Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

AI Servo tracking gevoeligheid 7D bij sport

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• AI Servo tracking gevoeligheid 7D bij sport

Is het wenselijk of zelfs nodig om de AI Servo tracking gevoeligheid aan te passen bij m'n 7D bv bij het veldrijden? Dit vnl wanneer de renners naar je toe komen (stabilizer modus 1), niet dus voor het pannen (stabilizer modus 2). Zijn er eventueel (nog) andere instellingen die hiervoor belangrijk zijn? Ik denk maar aan aantal/middelste of buitenste focuspunten... Ik gebruik mijn 7D hiervoor met de 70-200 f2.8 L IS USM II.
    http://www.paulvanrooy.be

Re: AI Servo tracking gevoeligheid 7D bij sport

Oorspronkelijk geplaatst door Vropa Bekijk bericht
    Is het wenselijk of zelfs nodig om de AI Servo tracking gevoeligheid aan te passen bij m'n 7D bv bij het veldrijden? Dit vnl wanneer de renners naar je toe komen (stabilizer modus 1), niet dus voor het pannen (stabilizer modus 2). Zijn er eventueel (nog) andere instellingen die hiervoor belangrijk zijn? Ik denk maar aan aantal/middelste of buitenste focuspunten... Ik gebruik mijn 7D hiervoor met de 70-200 f2.8 L IS USM II.
    Zo heb ik de mijne staan
    Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

Comment

Re: AI Servo tracking gevoeligheid 7D bij sport

Bij mij staat

C.Fn III 1 AIServo trackinggevoeligheid = snel (maar zoals ik begrepen heb kan dat problemen geven als je AF-punt de achtergrond in het oog krijgt)
      C.Fn III 2 AIServo 1e/2e beeld prioriteit = 0 (AF prioriteit/Tracking prio.) dit om snel een nieuw beeld te focussen
      C.Fn III 3 AIServo tracking mode = 1 (Continue AF tracking prioriteit) : dit om met alle focuspunten te kunnen tracken

Voor op je toekomende renners is C.Fn III 3 = 0 (Hoofd focus prioriteit) te overwegen als je AF-modus centraal focuspunt kiest (dat nog steeds gevoeliger is met een 2.8 lens).

Comment

Working...
      X