Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon eos 5D MII of MIII

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon eos 5D MII of MIII

Robin,

Het is niet voor het één of ander, maar dit is een albumpje met de Canon 5DMk2 + Sigma 50-500 + Sigma 2xTC = 1000mm ...
    Voor als je nog eens echt véél tele nodig hebt.
    Deze combinatie kan enkel met manuele focus en met de 5DMk2 is dat geen enkel probleem vanwege de héél heldere zoeker - met de 5DMk1 lukte het dus niet.
    5DMK2 + monstertele
    De 5DMk2 is en blijft een dijk van een camera ... en is momenteel tweedehands betaalbaar geworden (ook via dit forum uiteraard).
    De 5dmk2 dus nog niet afschrijven

Jaja

Oorspronkelijk geplaatst door Robin De Nys Bekijk bericht
    Aan iedereen allessinds bedankt voor de reacties, de dus, dat is iets West-Vlaams denk ik Van mijn canon 7D heb ik inderdaad totaal geen klagen, ikzelf heb al zittend enken, waarom koop ik dan gewoon geen 2de 7D? wat denken jullie daarvan?

Grtz
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

En de 6D?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Robin De Nys Bekijk bericht
        Van mijn canon 7D heb ik inderdaad totaal geen klagen, ikzelf heb al zittend enken, waarom koop ik dan gewoon geen 2de 7D? wat denken jullie daarvan?
        Fly like a G6 en nog niet content ?
        I may disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it (Evelyn Beatrice Hall)

Comment

Een 5D MKII in combinatie met de 7D is ook niet slecht.
          Dan gebruik je de 7D voor de actiefoto's waarbij een snelle AF belangrijk is, voor de andere foto's kan je dan de 5D MKII gebruiken.
          Met een 5D MKII kan je wel actiefoto's maken, maar de 7D (en ook de 5D MKIII) heeft daarvoor een veel beter AF-systeem waardoor de kans op bruikbare foto's groter wordt.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Inderdaad een goede combo [7D & 5D2)
            Heb zelf een 5D2 & 1DM3. Ook ik gebruik de 1D voor het snellere werk.
            De 5D2 gebruik ik voor portret etc.
            Ben zeer tevreden over deze camera [scherpe en mooie kleur foto's, hoge ISO].
            Wel belangrijk dat je kwalitatieve goede lenzen hebt ivm de pixels.
            Ik fotografeer met de 24-70 2.8 en de 70-200 2.8 is II.
            Last edited by shinobi; 2 december 2012, 14:38.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door shinobi Bekijk bericht
              Heb zelf een 5D2 & 1DM3. Ook ik gebruik de 1D voor het snellere werk.
              De 5D2 gebruik ik voor portret etc.
              Die combinatie heb ik ook een hele tijd gebruikt, maar nu de 5D MKII vervangen is door de 5D MKIII wordt de 1D MKIII vooral gebruikt voor de evenementen waar ze slecht weer voorspellen.
              Zo heb ik gisteren de 1D MKIII gebruikt om foto's te maken van de cyclocross, maar als ik geweten had dat het pas zo laat zou beginnen te regenen, dan had ik waarschijnlijk de 5D MKIII meegenomen omdat het op het einde zo oanker was dat de iso heel hoog moest, en dan had ik met de 5D MKIII toch nog heel wat betere foto's kunnen maken in die omstandigheden.

Maar voor ik de 5D MKIII had was de 1D MKIII de camera voor het snelle actiewerk, en de 5D MKII voor de niet zo snelle onderwerpen, en vooral voor de evenementen waar er erg weinig licht is (optredens).
              Ik vermoed dat een 7D het eigenlijk nog net iets beter doet dan een 1D MKIII als het op de hoge iso aankomt, de AF van een 7D is ook recenter dan die van de 1D MKIII, het is best mogelijk dat die ook nog wat beter werkt in moeilijke omstandigheden.
              Daarom denk ik dat een 7D + 5D MKII zelfs nog een iets betere combinatie is dan een 5D MKII + 1D MKIII.
              Tenzij het stevig regent, dan vertrouw ik de 1D MKIII + bijvoorbeeld de 70-200 f2,8 L IS II eerder dan een 7D met dezelfde lens (dat is eigenlijk de reden waarom ik de 1D MKIII nog niet heb geruild voor een 7D).
              BD0338BE

Comment

Je kan ook nog een 1,4 teleconverter gebruiken ism een mk3. Het verlies van een stop aan licht kan je dan compenseren met de zeer goede iso resultaten.
                Groeten Remco.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Remco_RC Bekijk bericht
                  Je kan ook nog een 1,4 teleconverter gebruiken ism een mk3. Het verlies van een stop aan licht kan je dan compenseren met de zeer goede iso resultaten.
                  Dat kan wel, maar de AF werkt maar tot f8, een lens zoals bijvoorbeeld een 400mm f5,6 zal dan geen autofocus meer hebben in combinatie met een teleconverter.
                  Bij de 1Dx hebben ze de firmware onlangs wel aangepast zodat het bij die camera wel mogelijk is om nog automatisch te focussen met f8 lenzen, maar bij de 5D MKIII zullen ze dat waarschijnlijk niet doen (ze moeten het verschil tussen een 1Dx en een 5D MKIII groot genoeg houden waarschijnlijk).

Een Kenko 1,4x teleconverter zou dan wel een oplossing kunnen zijn, maar ik heb de ervaring dat die in combiatie met sommige lenzen de 5D MKIII compleet laat blokkeren zodra je de ontspanknop indrukt.
                  De enige manier om de camera dan weer tot leven te wekken is de accu er even uit halen...
                  Dat is hier zo met de 5D MKIII + Kenko 1,4x Teleplus MC4 + Canon 300mm f4 L IS en de Sigma 150mm f2,8 macro (oude versie zonder OS, de andere heb ik niet om dat te proberen).
                  Met elke andere lens die ik hier heb zijn er geen problemen, en dezelfde teleconverter geeft in combinatie met de 1D MKIII en die lenzen ook geen enkel probleem (het zit dus in de 5D MKIII, die is zo aangepast dat de Kenko er niet meer op werkt met alle mogelijke lenzen).
                  BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                    Dat kan wel, maar de AF werkt maar tot f8, een lens zoals bijvoorbeeld een 400mm f5,6 zal dan geen autofocus meer hebben in combinatie met een teleconverter.
                    Bij de 1Dx hebben ze de firmware onlangs wel aangepast zodat het bij die camera wel mogelijk is om nog automatisch te focussen met f8 lenzen, maar bij de 5D MKIII zullen ze dat waarschijnlijk niet doen (ze moeten het verschil tussen een 1Dx en een 5D MKIII groot genoeg houden waarschijnlijk).
                    Toch wel, is toch aangekondigd geweest, zal wel pas voor in het voorjaar zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                      Een 5D MKII in combinatie met de 7D is ook niet slecht.
                      Dan gebruik je de 7D voor de actiefoto's waarbij een snelle AF belangrijk is, voor de andere foto's kan je dan de 5D MKII gebruiken.
                      Met een 5D MKII kan je wel actiefoto's maken, maar de 7D (en ook de 5D MKIII) heeft daarvoor een veel beter AF-systeem waardoor de kans op bruikbare foto's groter wordt.
                      Ik heb deze ook en zeer tevreden , ze vullen elkaar goed aan.

Comment

Working...
                      X