Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waarde Canon eos 450 D + lens 18-55, 3.5 5.6?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Waarde Canon eos 450 D + lens 18-55, 3.5 5.6?

    Hallo,

    zonet dit schitterende forum 'ontdekt'. :-)

    Vandaag naar de konijnenberg geweest en aanschaf gedaan van een nieuwe lens 17-55mm ,f2,8 IS.

    Zou eventueel mijn fototoestel verkopen en mij een nieuwe body aanschaffen! Iemand enig idee hoeveel deze nog waard is?
    Ik denk dat ik er in 2009 een 800 a 850 euro voor betaald heb als ik mij niet vergis( ik vind dit niet terug online) , inclusief standaardlens + de 55-250mm 4-5.6 IS. Die laatste zou ik niet verkopen.

    Bedankt indien iemand een idee zou hebben!
    gr Lienie

  • #2
    Re: Waarde Canon eos 450 D + lens 18-55, 3.5 5.6?

    Vraag 150€ en sla toe als iemand 125 biedt.
    Ik heb een paar weken geleden een 350D (nieuwprijs 900€) voor 65€ gekocht voor m'n jongste dochter.
    Een digitale camera verkopen is een zure appel waar men zo snel mogelijk door moet bijten.

    Edit: persoonlijk zou ik hem helemaal niet wegdoen voor dat geld zoals de reactanten hieronder....
    Last edited by Keeskanon; 10 februari 2013, 09:00.

    Comment


    • #3
      Re: Waarde Canon eos 450 D + lens 18-55, 3.5 5.6?

      waarom de 450 wegdoen, is toch een goed toestel, zeker met die toplens die je juist aangekocht hebt
      mvg Wilfried

      7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

      Comment


      • #4
        Re: Waarde Canon eos 450 D + lens 18-55, 3.5 5.6?

        Dat is een goed toestel, wel wat beperkt in ISO. Ik heb 2 jaar geleden voor mijn dochter ook zo eentje 2e hands gekocht met 3 lenzen bij voor 250 euro.

        P.S. Toestel zag eruit als nieuw en had net geen 2000 kliks.
        Fotografie is leren kijken.
        http://johanluyckx.weebly.com

        Comment


        • #5
          Re: Waarde Canon eos 450 D + lens 18-55, 3.5 5.6?

          Voor de prijs die je ervan krijgt zou ik idd de body nog wat houden en me eerst concentreren op wat je (echt waar) gewonnen hebt met je nieuw objectief. Je zult verwonderd zijn op wat je méér kunt door enkel dat objectief! Zo kun je trouwens ook echt het verschil merken. Vergeet niet dat de meeste cropsensoren nog altijd dezelfde zijn als de 450D. Dus veel iso zal je wss niet winnen.
          Binnen een aantal maanden komen er zeer waarschijnlijk een aantal nieuwe body's op de markt en dan is het het moment om toe te slaan (zowel tweedehands als nieuw is er een ruim aanbod voor zeer interessante prijzen).
          Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

          Comment


          • #6
            Re: Waarde Canon eos 450 D + lens 18-55, 3.5 5.6?

            zo is dat, de 7D is ook geen isokanon, doe je de normale fotografie, vb landschap, city, kinderen enz dan voldoet de 450 zeker
            ga je voor concert en donkere omstandigheden dan zal hij minder presteren
            mvg Wilfried

            7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

            Comment


            • #7
              Re: Waarde Canon eos 450 D + lens 18-55, 3.5 5.6?

              Oorspronkelijk geplaatst door Frie01 Bekijk bericht
              zo is dat, de 7D is ook geen isokanon, doe je de normale fotografie, vb landschap, city, kinderen enz dan voldoet de 450 zeker
              ga je voor concert en donkere omstandigheden dan zal hij minder presteren
              Bedankt om te reageren!
              Wel, het is de verkoper (ja het zijn verkopers voor iets hé :-) ) die me er attent op maakte dat het misschien wel tijd was voor een nieuwe body aangezien ik toch wel een goede lens kocht nu.
              Enige verschil is idd de veel hogere ISO dat je er mee kan en dat je kan filmen (bijzaak).. voor de rest idd niet veel verschil.
              En voor de prijs dat ik er volgens jullie misschien nog voor kan krijgen, heb ik het er dan toch niet voor over en ga ik hem nog enkele jaren houden denk ik.
              Ik neem vooral foto's overdag (maar misschien ook omdat ik door te lage iso niet het resultaat behaal dat ik zou willen 's avonds, en niet graag met flits werk), dus eigenlijk zit ik dan toch wel goed denk ik.
              Bedankt voor jullie input!

              groetjes Lien

              Comment


              • #8
                Re: Waarde Canon eos 450 D + lens 18-55, 3.5 5.6?

                Zeer wijs besluit.

                De restwaarde van je 450D zal zowiezo niet veel meer veranderen dus heb je alle tijd.
                Als je dan 'met tijd en boterhammen' ervaart dat je 450D tekortschiet voor wat jij wilt doen:
                - Je kunt nog een beetje sparen en uitkijken wat er in de (nabije) toekomst uitkomt.
                - Dit heeft ook zijn invloed op de prijs van tweedehands.

                Succes met je fijn objectief!
                Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

                Comment

                Working...
                X