Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 60d of nikon d7000

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon 60d of nikon d7000

Hallo

Ik ben op zoek naar een degelijk spiegelreflex camera. Ik ben na wat opzoekingswerk terecht gekomen bij de canon 60 d en nikon d 7000.
    Ik geraak er niet uit welk toestel ik het beste aankoop. Het is mijn eerste spiegelreflex camera. Mijn vorige toestel was een compact camera nikon p 90.
    In februari zal ik fotografie les beginnen volgen. Zodat ik het toestel leer kennen en er meer kan uithalen dan enkel de functie 'automatisch'.
    De prijs van beide toestellen is rond de 1000 euro.

Welke lens zouden jullie aanraden om te starten?
    Is de 18 - 135 IS bij canon goed?
    18-105 VR bij nikon?

Het toestel zal dienen voor familiekiekjes, spelende kinderen, reizen, feestjes, dieren

Welk toestel zouden jullie kiezen rekening houdend voor wat hij zou dienen.

In eerste instantie hadden we ons oog laten vallen op de canon 600 d.

Ik denk dat jullie mij wel wijzer kunnen maken.

Re: Canon 60d of nikon d7000

D7000 heeft een betere sensor (betere beeldkwaliteit, minder ruis en meer dynamisch bereik), deze heeft ook een zeer goed autofocussysteem.
    Bij weinig licht (binnen) is de D7000 ook een stuk beter dan de 60D.
    De 60D heeft dan weer een draaibaar scherm, als je dit niet nodig hebt, zou ik zeker en vast voor de D7000 gaan, 18-105 vr is een zeer degelijke beginnerslens.

PS: De D7000 staat nu veel goedkoper dan in het begin, body only betaalde ik 1000€. De D7000 is eerder te vergelijken met de 7D van Canon en niet echt met de 60D (is eerder een D5200 bij Nikon).
    De D7000 ligt dus eigenlijk een klasse hoger...

Comment

Ik zou wel de 7D vergelijken met de D7000.
      Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

Comment

een 7D kan je hier op BD kopen voor ong 800€
        goed toestel voor de prijs
        mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TBiRD Bekijk bericht
          Ik zou wel de 7D vergelijken met de D7000.
          7D en 60D hebben wel dezelfde (oude) sensor, wat mij enorm stoorde aan de 7D (wat deze "sportcamera" eigenlijk veel minder geschikt maakt voor sport te fotograferen, want dan zit je meestal aan hoge gevoeligheden, waar deze een stuk achterop zit).
          De autofocus van de 7D is wel iets beter dan die van de D7000, alsook heb je 8fps ipv 6fps.

(D7000 gaat rond de 700 euro 2e hands ) Hierdoor heb je nog wat geld om te investeren in eventueel een extra lens (zoals de Nikon 35mm 1.8G, goedkoop en werkelijk fantastisch om mee te werken, is wel geen zoomlens, maar met deze kan je zo goed als "zien in het donker" en krijg je nog mooiere wazige achtergronden)

Beide zijn goed (7D en D7000), maar in je vergelijking met de 60D, is de D7000 een duidelijke winnaar.
          Last edited by playerofwar; 15 december 2012, 18:26.

Comment

Begin eens met beide camera's vast te houden en de menu's te vergelijken. Ga daarna pas over naar het vergelijken van sensoren etc.
            550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

De 7 d is buiten budget.

De D 7000 voor 700 euro 2e hands is veel geld. Want heb deze gevonden online http://www.cameranu.nl/nl/digitale-c...7_1010_128084/ Waar we nog garantie op hebben.
              Het zal waarschijnlijk wel de D7000 worden, omdat we daar goeie reacties over horen.
              Dit toestel zal toch niet té professioneel zijn naarmate ik nog een complete leek ben in fotografie?
              Misschien is de canon D 600 beter voor een amateur? Hebben daar weinig gedacht van.
              De prijs van de D 7000 zit wel goed. Goeie prijs, voor goed toestel.

Comment

Misschien eens denken aan een of andere cursus. Tis niet omdat je een goed toestel koopt dat je foto's onmiddellijk top zijn. Oefening baart kunst.
                Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

Comment

In zijn openingspost zij de ts het volgende.....

"In februari zal ik fotografie les beginnen volgen. Zodat ik het toestel leer kennen en er meer kan uithalen dan enkel de functie 'automatisch'."

Comment

Ikzelf gebruik canon maar ik zou je toch de nikon aanraden omwille van iets beter prestaties zoals al aangegeven maar vooral ook voor de prijs.
                    Canon is zeer duur aan het worden de laatste tijd, vooral in lenzen terwijl je bij Nikon hetzelfde hebt voor soms tot 30% goedkoper.

Comment

Koop ze beiden. Fotografeer er een jaartje mee. Ik garandeer je dat je dan
                      nog niet zo stellig kan zeggen welke de betere van de twee is. En zeker niet
                      zoals sommigen dit hier doen.
                      Volg je hart. Toestellen zijn beide prima. Excellente tools... en de rest is bla
                      bla...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vernic Bekijk bericht
                        ......
                        Ik ben op zoek naar een degelijk spiegelreflex camera..........

Het toestel zal dienen voor familiekiekjes, spelende kinderen, reizen, feestjes, dieren
                        dan zou ik gaan voor een Nikon.
                        -----
                        voor het betere werk is een Canon meer geschikt)(.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                          dan zou ik gaan voor een Nikon.
                          -----
                          voor het betere werk is een Canon meer geschikt)(.
                          grt,bouk.
                          Hahahaha, das een goedje!

Aan TS: De D600 is eigenlijk een professionelere D7000 (zelfde body, maar met nog betere beeldkwaliteit en fullframe sensor).
                          D7000 is voor de amateur dat goede beeldkwaliteit wil, samen met goede autofocus en stevige body. (de D300s is de professionele DX camera)
                          Je moet er niet mee inzitten dat je een te professionele body zou hebben, ik heb zelfs al regelmatig amateurs met een D800/D3s zien fotograferen, terwijl zij geen verschil zouden zien tussen zo'n camera en een D7000, ze hebben geld en willen het beste.

Comment

N.B. de D7000 is tegenwoordig al voor rond de 700 euro NIEUW te krijgen (alleen de body). Tweedehands heb ik er deze week al een voor 475 euro gezien op 2ehands.be.

Comment

Als het is voor familiekiekjes, rezien, enz waarom dan rond de 1000 euro uitgeven. Heb zelf een Nikon D3100 en maak daar ook perfecte foto's mee (allez, voor mij toch meer dan voldoende kwaliteit). En alles bijéén (body, lens, batterij, tas, filter) heeft me dat 458 euro gekost.

Comment

Working...
                              X