Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D7000 vs 5d mark i

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• D7000 vs 5d mark i

hallo iedereen
    graag had ik jullie mening geweten over de volgende 2 camera's:

Nikon D7000 en Canon 5D Mark i

Nu heb ik een D7000 waar ik eigenlijk heel tevreden over ben maar ik heb eigenlijk wat meer een voorliefde voor Canon.
    Is het verstandig om voor de 5D te gaan en te investeren in kamp Canon en de D7000 te verpatsen? voor- nadelen? Ik maak vooral landschapsfoto's.

Alvast bedankt
    grtn
    D

Re: D7000 vs 5d mark i

Als je voorliefde voor Canon is, waarom niet. Vraag mij niet waarom.....
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Heel tevreden over de Nikon en een voorliefde voor Canon? Dit lijkt mij een zinvol draadje.
      "Het maakt niet zozeer uit WAT je fotografeert, maar meer HOE je iets in beeld brengt."

Comment

Zou de beeldkwaliteit van een recente cropcamera zoveel onderdoen voor een FF van 2 generaties terug ?
        Om over de mogelijkheden en gebruiksgemak te zwijgen.

Comment

Ik heb gestaan voor de keuze van een D7000 tegen een 5D mk !2! en heb gekozen voor de D7000: Beeldkwaliteit in de schaduwen is veel beter, ruis is ongeveer gelijk, maar met groter dynamisch bereik. En dan nog het belangrijkste: autofocus! De D7000 heeft geen last bij weinig licht, maar de enkele uren dat ik met de mk2 heb gewerkt, merkte ik pas hoe irritant dit kan zijn. Het wilde gewoon NIET focussen. Bij voldoende licht focuste hij, maar nog steeds zeer traag.
          De sensoren van Canon zijn nog steeds niet goed genoeg voor landschappen waarbij je iets moet terugtrekken uit de schaduwen (enorm veel gekleurde ruis en je krijgt gewoon grijze foto's), zelfs de 5D mk3 heeft hier nog steeds last van! Dit is ook 1 van de redenen waarom sommige landschapsfotografen zijn overgeschakeld naar een D800 of D600.
          Kijk misschien eens naar een D700, die is nog een stuk beter dan beide toestellen en te vinden rond de 1100 euro tweedehands.

Comment

bedankt voor de reacties allemaal.

ja de voorliefde komt omdat ik eerst altijd gewerkt heb met een 300d en 1000d.
            @playerofwar: Met die ruis kaart u een heel goed punt aan, ga ik even verder opzoekingen over doen.
            Last edited by Domingo6611; 16 januari 2013, 11:13.

Comment

Ik had vroeger ook een voorliefde voor Canon, omdat de meeste van mijn vrienden een Canon hadden dat toch in een hoger segment lag dan mijn D80. Maar nu zijn er daar 2 van die hun hele Canonuitrusting hebben verkocht en nu fotograferen met een D800 en D600, ze vinden deze beide veel beter dan hun 5D mk2 en 1DIII. Persoonlijk vind ik de 5D mk2 al geen pro toestel meer, deze voelt echt plastiekerig aan en is ook niet zeer goed gebouwd (praat over de mk2 omdat ik nog nooit met de mk1 gewerkt heb). Ik ken ook nog iemand die van een a57 naar een D4 gegaan is, maar dat is niet zo'n goede vergelijking .
              Je zegt ook dat je landschapsfotografie doet, dus je hebt waarschijnlijk al geïnvesteerd in lenzen, als je deze moet vervangen voor fullframe, zal er toch een enorm prijskaartje aan hangen (vele malen de prijs van een 5D classic). En ik dacht dat de 5D classic geen liveview had, wat het gebruikersgemak enorm naar beneden trekt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                En ik dacht dat de 5D classic geen liveview had, wat het gebruikersgemak enorm naar beneden trekt.
                Als het op live view aankomt dan is een Sony SLT een betere keuze. Je hebt een naadloze overgang tussen live view en EVF. De live view is constant aan itt een dslr waar je de live view moet activeren. En de AF is veel sneller want fasedetectie AF itt contrast detectie AF bij een dslr. Nu, voor landschapsfotografie heb je die snelle AF niet per se nodig maar het kan altijd van pas komen in andere situaties.
                Ik neem aan dat je meestal een statief gaat gebruiken en het is toch een luxe als je die goede live view hebt.
                Bij Sony krijg je ook focus peaking waardoor je makkelijk manueel kunt scherpstellen en zo zie je wat er in focus is.
                Wat misschien nog belangrijker is, zoals playerofwar aanhaalt, een groot dynamisch bereik. Zo kan je donkere delen terug oplichten en uitgebrande delen terughalen zonder kwaliteitsverlies of extra ruis te genereren. En een hogere resolutie is ook mooi meegenomen, zo heb je wat extra ruimte om te croppen.
                Om deze redenen vind ik een A77 ideaal. Hoger dynamisch bereik dan de 5D en snellere AF op de koop toe. Is ook weerbestendig als je dat nodig hebt. Boven ISO1600 presteert die wat minder vanwege de 24MP maar als je op statief werkt is dat niet zo belangrijk. Neem je alles uit de losse hand dan is een 5D wel de betere keuze.
                Neem er nog de 16-50/2.8 SSM bij en je bent vertrokken.

Maar als je al een D7000 hebt dan is het waarschijnlijk niet de moeite om te switchen, ook niet naar een 5D.
                Last edited by alex606; 16 januari 2013, 13:27.
                Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Het lijkt me weggegooid geld om van een D7000 af te stappen. Het gras is nu eenmaal groener aan de overkant.

Comment

Working...
                  X