Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Test 5D mk II en 6D op ruisprestaties

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Test 5D mk II en 6D op ruisprestaties

    Ter info:
    Bij de introductie van de Canon 5D Mark III was er nogal wat commentaar op de prijsstelling. De nieuwe 6D is aanzienlijk goedkoper. Is het daarmee ook de 'echte opvolger' van de legendarische 5D Mark II? We vergelijken de sensoren met elkaar in een rechtstreeks duel.


    Schrijf de 5D MKII nog niet af
    Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

  • #2
    Re: Test 5D mk II en 6D op ruisprestaties

    Zelfs bij ISO 800 zie ik al een verschil tussen beide camera's, zij het een erg klein verschil.
    550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

    Comment


    • #3
      Re: Test 5D mk II en 6D op ruisprestaties

      crops van de 5d en 6d lijken wel niet helemaal even groot. verder is de uitslag als verwacht.
      A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

      Comment


      • #4
        Re: Test 5D mk II en 6D op ruisprestaties

        Ik zie zelf op mijn foto's dat de 5D MKIII vooral veel meer detail behoudt in de hoge iso dan de 5D MKII, en dat zal bij de 6D ook wel het geval zijn.
        Een beetje ruis krijg je wel weg, details die er niet zijn krijg je niet op de foto tijdens de bewerking.
        Kijk dus niet alleen naar de ruis, ook naar de detailweergave.

        De 5D MKII doet het ook heel erg goed op hoge iso, maar de 5D MKIII en de 6D zijn gewoon nog wat beter (de 6D heb ik zelf nog niet gebruikt, de 5D MKII en III wel).
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Test 5D mk II en 6D op ruisprestaties

          Oorspronkelijk geplaatst door unalom Bekijk bericht
          crops van de 5d en 6d lijken wel niet helemaal even groot. verder is de uitslag als verwacht.
          Waarschijnlijk door het verschil in resolutie?

          Comment


          • #6
            Re: Test 5D mk II en 6D op ruisprestaties

            mogelijk interessant voor sommige


            hier kun je RAW files downloaden en naar hartenlust vergelijken zoals het hoort met optimale RAW instellingen

            Comment


            • #7
              Re: Test 5D mk II en 6D op ruisprestaties

              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              Ik zie zelf op mijn foto's dat de 5D MKIII vooral veel meer detail behoudt in de hoge iso dan de 5D MKII, en dat zal bij de 6D ook wel het geval zijn.
              Een beetje ruis krijg je wel weg, details die er niet zijn krijg je niet op de foto tijdens de bewerking.
              Kijk dus niet alleen naar de ruis, ook naar de detailweergave.

              De 5D MKII doet het ook heel erg goed op hoge iso, maar de 5D MKIII en de 6D zijn gewoon nog wat beter (de 6D heb ik zelf nog niet gebruikt, de 5D MKII en III wel).
              +1



              En laten we ook niet vergeten dat het goed belichten ook niet gemakkelijk is We kunnen wel gaan pixelpeepen, maar wij die de knoppen bedienen zijn vaak de boosdoener van ruis. Ruis kun je ook even goed krijgen bij lage ISO waardes door verkeerd belichten. En zie toch knappe platen voorbij komen met camera's die zogenaamd niet goed zouden zijn voor hoge ISO's die toch heel erg goed zijn. Dus ik probeer me zelf dan ook meer te concentreren om het goed kunnen belichten onder de knie te krijgen ;-)

              Comment

              Working...
              X