Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D4 of Canon 1d-x?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Nikon D4 of Canon 1d-x?

    Oorspronkelijk geplaatst door ericvanhout Bekijk bericht
    Ik heb mij enkel uitgesproken over het feit of een 16-jarige al dan niet zou kunnen omgaan met een digitale spiegelreflex.

    Of het al dan niet opvoedkundig verantwoord is om je kinderen een toestel te geven van een paar duizend euro, dat moet inderdaad iedere ouder voor zich uitmaken. Wat dat betreft ben ik ook van de oude garde...en ben ik ook als 16-jarige begonnen met een analoge spiegelreflex en enkele objectieven, niet van mijn pa gekregen, maar bijeengespaard van mijn werk als jobstudent. Of dat beter is of niet daar spreek ik me niet over uit maar in ieder geval leert het je de waarde in te schatten van je materieel en bovendien draag je véél beter zorg voor iets waar je zelf een inspanning hebt voor moeten doen.
    Ook volledig mee eens ..
    grts Peter
    BD1754BE / Body & glass

    Comment


    • #47
      Re: Nikon D4 of Canon 1d-x?

      Oorspronkelijk geplaatst door ericvanhout Bekijk bericht
      Ik heb mij enkel uitgesproken over het feit of een 16-jarige al dan niet zou kunnen omgaan met een digitale spiegelreflex.

      Of het al dan niet opvoedkundig verantwoord is om je kinderen een toestel te geven van een paar duizend euro, dat moet inderdaad iedere ouder voor zich uitmaken. Wat dat betreft ben ik ook van de oude garde...en ben ik ook als 16-jarige begonnen met een analoge spiegelreflex en enkele objectieven, niet van mijn pa gekregen, maar bijeengespaard van mijn werk als jobstudent. Of dat beter is of niet daar spreek ik me niet over uit maar in ieder geval leert het je de waarde in te schatten van je materieel en bovendien draag je véél beter zorg voor iets waar je zelf een inspanning hebt voor moeten doen.
      Hier ook volledig mee eens...en van de héél oude garde

      Comment


      • #48
        Re: Nikon D4 of Canon 1d-x?

        Als 20-jarige die op 16-jarige leeftijd begonnen is, ben ik het wel eens op dat vlak met mijn voorgangers. Als je ervoor gewerkt/gespaard hebt, ga je het meer appreciëren dan wanneer je het zomaar gekregen hebt. Ik heb al mijn fotoapparatuur helemaal zelf betaald, met geld verdiend uit studentenjobs.
        Echter doet dit niet echt ter zake, dat is de TS zijn beslissing om het te geven aan zijn zoon, niet die van ons. Aan ons werd gevraagd welke camera aan te raden is en geen opvoedkundige hulp

        Over het feit of een 16-jarige in staat is om een spiegelreflex te bedienen? 100% zeker van wel. Leeftijd heeft hier niet zo veel mee te maken denk ik. Een 16-jarige is geen klein kind meer he Ik kon mijn 450d (dat is nu wel geen probody, maar de basisfuncties zijn hetzelfde) volledig manueel bedienen na een uurtje spelen en de handleiding te lezen op 16-jarige leeftijd. Ook heb ik al een aantal keer uitgelegd hoe mijn toestel werkt aan mijn 52-jarige vader en aan mijn 12-jarige neefje, die er wel eens mee wilt spelen op een familiefeestje. Wel, ik kan zeggen dat de 12 jarige het beter begrijpt... Mijn vader heeft de neiging om hem altijd op de groene stand te plaatsen, ook al heb ik uitgelegd hoe het werkt (in die specifieke situatie ntrlk), het 12-jarige neefje laat hem staan op Av (of M als er een flits opstaat) en gebruikt exposure compensation zonder problemen.
        70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

        Comment


        • #49
          Re: Nikon D4 of Canon 1d-x?

          Mooie discussie op gang getrokken blijkbaar.
          Dat een 16 jarige niet zou kunnen werken met een Toptoestel vind ik maar larie, indien hij genoeg aanleg en ambitie heeft waarom niet dan.

          Maar of vader hier heeft gereageerd heb ik wel degelijk mijn twijfels ....

          Als je even googled op naam van TS zul je enkele afbeeldingen tegenkomen waaruit geen twijfel bestaat dat 'm nog niet toe is aan dit pro materiaal.

          Uiteraard met respect voor TS, maar dat is m'n persoonlijke gevoel hierbij.

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #50
            Re: Nikon D4 of Canon 1d-x?

            Moet Sieg bijtreden als ik de foto's bezie.
            Ik twijfel niet aan de gedrevenheid van de jonge fotograaf, maar de voorgestelde toestellen zullen hier dan eerder een snobistische dan een praktische meerwaarde gaan hebben vrees ik. En dit bedoel ik niet arrogant hoor

            Als de vader echt het beste voor heeft met de hobby van zijn zoon neemt hij de talrijke goed geformuleerde reacties hier best voor waar en kiest hij voor de sponsering van een zeer degelijk toestel dat het best geschikt is voor de tak van fotografie die hij beoefent. En dat zijn dan niet de 1Dx of D4 hoor.
            Het zijn uiteindelijk de resultaten die tellen, niet het feit dat je het vlaggenschip van een bepaald merk kan in huis halen.

