Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vervangen Canon 350D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Vervangen Canon 350D

Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
    laatst toen ik in "Mediamarkt" wat liep te neuzen hoorde ik een "verkoper" ook zo'n uitspraak doen tegen een wat bejaarde man die dacht van vakkundig advies in te winnen bij de aankoop van zijn eerste DSLR...
    "De 7D is voor sport, de 60D voor stilleven en landschap..."
    Toen de verkoper verdwenen was fronste de man zijn wenkbrauwen, keek in mijn richting en mompelde: "je zou echt niet weten wat je moet kopen...".
    Ik heb hem toen een kwartiertje "neutrale" info gegeven.
    Daarna bedankte de man me met de woorden: "ik heb aan jou meer geleerd dan aan al die verkopers samen, welbedankt!"

Om maar te zeggen: een camera voor sport of voor stilleven enzovoort, die bestaat volgens mij niet.
    Daarom dat ik dus zeg om body en lenzen te kopen naar de tak van fotografie...
    want afhankelijk van je tak van fotografie, zal je andere lenzen wensen...
    Ik heb nergens geïnsinueerd dat een bepaald model maar 1 type fotografie kan.

Om maar te zeggen, dat deze repliek weinig toedraagde?
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

De keuze is gemaakt: een Nikon D5200 met de Tamron AF 18-270 lens (http://www.dpreview.com/lensreviews/...3p5-6p3_vc_n15). De lens was op aanraden van de fotograaf, volgens hem is die vergelijkbaar met de nieuwe Nikon 18-300 lens maar goedkoper.

Iedereen bedankt voor de hulp

Comment

Tussen de 60d en 650d is toch wel verschil hoor. De 60d zal ongetwijfeld sneller zijn en iets groter. De 650d heeft een nieuwe beeldsensor en een digic 5 beeldprossesor. Bij canon lijkt mij op dit ogenblik de 650 ook de intersantste instapper.
        Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
        flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Andy Caignie Bekijk bericht
          De keuze is gemaakt: een Nikon D5200 met de Tamron AF 18-270 lens (http://www.dpreview.com/lensreviews/...3p5-6p3_vc_n15). De lens was op aanraden van de fotograaf, volgens hem is die vergelijkbaar met de nieuwe Nikon 18-300 lens maar goedkoper.

Iedereen bedankt voor de hulp
          Omschakelen van Canon naar Nikon, tot daar toe, maar gaan voor een dergelijke lens is mij een raadsel. Boven is er nog zo benadrukt dat een zoomfactor van >5 niet zo best is.
          Enfin, geluk ermee!
          (Misschien wil je helemaal niet van objectieven wisselen, maar dat is een heel ander probleem, en zou je beter af zijn met een bridge zoals de Pana Lumix?)
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.3.1)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
            Omschakelen van Canon naar Nikon, tot daar toe, maar gaan voor een dergelijke lens is mij een raadsel. Boven is er nog zo benadrukt dat een zoomfactor van >5 niet zo best is.
            Enfin, geluk ermee!
            (Misschien wil je helemaal niet van objectieven wisselen, maar dat is een heel ander probleem, en zou je beter af zijn met een bridge zoals de Pana Lumix?)
            Een deel van het probleem is ook altijd budget Ik heb lang nagedacht om 1 of 2 lenzen te kopen, maar 2 goeie lenzen was financieel niet haalbaar, en kit lenzen... Ik heb de lens geprobeerd en ik vond het goed meevallen, maar ik ben dan ook geen pro.

Comment

't Is niet dat de benaming "kitlens" betekent dat het om slecht materiaal zou gaan. Een kitlens is een objectief dat tegelijk en (bijna) als standaard met een body wordt verkocht.
              Zo is de combinatie 18-55mm + 55-250mm bij Canon (over Nikon kan ik geen uitspraken doen) ALTIJD beter dan zeg maar de 18-200.
              Wat mij wel (en voor de zoveelste keer) opvalt is dat iemand voor Nikon gaat, maar dan toch maar voor een z.g. "third-party" lens kiest (en dan nog een z.g. "superzoom", dus eentje met >10x zoom). Ik zou eigenlijk eens willen weten hoeveel Nikonisten met Nikon-lenzen werken vergeleken met Canonians met Canon-lenzen. Je zou je ogen opentrekken, denk ik.
              Maar ik ben de laatste (in een andere hoedanigheid ben ik hier Moderator; hier ben ik slechts tussengekomen als mede-fotograaf, en bezitter van de 350D) om die discussie hier te willen ontketenen.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.3.1)

Comment

Hmm... Bizarre keuze, zeker met een budget van €1600,-

Ik ben zelf onlangs nog voor de Pentax K5 gegaan. Momenteel is dit toestel met 18-55 en 50-200 WR (weather resistant) verkrijgbaar voor minder dan €1000. Indien gewenst is er dus binnen je budget nog marge voor betere lenzen.

Comment

Working...
                X