Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ik wil mening over bepaalde camera's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• ik wil mening over bepaalde camera's

hallo allemaal,

ik ben een leek in fotografie en videogebruik. ik ben trainer bij de sport boogschieten,en wil graag
    foto's en video opnames stap voor stap gaan analiseren.
    daarom wil ik graag jullie mening vragen over 2 camera's die ik op het oog heb?

het gaat om de nikon D5100 +18-150 VR en de canon EOS 550D 18/55DC + 70/300DC

hartelijk dank op voorhand!

gegroet,

jurgen

Re: ik wil mening over bepaalde camera's

Dag Jurgen,

vertelt u misschien eerst eens wat meer over welke disciplines en acties u precies bij dat boogschieten wilt vastleggen, dat maakt het gemakkelijker om u wat vooruit te helpen.
    Ik heb ook enkele boogschutters in mijn kennissenkring

mvg
    I may disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it (Evelyn Beatrice Hall)

Comment

het gaat erom om schutters hun schiethouding te fotograferen om zo in detail de houding te bekijken.
      en video opname om de houding van schutter sta voor stap te bekijken +materiaal zien hoe boog reageert +
      de vlucht van de pijl bekijken.

grtjs

Comment

kijk ook es naar de D3200/5200 van nikon! betere video functie.
        bij hogere iso gaan die het ook beter doen wat zeker zal helpen.

lenzen: tamron 17-50 f2.8 en tamron 70-300 vc

lenzen bestaan ook voor canon.
        nikon stuff

Comment

Van wat ik in London gezien heb op tv, waren de opnames waarbij je de analyses zou doen van hoe een boog reageert en hoe de pijl vliegt gedaan in een vreselijk hoge framerate.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
            Van wat ik in London gezien heb op tv, waren de opnames waarbij je de analyses zou doen van hoe een boog reageert en hoe de pijl vliegt gedaan in een vreselijk hoge framerate.
            ok thx. daarom de bedoeling om de beelden stap voor stap te bekijken. ik heb het ook al eens gezien met iemand zijn camera maar weet niet welk model
            en sterkte of snelheid dat was.

Comment

Het was op tv werkelijk spectaculair om de vlucht van zo'n pijl te zien: rondjes draaien en een heel rare curve terwijl de gewone opname een strak schot liet zien. Ik denk ook niet dat een camera was van een paar honderd €. Je kan eens kijken bij Casio, die hebben van die highspeed camera's, geen spiegelrefex en ook hoe hoger de framerate hoe kleiner het beeld, maar zij zijn ontzettend snel. Als promotoie hebben een filmpje met een pijl door een ballon en dan zie je de ballon ook eerst nog helemaal indeuken.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                Het was op tv werkelijk spectaculair om de vlucht van zo'n pijl te zien: rondjes draaien en een heel rare curve terwijl de gewone opname een strak schot liet zien. Ik denk ook niet dat een camera was van een paar honderd €. Je kan eens kijken bij Casio, die hebben van die highspeed camera's, geen spiegelrefex en ook hoe hoger de framerate hoe kleiner het beeld, maar zij zijn ontzettend snel. Als promotoie hebben een filmpje met een pijl door een ballon en dan zie je de ballon ook eerst nog helemaal indeuken.
                ok ik ben echt goed mee met uw gedachtengoed! maar zover wil ik het niet zoeken.
                tis niet dat ik moet zien hoe een ballon eerst indrukt enz.
                ik ben al in een bepaalde winkel geweest en die raden mij de nikon aan voor hetgeen ik heb kunnen uitleggen
                wat ik wilde. ik ben dus ook echt blij met jullie reakties!!!!
                hier is het echt moeilijk uit te leggen.
                kzal het anders moeten stellen dan.
                voor welk van de 2 camera's zouden jullie voorkeur gaan moest er geen andere optie zijn ???
                hartelijk dank.

