Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D3200 - Canon d1100 - Sony Nex 3

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon D3200 - Canon d1100 - Sony Nex 3

Hallo,

zoals onderwerp reeds laat weten twijfel ik tussen deze 3 toestellen.

*Canon D1100 kitlens 18-55:
    heb ik reeds even mee mogen werken dankzij een vriendin van me. Is leuk maar als ik de specificaties naast elkaar leg met de D3200 komt deze precies minder goed uit de resultaten.

*Nikon D3200 kitlens 18-55:
    hier gaat mijn voorkeur naar uit, maar als ik de benchmarks bekijk van ruis bij hogere ISO's komt deze slechter uit dan de Canon D1100. Misschien body kopen van Canon (goedkoper) en een betere lens kopen voor Canon = beter resultaat?

*Sony Nex 3:
    Vriendin van ons hebben deze camera en zijn er zeer content over. Hebben deze meegenomen naar Afrika maar hebben daarvoor welk extra zoom lens gekocht.

Hebben jullie een beetje raad voor me? Eerste keer dat ik een deftig toestel wil kopen voor gebruik van gezinsfoto's en natuurfoto's wanneer we gaan wandelen in bosrijke gebieden.

thx!

Re: Nikon D3200 - Canon d1100 - Sony Nex 3

Als je dxo mag geloven is de D3200 veruit de betere, is ook logisch want is de recentste.

Je moet wel voor jezelf uitmaken of je echt een Dslr nodig hebt, of zelfs een toestel met verwisselbare lenzen.
    Als je interesse hebt in fotografie is het heel leuk maar als je gewoon een toestel wil voor wandelingen en een occasioneel panorama of ander mooi uitzicht
    zou je beter naar een goede compact uitzien zoals o.a. een Sony rx100 o.i.d.
    Die high end compact's geven ook zeer goede resultaten en worden makkelijker meegenomen in tegenstelling tot een relatief grote dslr en verschillende lenzen.
    Als je toch een dslr wil zou ik je dan de D3200 zeker aanraden met een 18/105 lens, die lens is niet te duur en je kan er 90% van je foto's mee trekken.
    D800 en een goed glasservies

Comment

De D3200 heeft meerdere kenmerken van alle camera’s die Nikon in 2012 op de markt bracht, achtereenvolgens:
      - Niet één motor voor spiegel, diafragma en sluiter, maar meerdere.
      - Werken in Live View is aanmerkelijk verbeterd. Maak niet de fout door te denken dat
      de monitor te groen is. Je ziet heel veel meer kleuren, dan dat je gewend bent, met
      name de groene tinten worden nu aanmerkelijk beter weergegeven.
      - Lichtmeting in Live View op de sensor.
      - Gezichtherkenning in Live View.
      - Een onderwerp volgende scherpstelling in Live View. (lees soms wel eens iets bij Canon: daar heeft Live View een hekel aan bewegende onderwerpen en wil de camera graag een statief gebruiken.)
      - Geen spiegelklap meer als je in Live View een opname maakt.
      - Meer pixels en een verbeterende ruisonderdrukking.
      - De instelling van de ISO waarde kan automatisch ingesteld worden.

Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

Comment

Met die kitlenzen heb je wel een beperkt bereik, je gaat al gauw wat meer willen inzoomen.

Een Nex-F3 is een goede keuze maar die ga je niet meer vinden vrees ik. Wordt opgevolgd door de Nex-3N. Samen met de 18-200 type II heb je een mooie combinatie en je hoeft niet te wisselen van lens. Een Nex-5R of Nex-6 kan ook natuurlijk. Bij de Nex-6 heb je ook een viewfinder. Een dslr heeft zowiezo een zoeker, weliswaar een optische.

Als je de prijs meerekent dan wordt het een ander verhaal. Neem je bv. de Canon 1100D + Sigma 18-250, dan kom je uit op ongeveer 700€. Ik neem de Nex-6 (omdat die ook een zoeker heeft) + 18-200, dan kom je uit op 1600€.

Een Nex heeft als voordeel dat de body een stuk kleiner is. De 2 lenzen die ik noem zijn dan weer ongeveer even groot.

