Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

batterijprobleem d700 icm mbd10

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• batterijprobleem d700 icm mbd10

Ik gebruik mijn camera altijd icm de mbd10 en zet die batterij dan ook als hoofdbatterij (chinese en-el4a type).

Het probleem doet zich voor wanneer deze batterij plat is, dan kan ik de camera niet meer gebruiken zolang de batterij aanwezig is in de grip.
    Is er een instelling die ik over het hoofd zie?

alvast bedankt!

Ruben

Re: batterijprobleem d700 icm mbd10

niemand?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MoFoPictures Bekijk bericht
      niemand?
      Ik gebruik de d300 ism de mbd10. Het enige wat je kan kiezen in de instellingen is welke batterij je eerst wil gebruiken. Is de batterij in de mbd10 leeg wordt er automatisch overgeschakeld naar de batterij in de camera. Misschien de contacten tussen camera en mbd10 eens reinigen?
      D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
      Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
      Flickr - JAlbum

Comment

Ik werk met D300s en de D700 allebei met een MB D10 en EN-EL4A van Nikon zelf, als bij de D700 de batterij van de grip leeg was werk hij niet meer en sprong hij niet over na de batterij van het toestel, als ik de batterijpakken verwissel heb ik geen probleem meer.
        Dat zou een communicatie probleem zijn tussen het fototoestel en de batterijgrip, mijn probleem opgelost met de grips onderling te wisselen en dat werkt wel.

Grts
        Luc
        I try to do always my best.
        http://fotografieluc.jimdo.com/

Comment

Hetzelfde probleem had ik ook. De MB D10 zelfs opgestuurd naar Nikon. Die was in orde. De accu bleek uiteindelijk de oorzaak.
          Deze was snel leeg en in een kwartier weer opgeladen. Nieuwe accu, probleem opgelost!!

Gr Huub

Comment

maar het idee is toch dat bij een lege batterij in de grip, er automatisch wordt overgeschakeld naar de batterij in de body?

in ieder geval zal ik eens kijken naar de contactpunten.

bedankt voor de reacties!

Comment

Working...
            X