jurgen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jurgen1971 Bekijk bericht
                  ok ik ben echt goed mee met uw gedachtengoed! maar zover wil ik het niet zoeken.
                  tis niet dat ik moet zien hoe een ballon eerst indrukt enz.
                  ik ben al in een bepaalde winkel geweest en die raden mij de nikon aan voor hetgeen ik heb kunnen uitleggen
                  wat ik wilde. ik ben dus ook echt blij met jullie reakties!!!!
                  hier is het echt moeilijk uit te leggen.
                  kzal het anders moeten stellen dan.
                  voor welk van de 2 camera's zouden jullie voorkeur gaan moest er geen andere optie zijn ???
                  hartelijk dank.

jurgen
                  Voor geen een van de twee, ik zou zeker voor DEZE gaan, hier zijn de mogelijkheden voor wat jij wil bijna onbeperkt,
                  en je kan er ook objectieven wisselen enz.

Comment

Je hebt geen fotocamera nodig, maar wel een high speed filmcamera om dat vast te kunnen leggen.
                    Als je dan ook nog ziet hoeveel lampen ze op zo'n onderwerp zetten als ze dat in high speed filmen, dan denk ik dat het zelfs met de beste camera niet zo heel erg simpel is om zo'n filmpje te maken.
                    Die camera moet dan in staat zijn om misschien wel honderden beeldjes per seconde te maken (hoe meer hoe beter), dan pas kan je zo'n bewegingen analyseren.
                    Op dit ogenblik is er volgens mij geen enkele DSLR die die mogelijkheid heeft.

Met een fotocamera kan je beelden bevriezen, maar zelfs met 10 foto's per seconde zal je dan niet toekomen.
                    Bij high speed fotografie is het trouwens de flitser die de actie bevriest, en niet de sluitertijd.
                    En zelfs met 10 foto's per seconde kom je er dan nog niet om er in één keer een reeksje van te maken waarbij je alle bewegingen goed kan controleren, want de pijl is al weg op een fractie van die ene seconde.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                      Voor geen een van de twee, ik zou zeker voor DEZE gaan, hier zijn de mogelijkheden voor wat jij wil bijna onbeperkt,
                      en je kan er ook objectieven wisselen enz.
                      bedankt voor de info!!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                        Je hebt geen fotocamera nodig, maar wel een high speed filmcamera om dat vast te kunnen leggen.
                        Als je dan ook nog ziet hoeveel lampen ze op zo'n onderwerp zetten als ze dat in high speed filmen, dan denk ik dat het zelfs met de beste camera niet zo heel erg simpel is om zo'n filmpje te maken.
                        Die camera moet dan in staat zijn om misschien wel honderden beeldjes per seconde te maken (hoe meer hoe beter), dan pas kan je zo'n bewegingen analyseren.
                        Op dit ogenblik is er volgens mij geen enkele DSLR die die mogelijkheid heeft.

Met een fotocamera kan je beelden bevriezen, maar zelfs met 10 foto's per seconde zal je dan niet toekomen.
                        Bij high speed fotografie is het trouwens de flitser die de actie bevriest, en niet de sluitertijd.
                        En zelfs met 10 foto's per seconde kom je er dan nog niet om er in één keer een reeksje van te maken waarbij je alle bewegingen goed kan controleren, want de pijl is al weg op een fractie van die ene seconde.
                        ok bedankt voor de info!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jurgen1971 Bekijk bericht
                          het gaat erom om schutters hun schiethouding te fotograferen om zo in detail de houding te bekijken.
                          en video opname om de houding van schutter sta voor stap te bekijken +materiaal zien hoe boog reageert +
                          de vlucht van de pijl bekijken.

grtjs
                          Dan is het toch een beetje jammer de Casio EX-F1 niet meer verkrijgbaar is. Het leek me een ideaal apparaat voor dit soort situaties. Hier vind je een filmpje gemaakt met dit toestel. Tegenwoordig is er enkel nog de ZR100 maar dat lijkt me niet wat je in gedachten had.

Comment

Working...
                          X