Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D5100 en D5200, verbetering videomodus

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon D5100 en D5200, verbetering videomodus

Dag allemaal,

Na jarenlang plezier met mijn Nikon D60 wil ik een nieuwe Nikon aanschaffen. Daarin twijfel ik tussen een Nikon D5100 en een D5200. Ik ben vooral bedreven in documentairefotografie en wil me in de toekomst gaan toespitsen op documentairefilms.

Nu las ik ergens dat bij het filmen de D5100 niet handmatig kan worden ingesteld. Kan dit bij de D5200 wel? En is het in de automatische modus bijvoorbeeld mogelijk om overal en op verschillende tijdstippen te filmen?

Wat me tegenhoudt de D5200 aan te schaffen, is het grote prijsverschil. Maar mocht het filmen met de D5100 nou niet geweldig zijn, ga ik liever voor een duurdere camera.

Voor de autofocus, en andere nieuwe specificaties van de D5200 hoef ik volgens mij met mijn fotowerk deze niet te kopen. Maar is het de moeite om alleen voor de verbetering van de videomodus de D5200 aan te schaffen?

Ik ben benieuwd naar jullie antwoord!

Groeten,
    Lisa

Re: Nikon D5100 en D5200, verbetering videomodus

Naar het schijnt is de D5200 een enorme verbetering tov de D5100 op vlak van video. Inderdaad de instelbaarheid en ook de beeldkwaliteit is er enorm op vooruit.

Comment

Re: Nikon D5100 en D5200, verbetering videomodus

Hm heb je 'n idee in hoeverre de instelbaarheid verbeterd is (bij de D5200)? Is ie dan volledig handmatig instelbaar (met diafragma etc.)?

Comment

Working...
      X