Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
DRINGEND GEZOCHT VOOR BEGINNELING !!! deze maand nodig!
Nu, hij liever dan ik. Al weet ik het niet. Pakistan, India, lijkt me ook wel
aantrekkelijk om ooit eens te bezoeken. Niet dat ik het ooit van plan ben.
Ik vind Nederland al ver. Eigenlijk Sint Kruis al. (Kwartiertje te voet.)
Re: DRINGEND GEZOCHT VOOR BEGINNELING !!! deze maand nodig!
Voor de man die naar Pakistan gaat - dat ligt vrij hoog - dus is 't misschien toch raadzaam te kijken naar een paar filters... (aub - laat de bazooka's maar thuis in de kast liggen)
Hier een maddam
Allemaal bedankt voor de reacties,heb er echt wat aan gehad.
Heb me voorlopig een tweedehands fujifilm aangeschaft ,een S5000
De nex-reeks stond me ook aan maar wil voorlopig beetje proberen werken met dit model en dan zien we wel weer.
Heb veel reacties gehad en heb ze vervolgens niet allemaal persoonlijk kunnen beantwoorden/bedanken,bij deze..allemaal nog eens bedankt voor de info!
Overmorgen vertrek ik richting Pakistan,samen met mijn S5000 en mijn compacte samsung wb 150 f.
Zie ook mijn volgende discussie..lijkt een beetje laat maar op 1 dag kan er vanalles gebeuren..zoek nog een voorzetlensje op dit model..
Wie weet nog iemand die me zo snel helpen kan..
Ik durf het hier bijna niet te opperen, in het walhalla van de spiegelreflexen, maar als je echt heel groen bent inzake fotografie, en je topprioriteit is terugkomen met een berg foto's waarvan er liefst niet te veel mislukt zijn, dan ben je beter af met een goeie hedendaagse bridgecamera, met zo'n multizoom. 24-1000mm, nooit en nergens geen hanky panky hocus pocus, en als je terug thuis bent en je bent gebeten geraakt door het fotografievirus, dan kun je nog een spiegelreflex aanschaffen. Maar dan heb je tenminste je Pakistan foto's binnen.
Walter
Een zeer goed advies aan beginners, zeker wanneer ze vlak voor een reis beseffen dat ze ook nog een fotocamera mee willen nemen.
Ik maak het in mijn omgeving vaak mee dat ze in een opwelling en soms tegen het advies van een verkoper in een spiegelreflex kopen om na korte tijd over te gaan naar een simpele bridgecamera.
Re: DRINGEND GEZOCHT VOOR BEGINNELING !!! deze maand nodig!
ook ik heb altijd een D90 gebruikt maar voor op vakantie heb ik vorig jaar toch een nikon p510 bijgekocht en ben er zeer tevreden van en die draag ik ook veel meer mee.
de D90 vond ik niet alleen iets te groot voor altijd mee te dragen, maar ook te duur zeker als je 2 kinderen rond je hebt hangen :-)
dan heb ik nog een waterdichte camera gekocht voor mee te nemen in het zwembad enzo, ideale combinatie op familievakantie ....
Als groentje even op 14 dagen even een reflex leren hanteren ? Have a nice day.
Walter heeft meestal een gezond oordeel, zo ook hier.
Ik zou zijn raad opvolgen
Dat was ik ook al aan het denken, doe daar maar 1 a 2j bij.
Comment