Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Het verschil is te vergelijken met zwart en wit.
Een PCMCIA adapter werkt als 'geheugen' en daardoor is de snelheid zeeeer snel. De flashpath zit met de snelheid van je floppy opgescheept en daar wringt het schoentje.
Op school hebben we zowel een flashpad als een kaartlezer.
16Mb Smartmedia kopiëren naar de HD duurt ongeveer 12 minuten.
64MB CF-kaart kopiëren naar HD duurt ongeveer 1 minuutje ...
Je hebt natuurlijk wel SM tegenover CF, maar het verschil is toch wel enorm groot ...
Awel kijk, ik heb geen flashpath dus ik kan geen metingen verrichten, maar neem het nu gewoon aan. De PCMCIA adapterjes kosten tweemaal niets en ze werken SUPERSNEL.
het is toch evident zeker dat floppy nog steeds het traagste van het traagste is in een PC. Als je dus zo'n adapter gebruikt dan zal dit veeeeeeeeeeel trager gaan dan bij een PCMCIA adapter. Daar hebt ge helemaal geen meting voor nodig !!!!
Dus koop maar zo een PCMCIA adapter en je bent beter gediend.
Sabineke, nie voor 't een of 't ander, maar jaja zegt juist hetzelfde als de rest hoor.
Soite, wat heb je juist nodig ? Tijden ? Hoeveelheden ? Geef een standaard en ik kan voor USB en PCMCIA zorgen.
'n flashpath, waar ikzelf 'n tijdje mee gewerkt heb, is oertraag...
via floppy kan je max 500kb halen, maar als je 300kb haalt met dat ding mag je blij zijn..anyway het gaat dan toch ong 3X sneller dan via de seriele poort(op max baudrate)...deze gegevens heb ik zelf ooit gemeten...
Comment