht
                              Dat is een beetje wat ik vervelend vind, zou het best zelf willen doen, maar als ik iets fout doe is het mijn schuld.
                              Dat wil ik ook niet, dus als ik eens de tijd heb om naar Mariakerke te rijden ga ik daar eens vragen of ze het me willen uitleggen hoe je dat best doet.
                              Ga intussen ook eens op youtube zoeken, daar zal ook wel veel info te vinden zijn.

                              Ik denk ergens te lezen hebben dat de d7000 er ook last van had (enkele jaren terug). Die maakt schitterende foto's en de kwaliteit van de d600 vind ik nog beter.
                              Weg doen ga ik zeker niet doen, aangezien het maar een kleinigheid is (tot nu toe toch) en alles makkelijk te verwijderen is via bewerking. Ik hoop gewoon
                              dat ik nu niet om de 500 clicks de sensor zal moeten laten doen, plezier zou er snel af zijn. (maar zo leer ik dan weer zelf te reinigen)
                              Ja op dpreview zijn er nog volop threads over het probleem, ergens zal dit Nikon wel raken denk ik. Als je ziet hoeveel de prijs al gezakt is van die camera.
                              Ik ben wel benieuwd naar de volgende modellen in de toekomst. Kan bedrog zijn maar als ik problemen zie tegenwoordig betreft het meestal Nikon.
                              Denk niet dat het bedrog is
                              Heb ook een Canon 550D > werkt feilloos.
                              Eenvoudig, snel en goed en heel goed met een zo goed als perfecte lens die ik heb en duurder is dan de camera

                              De leercurve bij Nikon ligt ook hoog.
                              De menu's van hun nieuwe camera's moet je eens bekijken. Bijna slavenwerk
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

                              Comment

                              Working...
                              X