Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D700 vs D600

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: D700 vs D600

Oorspronkelijk geplaatst door patrickL Bekijk bericht
    Topicstarter wil dit gebruiken voor concertfotografie. Waarschijnlijk meer in de 3200 ISO-range aan het werken dan de 100 ISO dacht ik zo.
    Hoge ISO is algemeen geen probleem dacht ik te lezen gehad hebben over de D600 maar het scherpstellen in de donker gaat moeilijker/moeizaam... ?!
    Iemand mss die daar ervaring mee heeft?
    Zou denk ik voor de topic starter ook wel nuttig zijn...

Comment

nope, nog niet getest!
      nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Freaky_87 Bekijk bericht
        Hoge ISO is algemeen geen probleem dacht ik te lezen gehad hebben over de D600 maar het scherpstellen in de donker gaat moeilijker/moeizaam... ?!
        Iemand mss die daar ervaring mee heeft?
        Zou denk ik voor de topic starter ook wel nuttig zijn...
        Ik heb de D600 al enkele keren kunnen testen en het middelste punt stelt in elke situatie (zelfs 's avonds laat = iso 6400, f/2.8, 1/50). De andere cross-type punten zijn bijna even goed, maar de niet cross-type punten werken niet zo goed meer in zo'n situatie (niet accuraat en traag, soms zelfs gewoon niet), maar dat is perfect normaal voor die punten. De D800 vind ik toch nog een stuk beter qua focus, sneller en zeeer accuraat. Iso-prestaties van de D800 is bijna even goed.

Comment

Thx allen! Ik ben er persoonlijk nog niet uit... D700 is al goed (vele medefotografen hebben er zo eentje). Maar de D600... Tja nog een vrij nieuw model die niet veel mensen hebben.. Had beter mijn D800 gehouden, da was een "beest" van een body...
          Nikon D800 - Nikkor 24-70mm 2.8 - Nikkor 70-200mm VRII 2.8 - Nikkor 85mm 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door boy1308 Bekijk bericht
            Thx allen! Ik ben er persoonlijk nog niet uit... D700 is al goed (vele medefotografen hebben er zo eentje). Maar de D600... Tja nog een vrij nieuw model die niet veel mensen hebben.. Had beter mijn D800 gehouden, da was een "beest" van een body...
            Oorspronkelijk geplaatst door boy1308 Bekijk bericht
            Hoi allen. Ik doe graag aan concertfotografie en na verkoop van mijn d7000 met dx lenzen wil ik overgaan naar FX met 24-70 en 70-200 lenzen. Maar waar zit het verschil in beiden body's?

Dank je

Had je die alle twee?
            Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

yep... D7000 eerst en dan heel even de D800.... maar wegens tijdgebrek was ik even gestopt met concerten en festivals... Heb ook de 24-70 en 70-200 gehad.

Nu mis ik het al allemaal.. en binnenkort ga ik toch stoppen met zaalvoetbal, dus meer tijd om te gaan shooten
              Nikon D800 - Nikkor 24-70mm 2.8 - Nikkor 70-200mm VRII 2.8 - Nikkor 85mm 1.4

Comment

Ik werk bijna 8 jaar met de D200, maar ik ben aan het overwegen de D600 of de D800 aan te schaffen: ik neem aan dat de D600 alle (oude) Nikon AF-objectieven aan kan.
                Ik heb alleen full-frame AF-objectieven met asje voor scherpstelling. Jammer dat er op die camera's functies op zitten die je als fotograaf niet nodig hebt zoals filmen. Ik had liever gezien dat er een GPS module in zat en een aansluiting voor een externe monitor.
                Een monitor is vooral handig in een vogel observatietentje.
                Last edited by Eenbes; 24 februari 2013, 11:58.

Comment

Alle lenzen met zo'n schroevendraaiertje kan je inderdaad focussen met een D600/800.
                  Er is een aansluiting voor een monitor en je kan ook een gps-module toevoegen. Meer en meer fotografen filmen ook graag eens met hun dslr, ik weet niet wat je kan hebben tegen een functie dat er gewoon opzit? Er is ook een enorme markt voor HDSLR's, kijk maar naar de 5D mk2, zo goed als 50% van de verkopen was door de videofunctie (mensen die er zelfs geen foto's mee nemen...).

Comment

Bij mijn D200 heb ik een losse GPS-unit (stroomvreter) waarvan mij nog niet duidelijk is of die dezelfde aansluiting heeft als de D600.