Als omvang geen rol speelt dan is de Canon 1100D voor die prijs moeilijk te kloppen. Volgens DxOMark is de 16MP sensor in de Nex beter, maar in de praktijk en als je niet teveel gaat bewerken, ga je het verschil niet echt zien.
        Last edited by alex606; 19 februari 2013, 18:07.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Hmm,
          Nex-6 is mij net iets te duur wou er rond de € 500 aan geven dus valt hierbuiten.

Ik had de D1100 in mijn handen en was niet echt overtuigd ... waarschijnlijk ook omdat ik nog niet alles weet van de mogelijke opties ervan.
          Persoonlijk zou ik nog altijd voor de D3200 gaan. Deze kost iets meer maar er is wel een goede beginners guide en heeft nog steeds m'n voorkeur

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Efje Bekijk bericht
            Persoonlijk zou ik nog altijd voor de D3200 gaan. Deze kost iets meer maar er is wel een goede beginners guide en heeft nog steeds m'n voorkeur
            Dan moet je er voor gaan. Niet twijfelen. Of compromissen proberen te sluiten.
            Gewoon je gevoel volgen en alles komt in orde. Het zijn sowieso goede cams.

Comment

nieuwe nex3 vandaag voorgesteld met zeer gerenommeerde 16mp APS-sensor.

zoeker is optioneel te verkrijgen
              goede, handige en compacte kitlens zeer geschikt voor video dankzij powerzoom
              180 graden draaibaar LCD scherm
              full HD video
              TRILUMINOS Colour geeft in video hoge kleurweergave, beter dan RGB.

Zou toestel met kitlens overwegen, kun je later uitbreiden met 55-200mm.

Comment

Een voordeel dat je later gaat hebben met een Dslr van Nikon of Canon t.o.v. een Nex o.i.d. is dat je een enorm aanbod aan tweedehands lenzen hebt.
                Maar zelfs nieuw zijn de lenzen voor bijv. een Nex duurder dan die voor je Dslr. Een 50mm f1.8 kost bijv bijna het dubbele dan de Nikon 50mm f1.8G variant.
                Je kunt er natuurlijk oude sony/minolta opzetten met een adapter maar die is alles behalve gratis als je AF wil houden.

Comment

Let wel je kunt alle lenzen van canon en nikon en alle andere producenten gebruiken op nex, zelfs meer, de FF lenzen van canon kun je momenteel als FF gebruiken op nex, het is te zeggen je lens wordt 1 stop sneller en toont beeldcirkel van de lens zoals op FF. http://www.dpreview.com/articles/266...-speed-booster
                  Uiteraard wordt dit in de toekomst ook mogelijk voor lenzen van andere producenten zoals Nikon.

Zou toch meer dan enkel de prijzen vergelijken, daarbij heeft de NEX50mm ingebouwde beeldstabilisatie, maakt dat je in combo met zeer goede hoge ISO prestaties van de nex je nog opnames kunt maken bij zeer weinig licht, daar waar je met je nikon combo al lang de vogeltjes hoort fluiten. (zeg maar 3 a 4 stops winst).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                    Let wel je kunt alle lenzen van canon en nikon en alle andere producenten gebruiken op nex, zelfs meer, de FF lenzen van canon kun je momenteel als FF gebruiken op nex, het is te zeggen je lens wordt 1 stop sneller en toont beeldcirkel van de lens zoals op FF. http://www.dpreview.com/articles/266...-speed-booster
                    Uiteraard wordt dit in de toekomst ook mogelijk voor lenzen van andere producenten zoals Nikon.

Zou toch meer dan enkel de prijzen vergelijken, daarbij heeft de NEX50mm ingebouwde beeldstabilisatie, maakt dat je in combo met zeer goede hoge ISO prestaties van de nex je nog opnames kunt maken bij zeer weinig licht, daar waar je met je nikon combo al lang de vogeltjes hoort fluiten. (zeg maar 3 a 4 stops winst).

'Autofocus speed is very slow and inadequate for most moving subjects. The autofocus speed is unfit for professional use for sure, and it would disappoint most enthusiasts.'

Als ze het zelf zeggen bij speed booster dan betekent het al iets....

Adapters zijn leuk voor als je nog een oude en goede lens hebt liggen of als je gewoon graag wat experimenteert.

