Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

enkele praktische vragen na mijn recente aankoop van een 7D (tweedehands)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: enkele praktische vragen na mijn recente aankoop van een 7D (tweedehands)

UDMA is het belangrijkste voor de snelheid, vanaf 300x is het prima voor vogels in vlucht.
    Ook mijn goedkope Kingston en Noname 16GB 133x kaartjes doen nog altijd mee, je hebt immers een buffer van 22 raws.

Veel mooie fotos met je 7D in 2013.

Comment

Hallo allemaal,

Ik heb ook zojuist een tweedehands 7D aangeschaft.
      Nu mijn vraagje als het van de TS mag?

Hoe krijg ik de nieuwe firmware erop?

Alvast bedankt voor de eventuele uitleg.

Met vriendelijke groet,

Day-Walker

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Day-Walker Bekijk bericht
        Hallo allemaal,

Ik heb ook zojuist een tweedehands 7D aangeschaft.
        Nu mijn vraagje als het van de TS mag?

Hoe krijg ik de nieuwe firmware erop?

Alvast bedankt voor de eventuele uitleg.

Met vriendelijke groet,

Day-Walker
        1. Download hier de firmware.
        2. zip uitpakken
        3. sleep nu bestand 7D000203.FIR naar het CFgeheugenkaartje (hoeft niet leeg te zijn) van de camera
        4. Zorg dat de kaart in de camera steekt en zorg dat uw batterijen niet bijna plat zijn.
        5. Ga op de camera in het MENU, onderaan het derde oranje tabblad vindt u FIRMWARE VERSIE
        6. Daar volgt u de instructies

Een stukje taart, een wandeling in het park ...
        I may disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it (Evelyn Beatrice Hall)

Comment

grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Beste Hotmijl,

Bedankt voor jou snelle reactie.

Hij is bezig, ben benieuwd?

Thanks.....
            Last edited by Day-Walker; 28 december 2012, 15:39.

Comment

De update is zeker de moeite waard. Je krijgt een hele reeks functionaliteiten bij (dus is een échte grondige update). Na de update moet je terug datum en uur invoeren en that's it!

Eén klein nadeel: er was een programma waarmee je het aantal clicks op je 7D kon zien (werkte enkel met explorer) en dat werkt niet meer na die update. Maar ik weet toch reeds hoeveel clicks mijn toestel heeft dus voor mij geen probleem...
              Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

Comment

Het is gelukt, top!!!
                Datum en tijd goed gezet en klaar voor de foto's, yeahh...

Bedankt jongens.....

Comment

Eergisteren de 'vuurdoop' gegeven aan mijn toestel : voetbalfoto's in de druilerige regen gaan maken. Slechtere omstandigheden kan je moeilijk hebben : motregen en zoveel bewolking dat het wel avond leek. Ik heb dan ook serieus moeten experimenteren met de diverse instellingen om alles een beetje bruikbaar te maken, maar dat is wellicht de beste manier om het toestel en zijn mogelijkheden te leren kennen
                  Wat betreft de input van Day-Walker : niet vergeten dat je handleiding ook moet geupdated worden, er is een nieuwe Nederlandstalige versie voor firmware 2.0.0 en hoger te vinden op http://gdlp01.c-wss.com/gds/2/030000..._Manual_NL.pdf
                  Succes met de aanwinst !
                  Canon 7DII/Canon 7D/Canon 400D/EF 70-200 F2.8 L IS II USM/EF 24-70mm F2.8 L II USM/EF 50 mm F1.8 II(BW)/Tamron 17-50 mm F2.8 AF SP Di II (UV)/Sigma 50-150 mm F2.8 EX APO DC HSM (Ultra Clear)/Sigma 70-300 F4-5.6 APO DG Macro - BD0791BE

Comment

Als je wat last hebt met de vele AF-instelmogelijkheden van de 7D, zijn deze video tutorials wel nuttig:
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Bedankt voor de tip, LesC ! Ik heb inderdaad wel wat gesukkeld met de vele mogelijkheden voor de AF, oefening zal hopelijk kunst baren, dus ik heb je link gevolgd en bekeken. Zéér interessant, inderdaad!
                      Canon 7DII/Canon 7D/Canon 400D/EF 70-200 F2.8 L IS II USM/EF 24-70mm F2.8 L II USM/EF 50 mm F1.8 II(BW)/Tamron 17-50 mm F2.8 AF SP Di II (UV)/Sigma 50-150 mm F2.8 EX APO DC HSM (Ultra Clear)/Sigma 70-300 F4-5.6 APO DG Macro - BD0791BE

Comment

Working...
                      X