Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon of Canon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon of Canon

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
    denk ook dat, het arsenaal lenzen bij Canon uitgebreider is, zodat je niet gedwongen wordt tot een thirt-party lens.
    Dat denk je alleen maar als de lijst van huidige objectieven neemt, is die ongeveer even lang. Niemand heeft mij ooit gedwongen een Sigma, Tamron of Tokina te kopen, maar gewoon gekozen, omdat die beter waren als Nikon alternatief en om de reaktie voor te zijn ook als het Canon alternatief.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

En als canon voortdoet met die trend van 'versie II' objectieven op de markt te brengen, waarbij die 'II' duidt op betere objectieven maar ook op de vermenigvuldiging x2 van de prijs van de eerste versie, zullen de third party lenzen ook veel aan populariteit winnen bij Canon.
      Voor de rest: ik volg de mening van de meerderheid en denk ook dat het vastnemen van een combinatie body+lens je meer voeling en info zal geven. Tijd voor een uitstapje naar Art en Craft of Konijn of een andere serieuze en onbevooroordeelde fotowinkel...

Anderzijds....een kijkje op 'aangeboden' is ook altijd interessant! Misschien de moeite waard om een aangeboden combinatie (niet-instap body+objectief/-ven) te kopen voor wat je anders zou uitgeven aan een starttoestel en dito objectief.
      Last edited by philippeDeli; 14 januari 2013, 14:05.
      Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door philippeDeli Bekijk bericht
        .....

Anderzijds....een kijkje op 'aangeboden' is ook altijd interessant! Misschien de moeite waard om een aangeboden combinatie (niet-instap body+objectief/-ven) te kopen voor wat je anders zou uitgeven aan een starttoestel en dito objectief.
        mee eens, maar neem bij aankoop wel iemand mee die er een beetje verstand van heeft.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sportquest Bekijk bericht
          Ik hou van macrofoto's en natuurfoto's.
          Canon heeft ergens een interessant macro lensje... 1:5 vergroting als ik me niet vergis... Nikon heeft dat niet... als macro je ding is...
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
            Canon heeft ergens een interessant macro lensje... 1:5 vergroting als ik me niet vergis... Nikon heeft dat niet... als macro je ding is...
            Die Canon MP-E 65mm F2.8 is al geen lensje voor beginnende macrofotografen he?

Comment

Nikon of Canon of Sony of Pentax... Neem ze allemaal eens vast, ze verdienen allemaal je beoordeling. De eerste 2 in de lijst zijn niet noodzakelijk beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                dat zie je goed hoor.
                Canonniers zijn veel meer merk bewust en merkeigen.
                denk ook dat, het arsenaal lenzen bij Canon uitgebreider is, zodat je niet gedwongen wordt tot een thirt-party lens.
                grt,bouk.
                ja dat zie je ook in een lijstje van het aangeboden Canon materiaal
                https://ggpics.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BrutalEnemy Bekijk bericht
                  Die Canon MP-E 65mm F2.8 is al geen lensje voor beginnende macrofotografen he?
                  Helemaal akkoord, een beginner zou nooit mogen beginnen met zo'n lens, dat kan enkel eindigen in tranen .

Comment

Ondertussen heb ik een canon eos 600d gekocht... Bedankt voor de tips!

Verstuurd vanaf mijn MI 2S met Tapatalk

Comment

Dat heeft dan wel ongeveer anderhalf jaar geduurd. Geloof je me niet? Kijk naar de datum van de post vóór de jouwe.
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Die 600d is misschien vorig jaar aangekocht..........
                        Is er nu al geen 700d?
                        MVG. Hugo

Comment

Ja in februari 2013 is die gekocht.... Maar ben een jaartje gestopt vanwege drukke agenda school... Maar ik mis het en ga er terug mee aan de slag :-)

Comment

Och ik heb echt anderhalf jaar gedaan om mijn camera + lens uit te zoeken...
                            Gelukkig bevalt de camera na een jaar nog steeds !

Comment

Welke canon heb je?

Comment

Working...
                              X