Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste DSLR voor avontuurlijke beginner: Nikon D5200 icm Sigma 18-200mm?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Eerste DSLR voor avontuurlijke beginner: Nikon D5200 icm Sigma 18-200mm?

Beste forumleden,

Ik hou van fotograferen, vooral tijdens mijn avontuurlijke reizen, maar ook bij familiefeestjes, sport, uitstapjes met vriendin...
    Ik maakte altijd gebruik van mijn oude panasonic dmc TZ2 (6 megapixels, 28mm wide leica lens met 10x zoom).
    Na enkele weken opzoekwerk en denkwerk, zou ik nu de stap willen zetten naar een dslr.
    Ik had vrij snel voorkeur voor Nikon D5200 en de canon 650d.
    Mijn voorkeur gaat echter momenteel meer uit naar de nikon omdat deze betere specs heeft en ook een mooie weergave op het scherm heeft van de belangrijkste instellingen zoals : diafragma , sluitertijd en belichting. Dit heeft als voordeel dat je beter leert wat aan te passen en de effecten ervan zodat je sneller de kneepjes van het vak leert.
    Na eerst veel lezen ben ik op volgende combinatie gekomen : Nikon D5200 met Sigma 18-200mm F3.5-6.3 II DC OS HSM Nikon lens

De keuze van de lens : Allround lens die dus veel mogelijkheden bied. Goedkoper dan nikon lens en geen alternatief bij tamron met zelfde specs/prijsklasse.
    Bij konijnenbergh : Nikon D5200 = 689 euro
    Sigma 18-200mm F3.5-6.3 II DC OS HSM Nikon = 349 euro.
    Zo zit ik rond de 1000 euro wat ik er voor over heb voorlopig.

Graag eventuele verbeteringen , tips , suggesties ...

alvast bedankt ;-)

Re: Eerste DSLR voor avontuurlijke beginner: Nikon D5200 icm Sigma 18-200mm?

ga voor een Canon 650D met een Canon 17-85mm om mee te beginnen.
    lekker breed en voldoet aan je prioriteiten.
    meer millimeters voor vogeltje kan altijd later nog.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      ga voor een Canon 650D met een Canon 17-85mm om mee te beginnen.
      lekker breed en voldoet aan je prioriteiten.
      meer millimeters voor vogeltje kan altijd later nog.
      grt,bouk.
      Waarom kies jij voor de Canon en niet voor de Nikon?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door djonathaninjo Bekijk bericht
        Waarom kies jij voor de Canon en niet voor de Nikon?
        Canon ligt me beter in de hand.
        Canon heeft een uitgebreider arsenaal aan lenzen.
        ben tevreden over Canon.
        grt,bouk.

Comment

Ik zou eerder kiezen voor de Canon 60D. De 650D heeft nogal een kleine buffer waardoor je maar enkele shots kan nemen in burstmode. In RAW zit de buffer al vol na 6 frames, de 60D is pas vol na 15frames.

Ik vind ook de jpegs van Canon en Sony beter als die van Nikon. De D5200 is een nieuw model en bij het vergelijken vd jpegs valt me op dat de scherpte ontbreekt.

Bij Sony kan je voor de A57 gaan, is een prima toestel met snelle AF en goede 16MP sensor die bekend staat om zijn goede ruiseigenschappen en hoog dynamisch bereik.

Als telezoom zou ik gaan voor de 18-250 van Sigma. Denk dat die beter presteert als de 18-200.
          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
          Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            Canon heeft een uitgebreider arsenaal aan lenzen.
            Kwantiteit boven kwaliteit...
            Of was het anders om
            Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
            Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

Comment

Nikon of Canon... hoe je het ook wendt of keert, ze verdelen de buit.
              Maar gelukkig maken ze ook nog goede camera's. Bepaal uw budget
              en hou u daaraan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door djonathaninjo Bekijk bericht
                .........

Ik hou van fotograferen, vooral tijdens mijn avontuurlijke reizen, maar ook bij familiefeestjes, sport, uitstapjes met vriendin...
                Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                ........... In RAW zit de buffer al vol na 6 frames, de 60D is pas vol na 15frames.
                niet zo noodzakelijk toch..?
                60D is ook duurder.
                grt,bouk.

Comment

Of je nu voor Canon of Nikon kiest maakt niet zoveel uit, denk ik.
                  Mijn keuze voor Nikon werd indertijd bepaald door de ISO-prestaties.

In verband met de combinatie die je voorstelt, zou ik een alternatief voorstellen:

Dit is dezelfde camera met een nikon-lens, heeft iets minder zoombereik, maar hou in gedachten dat zoombereik meestal ten koste van kwaliteit gaat.
                  En deze combinatie komt op 888 €
                  Konijnenberg is zeker te vertrouwen, ook Art-en-craft is een heel degelijke zaak.
                  Nikon Df

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hagartje Bekijk bericht
                    ......

In verband met de combinatie die je voorstelt, zou ik een alternatief voorstellen:
                    ook een goede combinatie.
                    grt,bouk.

Comment

waarom niet als alternatief een Nikon D7000 voor maar 11€ meer dan de D5200 zie kamera-express.be Booms steenweg Wilrijk

Comment

Welk voordeel heeft de nikon D7000 tov de nikon D5200? de D5200 is nieuwer en de specs zijn toch even goed of zelf beter?

welke camera zou je kiezen met alround lens voor max. 1200 euro?

Comment

Als ik dan kijk naar CANON , zie ik volgende combinatie wel zitten :

Body : Canon 650d = 569 € bij konijnberg
                          Lens : Sigma 18-250mm F3.5-6.3 DC Macro OS HSM Canon = 449€ bij konijnenberg===> ideale lens voor op reis!!!

Comment

Als je voor (ongeveer) evenveel geld een D7000 kan kopen, ipv een D5200, zou ik niet twijfelen en voor de D7000 gaan.
                            De body is robuuster, je hebt een schermpje bovenaan de body, meer instelmogelijkheden.
                            Er zitten veel mogelijkheden op, die je als beginner mss niet echt ziet, maar als je op een bepaald moment denkt 'ik ga dat eens proberen', kom je met een D7000 veel verder.
                            Nikon Df

Comment

Dan zal ik misschien beter wachten op de verbeterde versie van de D7000, nl de verwachte D7100?of zou die te duur zijn? Ik wil hem zeker voor Juni...

Comment

Working...
                              X