Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

6d of 5d mark II

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 6d of 5d mark II

Oorspronkelijk geplaatst door _Dave_ Bekijk bericht
    Het gaat er dan ook vooral om dat de 5DII volledig magnesium body heeft, en daardoor ook beter tegen een stootje kan dan de 6D waarbij de bovenbouw van plastiek is om de GPS en wifi er in te krijgen.
    En ja als Canon vindt dat de 5DII en (semi)pro body is en de 6D en consumer product daar kan ik weinig aan veranderen hé
    Hoeveel keer in je leven laat je een camera vallen? Mijn D80 gebruik ik nu zo een beetje als extreme-stituation camera, deze is zeker al 10 keer hard tegen de grond gegaan en werkt nog steeds PERFECT. (ter verduidelijking: de D80 is de voorganger van de D90 en heeft de (plastic) bouwkwaliteit van een D3100). Dat verschil in bouwkwaliteit zal je pas merken als je echt professioneel werkt, waarbij je uw camera uren en uren, dag in dag uit gebruikt en als je onhandig ben . Ik zeg nu niet dat een plastic body als een D5200 even goed is als een D300s uit magnesium hé, want deze zijn niet te vergelijken. Maar een 5D en 6D zijn dit wel op aanvoelen van de body.

+ de 6D is lichter en valt daardoor ook minder hard (F= massa x (meter/sec²)): 770gram vs 5D met bijna 1kg. (sarcasme hé mensen...)

Comment

Jullie zeggen allemaal dat de 6D een betere AF in low light heeft, maar wie van jullie heeft praktijk ervaringen ermee ? Echte situaties zoals trouwfeesten en dergelijke ?
      De 5D2 heeft 1 cross type sensor, de 6D ook 1 cross type sensor, is die dan zoveel beter ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk bericht
        Jullie zeggen allemaal dat de 6D een betere AF in low light heeft, maar wie van jullie heeft praktijk ervaringen ermee ? Echte situaties zoals trouwfeesten en dergelijke ?
        De 5D2 heeft 1 cross type sensor, de 6D ook 1 cross type sensor, is die dan zoveel beter ?
        Ik heb enkele uurtjes met een 6D kunnen spelen maar heb nog niet met een 5DII of III gewerkt dus geen praktijk ervaring...
        Maar de theorie:
        De 6D heeft een af tot -3ev de 5DIII tot -2ev en de 5DII maar -0,5ev
        Dit wil dus zeggen dat de 6D in staat is om contrast te herkennen en te focussen in situaties waar de 5DII en III niet meer kunnen focussen omdat het te donker is...

Comment

Het gaat er dan ook vooral om dat de 5DII volledig magnesium body heeft, en daardoor ook beter tegen een stootje kan dan de 6D waarbij de bovenbouw van plastiek is om de GPS en wifi er in te krijgen.
          En ja als Canon vindt dat de 5DII en (semi)pro body is en de 6D en consumer product daar kan ik weinig aan veranderen hé
          Als n toestel valt, hoe dikwijls valt het dan op de bovenkant ?

Een paar weken terug heb ik mijn 1DIII met 100-400 erop laten vallen vanop 1.5 m hoogte. Mijn lens kon ik laten herstellen, maar mijn toestel was niks aan, zelfs geen krasje op de lcd.
          Canon-man. Concerten en natuur.
          Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
            Als n toestel valt, hoe dikwijls valt het dan op de bovenkant ?

Een paar weken terug heb ik mijn 1DIII met 100-400 erop laten vallen vanop 1.5 m hoogte. Mijn lens kon ik laten herstellen, maar mijn toestel was niks aan, zelfs geen krasje op de lcd.
            Gelukkig is jou 1D een magnesium pro body
            Maar ik zal wat specifieker zijn bij de 6D is enkel de voorzijde en de achterzijde van magnesium... De boven-, zij-, en onderkant zijn van plastiek...
            Het gaat dus om 2losse plaatjes waar het bij de 5DII om een volledige eendelige magnesium body gaat...
            Maar ik zou aanraden om elke camera, magnesium body of niet, goed vast te houden en niet te laten vallen

Comment

Gelukkig is jou 1D een magnesium pro body
              Maar ik zal wat specifieker zijn bij de 6D is enkel de voorzijde en de achterzijde van magnesium... De boven-, zij-, en onderkant zijn van plastiek...
              Het gaat dus om 2losse plaatjes waar het bij de 5DII om een volledige eendelige magnesium body gaat...
              Maar ik zou aanraden om elke camera, magnesium body of niet, goed vast te houden en niet te laten vallen
              Volgens mij klopt dit niet? Voor zover ik weet, is enkel de bovenzijde niet van magnesium. Zie deze foto bijvoorbeeld.
              550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
                Volgens mij klopt dit niet? Voor zover ik weet, is enkel de bovenzijde niet van magnesium. Zie deze foto bijvoorbeeld.
                Nee, die foto is wat minder duidelijk: bovenkant, onderkant en zijkanten zijn geen magnesium. zie: Canon website foto