            Mpke zijn foto's als 16-jarige zijn van een heel ander kaliber en dat met een Canon 40D die je voor 275 euro kan op de kop tikken. Je vind zijn foto's wel op Flickr terug. Google maar eens en bezin u rustig alvorens een zeer dure aankoop te doen die een totale overkill is. Geld krijg je altijd wel op hoor

            Grtz,
            Kurt

            Comment


            • #51
              Re: Nikon D4 of Canon 1d-x?

              Da de fotos helemaal nie goed zijn moet toch niet zeggen dat hij geen top camera moet krijgen ? als geld geen rol speelt

              Comment


              • #52
                Re: Nikon D4 of Canon 1d-x?

                Ze kunnen hem ook een mountainbike van 15000 euro geven om mee naar de bakker wat verderop in het straat te fietsen

                Zoals ik al zei: geld krijgt ge altijd wel op, maar dan hoeft heel dit topic niet gevoerd te worden met degelijke tegenargumenten.
                Tenzij het in een verwijderd antwoord stond weet ik nog steeds niet met wat materiaal hij nu werkt. En dit was de eerst gestelde vraag aan TS.

                Indien het echt serieus bedoeld was zouden ze met al de antwoorden hier de 2 toptoestellen niet meer als eerste keuze in gedachten hebben. Maar het blijft toch al even stil langs de kant van TS wat ook niet tof is naar iedereen die hier goedbedoeld zijn tijd ingestoken heeft. Just my 2 cents

                Maar bottom line hebt ge gelijk als geld geen rol speelt.

                Grtz,
                Kurt

                Comment


                • #53
                  Re: Nikon D4 of Canon 1d-x?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Kurrrt Bekijk bericht
                  Maar het blijft toch al even stil langs de kant van TS wat ook niet tof is naar iedereen die hier goedbedoeld zijn tijd ingestoken heeft. Just my 2 cents
                  Wel na een aantal reacties die TS hier kreeg, maar ondertussen verwijderd zijn zou ik ook niet veel zin meer hebben om hier nog te reageren...

                  Comment


                  • #54
                    Re: Nikon D4 of Canon 1d-x?

                    Die mogelijkheid liet ik ook open in mijn reactie. Het nadeel van modereerwerk soms als je wat later inpikt...
                    Maar er zijn uiteindelijk toch ook voldoende helpende reacties geweest. Off topic gezever ga je uiteindelijk dikwijls hebben.
                    Soit, case misschien stilaan closed? Jammer dat het vaak zo afloopt.

                    Comment


                    • #55
                      Re: Nikon D4 of Canon 1d-x?

                      Wat een vreemde reacties allemaal.

                      Leercurve van een D4? Larie.

                      Sinds de uitvinding (ontdekking?) van de fotografie zijn nog steeds dezelfde basisprincipes in werking: sluitertijd, diafragma, gevoeligheid; grootte van de film/sensor en het brandpunt van de lens. Op dat vlak is er geen verschil tussen een gsm camera of een D4. De D4 laat wel meer handmatige instellingen toe, maar in tegenstelling tot wat ik hier gelezen heb beschikt die ook over een P-modus (automatisch dus). Je hoeft echt niet verstandiger te zijn om de P-modus op een D4 te gebruiken dan de P op een D5100. En dat het zonde zou zijn om een D4 op auto te gebruiken is onzin. Het zijn de resultaten die tellen. Uiteindelijk interesseert het alleen maar de materialisten met welk toestel een foto is gemaakt.

                      Koop dus wat je wil en wat binnen je budget past. Maar besef dat de verschillen tussen toestellen met dezelfde sensorgrootte van dezelfde generatie miniem zijn.

                      Comment


                      • #56
                        Re: Nikon D4 of Canon 1d-x?

                        Lyrthut, volledig akkoord met jou uitleg...:-)
                        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                        Comment


                        • #57
                          Re: Nikon D4 of Canon 1d-x?

                          ...en dan in de pers terechtkomen dat een 16-jarige doodgestoken is en beroofd werd van zijn fotocamera.

                          Ik zou zeker ook deze in overweging nemen : http://www.fotokonijnenberg.be/produ...ad-h4d-60.html
                          "De Hasselblad H4D-60 is net zo gemakkelijk in gebruik als een standaard Full Frame spiegelreflexcamera"

                          Ben ook wel benieuwd wat de lenskeuze is...
                          www.damafoto.be
                          Facebook Damafoto

                          Comment


                          • #58
                            Re: Nikon D4 of Canon 1d-x?

                            En op voorraad.
                            Met de vriendelijke groeten, Ruud.

                            Comment


                            • #59
                              Re: Nikon D4 of Canon 1d-x?

                              Oorspronkelijk geplaatst door lyrthut Bekijk bericht
                              Leercurve van een D4? Larie.
                              Voor de iPhone liefhebbers niet. Als er geen plaatjes op de knoppen staan zijn snappen ze het niet ;-)

                              Voor de rest heb je helemaal gelijk. Als je fotografie snapt, snap je hoe je moet fotograferen met elk toestel. Ongeacht de prijs.
                              Groeten,

                              Albert Jan

                              Website AJH
                              lidnummer: BD0371NL

                              Comment


                              • #60
                                Re: Nikon D4 of Canon 1d-x?

                                ...en dan in de pers terechtkomen dat een 16-jarige doodgestoken is en beroofd werd van zijn fotocamera.

                                groot gelijk heb je, we zullen het op de slachtoffers steken, ze moeten maar niet lopen pronken met hun fototoestel.....
                                D800 en een goed glasservies

                                Comment

                                Working...
                                X