Bij de D600 is ook een losse gps-unit nodig die je apart moet aanschaffen € 200-,. Erg onhandig dat de GPS op de flitsvoet gemonteerd moet worden (waardoor je een aansluitingsmogelijkheid voor een flitser verliest) en dat deze een losse kabel vereist voor de communicatie. Bij de Canon's 6D en Sony hebben ze er beter over nagedacht omdat die zowel over geïntegreerde wifi als gps beschikken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                      Erg onhandig dat de GPS op de flitsvoet gemonteerd moet worden (waardoor je een aansluitingsmogelijkheid voor een flitser verliest)
                      Bij de GP-1 is er ook een clip waarmee je de module aan de draagriem kan bevestigen. De 10-pins aansluitkabel kan op de D600 niet gebruikt worden. Normaal zit bij de GP-1 nog een 2de aansluitkabel voor aansluiting op de consumer camera's zonder 10-pins aansluiting (D90/D7000/...).
                      Nikon D800 + D500, veel glas, licht, ballast, ...

Comment

Hier staan de in mijn ogen meest belangrijke verschillen:

Haal gewoon alle camera's die je nu niet interesseren weg. Wordt het duidelijker.

Hier m'n test van de D600:

en een van de grootste verschillen van de D600, en alle andere door Nikon in 2012 op de markt brachte reflex camera's:
                        - Niet één motor voor spiegel, diafragma en sluiter, maar meerdere.
                        - Werken in Live View is aanmerkelijk verbeterd. Maak niet de fout door te denken dat de monitor te groen is. Je ziet heel veel meer kleuren, dan dat je gewend bent, met name de groene tinten worden nu aanmerkelijk beter weergegeven.
                        - Lichtmeting in Live View op de sensor.
                        - Gezichtherkenning in Live View.
                        - Een onderwerp volgende scherpstelling in Live View. (lees soms wel eens iets bij Canon: daar heeft Live View een hekel aan bewegende onderwerpen en wil de camera graag een statief gebruiken.) (pagina 197 handleiding EOS 5D mark iii) (179, EOS 6D)
                        - Geen spiegelklap meer als je in Live View een opname maakt.
                        - Meer pixels en een verbeterende ruisonderdrukking.
                        - De instelling van de ISO waarde kan automatisch ingesteld worden.

Zelf zou ik er voor kiezen om in jouw geval (alleen concert fotografie) voor de D800 te gaan. Lees m'n test daarvan eens en kijk eens naar de voorbeeld foto's die veelal binnen zijn genomen. De D800 heeft al enige camera een (via het menu) in te stellen knopje, en juist binnen, waarbij scherpte op je onderwerp van groot belang is, is dat knopje een enorme hulp. Geen enkele andere Nikon camera heeft die mogelijkheid.

Is een D800 te duur, hang dan een accupak onder de D600, kom je qua gewicht (stabiliteit) in de buurt van de D800.
                        Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

Comment

Hier staan de in mijn ogen meest belangrijke verschillen:

Haal gewoon alle camera's die je nu niet interesseren weg. Wordt het duidelijker.

Hier m'n test van de D600:

en een van de grootste verschillen van de D600, en alle andere door Nikon in 2012 op de markt brachte reflex camera's:
                          - Niet één motor voor spiegel, diafragma en sluiter, maar meerdere.
                          - Werken in Live View is aanmerkelijk verbeterd. Maak niet de fout door te denken dat de monitor te groen is. Je ziet heel veel meer kleuren, dan dat je gewend bent, met name de groene tinten worden nu aanmerkelijk beter weergegeven.
                          - Lichtmeting in Live View op de sensor.
                          - Gezichtherkenning in Live View.
                          - Een onderwerp volgende scherpstelling in Live View. (lees soms wel eens iets bij Canon: daar heeft Live View een hekel aan bewegende onderwerpen en wil de camera graag een statief gebruiken.) (pagina 197 handleiding EOS 5D mark iii) (179, EOS 6D)
                          - Geen spiegelklap meer als je in Live View een opname maakt.
                          - Meer pixels en een verbeterende ruisonderdrukking.
                          - De instelling van de ISO waarde kan automatisch ingesteld worden.

Zelf zou ik er voor kiezen om in jouw geval (alleen concert fotografie) voor de D800 te gaan. Lees m'n test daarvan eens en kijk eens naar de voorbeeld foto's die veelal binnen zijn genomen. De D800 heeft al enige camera een (via het menu) in te stellen knopje, en juist binnen, waarbij scherpte op je onderwerp van groot belang is, is dat knopje een enorme hulp. Geen enkele andere Nikon camera heeft die mogelijkheid.

Is een D800 te duur, hang dan een accupak onder de D600, kom je qua gewicht (stabiliteit) in de buurt van de D800.
                          Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

Comment

Bedankt Hans,
                            Veel nuttige informatie over de verschillen tussen de D600 en D800 en wat mijn keuze simpeler maakt. Informatie die ik op mijn zoektocht via Google niet tegen kwam in andere reviews.
                            Wat mij van de D600 tegenvalt is de flitssynchronisatie tot maar 1/200 en het ontbreken van de 10 pins aansluiting zodat je accessoire niet meer bruikbaar zijn.

Comment

Working...
                            X