Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ben ik een idioot?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Correctie : een van de antwoorden beweert dat 1600*1200 3MP is, dat is 2MP.

Megapixels belangrijk ? De ene zal zeggen ja, de andere (zoals ik) nee. Ikzelf heb (terug) een D30, in afwachting voor de 1D. De D30 heeft 3MP, de 1D 4MP. Dat is ruimschoots voldoende voor mij. Ik heb zelfs met mijn oude D2000 (Kodak DCS520, 2MP) A4 afdrukken gemaakt, van uitstekende kwaliteit.

Comment

Megapixels zijn belangrijk voor ex-kleinbeeldgebruikers die APS geen leuke vondst vonden. En als megapixels helemaal niet belangrijk zijn, ga dan terug met van die KODAK fotodiscjes werken

Het toenemende aantal Megapixels biedt u gewoon de vrijheid om:

- Goedkoop een toestel te vinden dat ver onder het huidige gangbare maximum zit, als je alleen 10x15 afdrukt, nooit zaken detoureert en nooit een nieuw kader wil maken uit een bestaande foto.
      - Voldoende MP aan te schaffen die je WEL toelaten om eens een uitvergroting te maken enz... en dit tegen een steeds betere prijs, of een steeds betere scherpte (gezien het extra aantal beeldpunten).

Dus voor de mensen die geen boodschap hebben aan extra megapixels, heb ik er wel een: ga fotokes maken in plaats van de mensen die op bruikbare en betaalbare uitvoeringen van 11, 15 of 24 MP zitten te wachten te vertellen dat het verschil van 6 naar 8 verwaarloosbaar is. Of waarom kocht ooit iemand een 6x6? Omdat kwaliteit niet belangrijk is misschien?

Comment

@Rudy:
        moest ik van kwade wil zijn, dan zou ik zeggen dat je de uitdaging niet meer wil aangaan... Grapje hé?

@Koen:
        'k weet niet wat je tegen FireWire op een DSLR zou hebben. En op de EOS 1 Mark II zit een microfoonaansluiting. Juist: om commentaar op de foto's in te spreken...
        http://www.digifotofreak.nl

Comment

<IRONIC MODE ON>
          @Koen : Aan een 8mp camera, waarvan je de helft moet denoisen hou je ook maar een 4MP over hoor. Trouwens, op mijn Canon D2000 zat ook een microfoontje. Tis daarmee dat ik em weg heb gedaan, da kan niet op een DSLR

Ook die firewire aansluiting stoorde mij enorm. Nee, dan liever een zogeheten USB2.0 aansluiting die enkel op 1.1 snelheid werkt.
          <IRONIC MODE OFF>

Comment

OK... point taken... audiocommentaar kan nog net, vemits m'n huidige GSM dat niet meer wil doen, en tegen firewire op zich heb ik niets. Ik wilde vooral zeggen dat voor mij een fototoestel geen videocamera moet worden. Ik heb liever dat het een paar honderd Euro betere foto's maakt dan dat er een paar honderd Euro videosnufjes opzitten.

Wat ik nog wel een leuke feature zou vinden, is een kleine GPS-chip in de pro-camera's, zodat je in de EXIF exact kan zien waar je foto genomen is Of is dat al een bestaande mogelijkheid?

EDIT: misschien nogal gevaarlijk met het oog op de bescherming van de privacy

Comment

GPS bestond al op mijn Canon D2000 als een PCMCIA plugin kaartje voor Garmin GPS toestellen.

Verdomme, hoe langer ik erover nadenk, hoe stommer dak het vind dat ik die weg heb gedaan ....

Comment

Koen,
                dat van die GPS-module:
                helemaal mijn idee!

Comment

Originally posted by Tom
                  GPS bestond al op mijn Canon D2000 als een PCMCIA plugin kaartje voor Garmin GPS toestellen.
                  Heb je dat ooit nuttig gebruikt? Of is het gewoon een functie die leuk is om te hebben?

Ik denk vooral dat het voor reisfotografie, tochten door de jungle en trekking door onherbergzame en vooral onbewegwijzerde gebieden handig is als je later nog kan zien waar, wanneer, hoe hoog en in welke (wind)richting je trok... Maar 't handigste van al zou nog zijn als je hem bovendien als kompas kan gebruiken indien je een beetje het Noorden kwijt bent

Handig voor al die motards hier die hun fototoestellen in de vreemdste richtingen laten kijken

Comment

Lol, neen, ik heb dat niet gebruikt. Ik heb geen Garmin GPS.

Comment

Ach de makers weten toch dat er altijd mensen die dingen kopen gewoon om mee uit te pakken .en te kunnen zeggen mijn toestel heeft zoveel pix .

Maar of het merendeel van de mens daar betere foto's mee gaan maken is nog zeer de vraag. Ik trek er regelmatig op uit om foto's van dieren te maken .

Ik heb een fuji finpix 602s met teleconvertor 1.7 en IK ben zeer tevreden over mijn resultaten.Soms zet ik hier eens een foto en vraag dan naar de kommentaren om te leren uit de uitleg van de antwoorders.

Als ik dan kijk naar de foto's van bv Tine en Steward dan weet ik ook wel dat mijn foto's niets waard zijn tegenover hun kunststukken.

Maar geef mij nu een zeer proffesionnel toestel in de hand ga ik dan ook zulke foto's maken neen hoor.

Maar niet iedereen kent zijn beperkingen en juist daar spelen de fabrikanten op in .en juist daarom zullen er steeds nieuwe toestellen komen met steeds kleine wijzigingen .

Groetjes
                      http://www.vehe.be

Comment

Originally posted by MarcFoto
                        @Rudy:
                        moest ik van kwade wil zijn, dan zou ik zeggen dat je de uitdaging niet meer wil aangaan... Grapje hé?
                        Ah zo, awel, dan pakken we de sony 828 maar eens om het vergelijk te doen?

Comment

@Rudy,
                          jij bent een man naar mijn hart.
                          Je bent gewoon een wandelende fotowinkel. Geen Pro 1 meer? Dan pakken we toch gewoon de F828. Ik zou graag je salaris hebben...

Alle gekheid op een stokje: we zullen het nog even moeten uitstellen. Ze voorspellen slecht weer morgen...

Comment

Originally posted by MarcFoto
                            @Rudy,
                            jij bent een man naar mijn hart.
                            Je bent gewoon een wandelende fotowinkel. Geen Pro 1 meer? Dan pakken we toch gewoon de F828. Ik zou graag je salaris hebben...

Alle gekheid op een stokje: we zullen het nog even moeten uitstellen. Ze voorspellen slecht weer morgen...
                            Niet te lang wachten natuurlijk, dan is ie weer weg. Van dat salaris wil je niet weten :-(
                            Greetzzz
                            Rudy

Comment

Working...
                            X