Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

5D mk III te gebruiken als sportcamera?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 5D mk III te gebruiken als sportcamera?

    Is de Canon 5D mk III te gebruiken als sportcamera?
    Wie heeft ervaringen, en welke sporten?

    (Beter dan de 1D mk IV??)

  • #2
    Re: 5D mk III te gebruiken als sportcamera?

    Bl@ck Bandit gaat je hier perfect een antwoor op kunnen geven.

    Ik meen me te herinneren dat hij hier onlangs op een topic nog heeft geschreven dat voor sport hij nog altijd naar zijn 1d grijpt
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: 5D mk III te gebruiken als sportcamera?

      Bij deze:

      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Toen ik nog de 5D MKII samen met de 1D MKIII had was het simpel, voor alles wat met actie te maken had bleef de 5D MKII in de kast zitten, en gebruikte ik de 1D MKIII.
      Nu ik de 5D MKIII heb is het wat moeilijker, maar toch gebruik ik de 1D MKIII nog geregeld voor actiefotografie (zeker in de regen, dan vertrouw ik de 1D MKIII wat meer dan de 5D MKIII).
      ::: Flickr :::

      Comment


      • #4
        Re: 5D mk III te gebruiken als sportcamera?

        @ triple s

        ik heb ook beide camera's (1dIV en 5dIII), de 5dIII nog maar een goeie week, en voorlopig enkel een musical mee getrokken.

        maar af is in niets meer te vergelijken met die van de 5dII, iso kan ook weer een stukje omhoog, maar om de 5dIII nu te vergelijken met de 1d IV....

        Ieders zijn kwaliteiten, je zal de 5dIII zeker kunnen gebruiken als sportcamera, maar toch zeker als het slechter weer is, zal ik de 5dIII opbergen, en kan je met de 1dIV gewoon verderwerken.

        Qua autofocus en snelheid van de 5dIII moet het zeker lukken, bouwkwaliteit van de 1d zal altijd superieur blijven, en voor sommigen blijft het interessant dat je 10 foto's per seconde kan nemen ipv 6.

        Voor anderen is de 1.3 crop van de 1dIV ook een voordeel (toch weer een paar mm's extra)

        Ik gebruik beide camera's op 4x4-evenementen, evenementen, concerten, huwelijken...en vindt dat ze mekaar perfect aanvullen

        mvg, Marc
        1Dx & 5DIV*16-35L f4.0*24-70L II f2.8*70-200L II f2.8 * Sigma sports 150-600mm
        www.facebook.com/photographympictures[/COLOR][/I]

        Comment


        • #5
          Re: 5D mk III te gebruiken als sportcamera?

          De 5D MKIII is perfect te gebruiken voor actiefotografie, alleen als je voor sommige onderwerpen echt veel foto's per seconde zou willen maken, dan is een 1D of een 7D beter.
          De autofocus van de 5D MKIII is heel erg goed voor actiefoto's.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: 5D mk III te gebruiken als sportcamera?

            Ikzelf heb zowel de 5D Mark III als de 1D Mark IV en zet voor sport (handbal, (zaal)hockey en triatlon/loopwedstrijden) vrijwel altijd de Mark IV in. Hoewel de AF van de Mark III naar mijn idee iets consistenter/nauwkeuriger is dan die van de IV en de Mark III iets beter is op hoge ISO's, heeft de IV voor mij de volgende pluspunten:

            - robuustere body waarmee ik ook onder natte omstandigheden gerust door kan gaan met fotograferen
            - is beter in balans met de 70-200 II 2.8 IS (mijn "standaardobjectief" voor veel sporten); opgemerkt wordt dat ik de Mark III zonder (dure) batterygrip gebruik
            - 10 fps die handig kunnen zijn om bepaalde acties vast te kunnen leggen
            - 1,3 crop (bij de meeste sporten is een beetje extra bereik nooit weg)

            Comment


            • #7
              Re: 5D mk III te gebruiken als sportcamera?

              Kan er iemand iets meer vertellen over welke AF instellingen (gebied - cases) jullie gebruiken bij diverse sporten (bij de 5d3)?

              Comment


              • #8
                Re: 5D mk III te gebruiken als sportcamera?

                Oorspronkelijk geplaatst door Androsace Bekijk bericht
                Kan er iemand iets meer vertellen over welke AF instellingen (gebied - cases) jullie gebruiken bij diverse sporten (bij de 5d3)?
                Heb eens bij indoor voetbal de zone AF gebruikt en dat ging goed.

                Comment


                • #9
                  Re: 5D mk III te gebruiken als sportcamera?

                  De AF-instellingen komen voor het grootste deel overeen met die van de 1DX, en daarvan kan je hier een aantal filmpjes bekijken http://www.learn.usa.canon.com/galle...utorials.shtml .
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: 5D mk III te gebruiken als sportcamera?

                    Er is ook een "guidebook" voor de 1D-x als download beschikbaar: http://cpn.canon-europe.com/nl/conte...s_guidebook.do

                    Comment


                    • #11
                      Re: 5D mk III te gebruiken als sportcamera?

                      Hallo,

                      ik heb ook is een vraagje ivm met de instellingen, ik merk namelijk dat ik niet echt tevreden ben over de resultaten die mijn canon 5d mkIII levert op sportwedstrijden

                      heeft iemand meer uitgebreide tips ivm de instellingen ,ik die zowel zaalsporten als buiten voetbal en dergelijke

                      Comment


                      • #12
                        Re: 5D mk III te gebruiken als sportcamera?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrims Fotografie Bekijk bericht
                        Hallo,

                        ik heb ook is een vraagje ivm met de instellingen, ik merk namelijk dat ik niet echt tevreden ben over de resultaten die mijn canon 5d mkIII levert op sportwedstrijden

                        heeft iemand meer uitgebreide tips ivm de instellingen ,ik die zowel zaalsporten als buiten voetbal en dergelijke
                        Als je het over instellingen hebt, over welke instellingen heb je het dan (iso-waarden, sluitertijden, diafragma's, AF selecties)?
                        De trackinggevoeligheden durf ik regelmatig aanpassen naar de omstandigheden ter plaatse, afhankelijk van het beeld dat ik voor ogen heb.

                        Voor sportopnamen is mijn 7D Mk II momenteel mijn favoriet, voornamelijk de AF die beter presteert bij donkere gedeelten + meer fps. Wanneer ik weet dat ik kortbij op de actie zal zitten, heb ik de voorkeur voor de 5D Mk III (fullframe).
                        http://www.paulvanrooy.be

                        Comment

                        Working...
                        X