Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Ik heb 'm, toch wel zeer tevreden over, heb op het punt gestaan om 'm te verkopen en dan de nikon 70-200 vr aan te schaffen maar heb het toch niet gedaan, pfew, een optie voor u als canongebruiker is de 100-400L.
de statiefgondel dient om uw lens op een statief te zetten, zou ge de camera ,met de 50-500 op, aan je statief bevestigen dmv je body dan zou de zwaartekracht er nogal korte mette mee maken
Originally posted by killerke101
Maar de canon start dan pas op 100mm was op digitaal dus nog hoger is en denk dan dat ik teveel mijn lenzen moet gaan veranderen niet?
Op een 10 moet je rekening houden met een cropfactor van 1.6. Dat is dan direct al 160 mm. Met de Sigma zit je nog maar aan 80.
Heb mij 2 weken geleden een 50-500 (80-800 op 10D) aangeschaft bij Top-Foto voor mijn 10D. De lens werkt prima en is zeer scherp. Alleen spijtig dat de zoomlock alleen op 50mm werkt.
Wil je de lens met een 1.4 of 2x convertor gebruiken, dan kan dat pas vanaf 100mm (anders komt de achterste lens tegen de convertor), maar ik denk niet dat het de bedoeling is dat je met een convertor al vanaf 50mm gaat werken.
Je krijgt er ook een zonnekap en lenstas bij.
Wel zwaar en als je ze op meer dan 350mm wil gebruiken, dan raad ik je wel een statief aan.
Canon EOS 5D, Canon EOS 30V Date, Chinon CE4, wat flitslicht en wat buizen met glas
Comment