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
                  En als de Canon foto niet duidelijk genoeg zou zijn kan je HIER eens kijken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                    Hoeveel keer in je leven laat je een camera vallen? Mijn D80 gebruik ik nu zo een beetje als extreme-stituation camera, deze is zeker al 10 keer hard tegen de grond gegaan en werkt nog steeds PERFECT. (ter verduidelijking: de D80 is de voorganger van de D90 en heeft de (plastic) bouwkwaliteit van een D3100). Dat verschil in bouwkwaliteit zal je pas merken als je echt professioneel werkt, waarbij je uw camera uren en uren, dag in dag uit gebruikt en als je onhandig ben . Ik zeg nu niet dat een plastic body als een D5200 even goed is als een D300s uit magnesium hé, want deze zijn niet te vergelijken. Maar een 5D en 6D zijn dit wel op aanvoelen van de body.

+ de 6D is lichter en valt daardoor ook minder hard (F= massa x (meter/sec²)): 770gram vs 5D met bijna 1kg. (sarcasme hé mensen...)
                    In de praktijk is bouwkwaliteit (voor mij) 95% gevoel terwijl je ermee werkt en slechts 5% echt weerstand tegen breuk. Zal het mij een worst wezen dat zowel een 5D als 6D kapot kunnen zijn als je ze van 2m hoogte laat vallen. De 5D ligt (weeral, voor mij) prettiger in de hand dan een kleinere niet volledig magnesium body (en hiermee bedoel ik niet specifiek de 6D want die heb ik nooit vastgehad)

sarcasme of niet, volgens jouw formuletje zal mijn camera dezelfde kracht ondervinden bij een val van 25cm zowel als bij een val van 25m hoogte? impuls zal hier beter van toepassing zijn (m*v)
                    Last edited by Matthias; 23 januari 2013, 16:05.
                    5DmkIII en wat glas

Comment

hier word ik niet veel wijzer van, de body moet ik toch terplaatse aanvoelen
                      het gaat om het verschil(scherpstellen) bij weinig licht, en de ruis op hogere iso
                      mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frie01 Bekijk bericht
                        hier word ik niet veel wijzer van, de body moet ik toch terplaatse aanvoelen
                        het gaat om het verschil(scherpstellen) bij weinig licht, en de ruis op hogere iso
                        Zoals eerder vermeld. Op die 2 vlakken is het een no-brainer. De 6D is de betere van de 2...
                        550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                          sarcasme of niet, volgens jouw formuletje zal mijn camera dezelfde kracht ondervinden bij een val van 25cm zowel als bij een val van 25m hoogte? impuls zal hier beter van toepassing zijn (m*v)
                          Juist ja, was ook al een tijd geleden dat ik nog eens formules heb moeten gebruiken . Bedankt

Comment

persoonlijk heb ik toch liever een groter lcd scherm en 100% viewfinder alsook de 6FPS van de 5D III en de robuustheid glazen lcd scherm ... . maar ieder zijn ding, enige spijtige is de kostprijs van de 5D III. daarom blijf ik toch leiver bij mijn 5D II
                            UnicornPictures on Facebook & Flickr

Comment

Belangrijkste dingen die mij bij bleven van wat prullen met een 6D

Pro 6D:
                              - AF tot -3ev ( houdt er wel rekening mee dat hij in dergelijke omstandigheden merkbaar trager scherpstelt, maar hij kan wel locken waar bv mijn 1DX het niet kan)
                              -Iso prestaties komen aardig in de buurt van pro level toppers als D4 en 1DX
                              - verhouding prijs-beeldkwaliteit

Contra 6D
                              - grote van de body
                              - x-sync speed
                              - slechts 11 af punten
                              - slechts 4,5 fps ( al is dat nog erger op een 5DII)
                              - stelt scherp in donkere omstandigheden maar de algemene scherpstelprestaties zijn niet van het niveau van bv een 5DIII

Conclusie: voor mijn gebruik zou de 6D totaal niets zijn. Voor jou is hij echter wel de juiste keuze uit de twee vooropgestelde modellen. Zeker dankzij de nieuwere 'techniek' in de 6D zit je nog wel even goed. En om eerlijk te zijn heb ik ook gewoon nooit kunnen leven met de AF-prestaties van de 5DII.
                              1DX

Comment

Working...
                              X