Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Low light, Super zoom

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Low light, Super zoom

Hi,

Ik heb momenteel een Panasonic TZ-10, een jaar of 2 ondertussen, een camera die ik erg leuk vind om te gebruiken, echter, om binnen foto's mee te maken niet echt geschikt is, waarschijnlijk door mn eigen 'kunnen', maar mn vraag is, wat is er momenteel op de markt, met een leuke zoom, en met een goed resultaat binnen ? Als compacte camera uiteraard :-)

Groeten,
    dirk
    Nikon D70... Panasonic DMC-TZ3...

Re: Low light, Super zoom

Fuji x100s is perfect als je geen zoom nodig hebt. Nikon 1 vind ik ook zeer goed en je hebt voldoende zoom met een 10-30 lens voor de meeste zaken.

Comment

Fuji X20
      BD2465BE - Nikon D70 + D300 + D800 + 14 2.8, 18-70, 20-35 2.8, 35-70 2.8, 80-200 2.8, 28-300VR + SB400 + Metz 58 AF-2 // Lumix LX100

Comment

Veel zoom OF grote lichtsterkte, de twee gaan niet samen in pocket camera's.
        http://users.telenet.be/patric/

Comment

Ik heb net een review gelezen van de Panasonic TZ 40, is dit een goeie low-light, super zoom ?
          Nikon D70... Panasonic DMC-TZ3...

Comment

als het past binnen je budget zou ik de sony RX100 eens bekijken, is momenteel het hottest item op de markt, is daarbij ontzettend goed.

Comment

Binnen heb je doorgaans niet zoveel aan een lange telelens.
              Er zijn compactjes met een vrij lichtsterke lens, maar dat zijn helaas ook de duurdere modellen.
              De Canon G15 heeft bijvoorbeel een zoombereik (omgerekend) van 28-140mm, met een maximale lichtsterkte van f1,8 in de breedste stand, en f2,8 in de tele stand.

Waar je met alle compactjes het best op let is dat je de zoom zo weinig mogelijk gebruikt als er niet zoveel licht is.
              In de breedste stand zijn de meeste compactjes nog redelijk lichtsterk, maar zodra je begint in te zoomen komt er heel wat minder licht binnen.

Er zijn ook nog grotere "compactjes" die een vrij groot zoombereik hebben, gecombineerd met f2,8 over dat hele bereik (ik heb er toch ergens een review van gelezen).

De nieuwste rage zijn de compacte toestellen met een grote sensor, die bieden een heel goede beeldkwaliteit, maar hebben geen zoom, en ze zijn ook heel erg duur.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                ..........

De nieuwste rage zijn de compacte toestellen met een grote sensor, die bieden een heel goede beeldkwaliteit, maar hebben geen zoom, en ze zijn ook heel erg duur.
                bv deze:

grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Panasonic Lumix DMC-FZ200 : over het gehele bereik van 25-600mm een diafragma van F2.8
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                    Panasonic Lumix DMC-FZ200 : over het gehele bereik van 25-600mm een diafragma van F2.8
                    Dat was de camera die ik bedoelde, er zal wel ergens een review van te vinden zijn.
                    Die geeft geen grote sensor, maar wel een f2,8 lens over een heel groot zoombereik.
                    De hoge iso zal lang niet zo goed zijn als die van een compact toestel met een grote sensor.
                    Compact, een grote sensor, lichtsterkte en een groot zoombereik gaan niet samen, voor een grote sensor moet een grote lens zitten, toch zeker als die lens lichtsterk moet zijn en als die tegelijk ook een groot zoombereik moet hebben.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

Comment

Ik wil mijn eigen toestel niet opdringen, er zullen zeker nog goede alternatieven zijn, maar misschien is dit iets:
                      Nikon 1V1 met 10-100mm en 18,5mm. Dan heb je superzoom, compactheid en goede low light prestaties binnen een redelijk budget.
                      Je moet dan wel van lens wisselen, afhankelijk van wat je ermee wilt doen, ik weet niet of je daar problemen mee hebt of niet.

Comment

Working...
                      X