Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon 1 J1 of J2?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon 1 J1 of J2?

Mijn schoonzus zegt al een tijdje dat ze de foto's die genomen zijn met een reflexcamera altijd zoveel beter vindt dan diegene die genomen zijn met haar compact toestelletje. Daarom denkt ze er nu aan om eindelijk eens een beter toestel aan te schaffen. Aangezien ze niet echt een ambitie heeft in de fotografie en het ook belangrijk is dat het toestel compact en gemakkelijk in gebruik blijft, lijkt het me niet echt nodig om een echte reflexcamera aan te kopen maar eerder iets in de aard van de nikon 1 serie? Is dit een goede keuze? Of zijn er betere alternatieven?

En dan nog een bijkomende vraag: Momenteel staat er in de Makro folder een promotie op de Nikon 1 J1 en J2 met een verschil van 70€, is het de moeite om 70€ meer te betalen voor de J2?

Bedankt!
    Nikon Z6ii, Nikon 85mm 1.8 S, Tokina 12-28 f4, Tamron 24-70 2.8 G2, Tamron 70-200 2.8 G2,

Re: Nikon 1 J1 of J2?

hoewel de nikon 1 reeks zeker goed toestel is en betere kwaliteit levert dan meeste compactjes zal het toch niet helemaal vergelijkbaar zijn met reflex . de sensor is en blijft pak kleiner ... toestel ook dus. er zijn voor minder dan 400 euro ook reflexen te vinden met kitlensje, maar die zijn dan wel pak groter ... 't is altijd iets ;-)

Comment

Ga voor de J1, die zal je altijd meenemen en zo blijf je fotograferen. Foto's recht uit de camera zijn al zeer goed en hebben nauwelijks (of geen) nabewerking nodig. Je hebt zeer snelle autofocus (sneller dan mijn D7000), voor zeer weinig geld (met focus tot in de uiterste hoekjes!!!). Mocht ik nu moeten herbeginnen zou ik zeker gaan voor een 1-systeem samen met een fx toestel, want de beeldkwaliteit tussen crop-frame reflexen en Nikon 1 is echt verwaarloosbaar, onmogelijk dat uw vriendin hier een verschil in ziet als ze deze zou gebruiken .

En mocht je het nog niet weten: Het is de fotograaf die betere foto's maakt, niet de camera; mensen met reflexen kennen meestal veel meer van fotografie en hebben veel meer ervaring dan anderen die fotograferen met hun gsm/compact. 90% van mijn foto's zouden even goed zijn met een compact, het zou gewoon langer duren om ze te maken en die kan ik niet in de studio gebruiken of met opzetbare flitser.

Enige voordeel van de J2 is de hogere resolutie van het scherm, thats it, ga voor een J1...

Comment

Ik heb een Nikon J1. Prettig toestel aan een belachelijk lage prijs, nu. Ik vind
        het ding serieus onderschat. Het toestel is mini klein genoeg om in een jaszak
        te kunnen, heel snel, werkt goed, ook onder mindere lichtomstandigheden en
        de foto's hebben weinig of nauwelijks nawerking nodig.
        Alleen indien u vaak instellingen wilt wisselen, of veel zelf wilt instellen, dan
        is het allemaal minder. Voor veel zaken moet u namelijk het menu in.
        Voor de rest een uitstekende keuze. Ik heb er onlangs nog een zien staan bij
        Art and Craft met een 10 mm pancake lens voor 200 euro...

Comment

Als je meer externe controls wilt, ga dan voor de V1.

Comment

wel even bij vermelden dat bij de V1 geen ingebouwde flitser in zit, maar als opzetflister erbij aangeschaft moet worden, is voor veel mensen een minpuntje hoe vreemd het ook klinkt. Wel een groot pluspunt is de elktronische zoeker die erin zit, kan soms erg handig zijn.

Ik heb zelf een J1 en kan de vorige sprekers volledig ondersteunen, geweldig onderschat toestelletje, heb er een paar lensjes bij, een gewldig scherp 10 mm pancakej en een ook weer erg scherp zoomobjectief de 30-110, laat je niet afschrikken door slechts 10 milj pixesl, deze zijn ruim voldoende voor allerdaags gebruik, zelfs grote vergrotingen tot 30-40 durf ik ermee aan, ook bij weinig licht erg goed te gebruiken, de scherpstelling is erg snel, tevens de filmbeelden erg goed en handig.

Ik zou altijd een J1 type nemen boven een J2 of zelfs een J3, beeldschermpje is goed genoeg en verder is er niet zoveel nieuws onder de zon.
            Mijn beste Foto moek nog trekke.

Comment

Working...
            X