Waarom zou je nu in godsnaam een nieuw toestel van een bepaald merk kopen om dan lenzen van een ander merk te kopen , waarna je die dan via een dure adapter kan gebruiken.

Op een cropcamera is een 35mm veel bruikbaarder, ook weer veel goedkoper bij bijv. Nikon en voor het geld dat je uitspaart koop je beter een Flits. Voor feestjes en zo is die flits veel beter dan ingebouwde stab. want de langere tijden die mogelijk zijn met je stab. zijn dan verantwoordelijk voor scherpe interieurs en bewogen mensen.
                    De combinatie is natuurlijk nog beter, flits én stab.

Comment

Prijs van adapters is heel uiteenlopend van een paar tientallen euro's tot een paar honderd euro, maakt systeemcamera's heel flexibel.
                      Je kunt immers, integenstelling tot DSLR, systeemcamera eveneens gebruiken als compact en mits adapter als DLSR.
                      Heel veel DSLR gebruikers kopen een extra compacter toestel om niet altijd met een DSLR hoeven te zeulen, want dat wordt je rapper moe dan gewoon.

De betekenis van speed in Speedbooster verwijst niet naar AF-snelheid maar naar diafragma, als men spreekt over een snelle lens wil dit zeggen dat de lens een groot maximaal diafragma opening heeft, bvb f1,4, meet de speedbooster krijg je een winst in diafragma van 1 stop vandaar de benaming. Daarbij verkrijg je dezelfde beelduitsnede als met een FF-toestel, dus in principe geeft die adapter je toestel dezelfde eigenschappen als van veel duurdere FF toestellen, zijnde betere prestatie bij weinig licht en geen gecropped beeld. Is enkel bruikbaar met systeemcamera's, bij DSLR is register veel te groot als gevolg van spiegel om dit toe te passen.

AF-met adapters is inderdaad vrij traag met uitzondering van de sony LA-EA2 adapter, de reden is dat DSLR lenzen niet geschikt zijn voor CDAF, canon heeft nu wel al een DSLR lens op de markt gebracht met stappenmotor, wat dit zou moeten verhelpen. Maar NEX toestellen hebben zeer goede AF systemen wat maakt dat je ook de goedkopere, maar kwalitatieve zeer goede lenzen van samyang , DSLR magic kunt gebruiken alsook topkwaliteit lenzen van zeis en leica.
                      Met DSLR is MF uiteraard een probleem wat een handicap is bij gebruik van de betere lenzen.

Een prime met ingebouwde beeldstabilisatie zoals de nex 50 en 35mm is geweldig handig en je kunt dit gebruiken samen met ingebouwde flash van de nex3n, maakt dat je in omgeving kunt werken met 3 a 4 maal minder licht dan met DSLR

dit allemaal om gewoon maar te zeggen dat syteemcamera's veel meer toekomstgericht zijn dan klassiek DSLR.

Comment

Gisteren is de nieuwe sony A58 voorgesteld, zou dit toestel toch ook eens bekijken, heeft nieuwe 20mp sensor.
                        Nog niet heel veel van geweten, waarschijnlijk volgt maandag meer informatie en voorbeeld opnames gemaakt met dit toestel.
                        Prijs zou mogelijk onder 500 euro zijn met kitlens.
                        reclame film http://www.youtube.com/watch?v=ASiNiZRTyBs

meer info: http://www.dpreview.com/news/2013/02...ewfinder#press

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                          Al je onderwerpen passen zich ook automatisch aan aan de VR en stoppen met bewegen?

Met de Nikon-combo kun je niet naar de vogeltjes gaan luisteren..........
                          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

dit allemaal om gewoon maar te zeggen dat syteemcamera's veel meer toekomstgericht zijn dan klassiek DSLR
                            Dit heeft weinig meer te maken met argumenten voor de t.s. maar is blinde adolatie voor een merk....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
                              Waarom zou je nu in godsnaam een nieuw toestel van een bepaald merk kopen om dan lenzen van een ander merk te kopen , waarna je die dan via een dure adapter kan gebruiken.
                              Waarom? Omdat je ze al hebt en dat je ongekende mogelijkheden hebt met bv een T/S -adapter of een 800mm kan maken ed.
                              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Working...
                              X