Ik volg digitale fotografie en ben momenteel in het bezit van een Nikon D90. Ik zou me graag vernieuwen, maar vraag me af welk toestel ik het beste zou nemen. De D300s spreekt me enorm aan (omwille van de cropfactor, neem graag macro-foto's) maar ik vraag me af wanneer de nieuwe versie hiervan uitkomt. Hij is tenslotte reeds enkele jaren op de markt. De D600 spreekt me aan omwille van de fullframe, de megapixels houden me echter tegen, denk dat ik dan meteen maar een nieuwe pc ed.mag aanschaffen ook wegens de zware bestanden van de foto's.
Ik heb reeds enkele lichtsterke lenzen (Nikon 105mm micro / sigma 70-200 2.8 / Nikon 50 mm 1.8) en nog 2 andere lenzen (18-105 3.5-5.6 en 55-300, dewelke ook goede lenzen zijn die ik toch wel zou missen moest ik naar FF overstappen).
Heeft iemand ervaring welk toestel het beste wordt genomen, pro's en contra's, en is de D300s een goed toestel? Hij wordt geklasseerd onder de professionele toestellen, dus het zou een goede body moeten zijn. Maakt hij haarscherpe foto's? Of ga ik daarvoor beter naar de D600? En kan je bij één van de 2 toestellen mét externe flits de shutter sneller zetten dan 1/200s? De D90 kan dit niet.
Of lijkt de D7000 toch nog het beste voor mij? Deze is qua prijs toch iets voordeliger dan de D300s en D600.
Heel veel vragen, hoop dat ik wijzer word...
Laat tips en suggesties maar komen!
Bedankt,
Valerie
Ik heb reeds enkele lichtsterke lenzen (Nikon 105mm micro / sigma 70-200 2.8 / Nikon 50 mm 1.8) en nog 2 andere lenzen (18-105 3.5-5.6 en 55-300, dewelke ook goede lenzen zijn die ik toch wel zou missen moest ik naar FF overstappen).
Heeft iemand ervaring welk toestel het beste wordt genomen, pro's en contra's, en is de D300s een goed toestel? Hij wordt geklasseerd onder de professionele toestellen, dus het zou een goede body moeten zijn. Maakt hij haarscherpe foto's? Of ga ik daarvoor beter naar de D600? En kan je bij één van de 2 toestellen mét externe flits de shutter sneller zetten dan 1/200s? De D90 kan dit niet.
Of lijkt de D7000 toch nog het beste voor mij? Deze is qua prijs toch iets voordeliger dan de D300s en D600.
Heel veel vragen, hoop dat ik wijzer word...
Laat tips en suggesties maar komen!
Bedankt,
Valerie
Comment