Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fuji x pro 1

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: fuji x pro 1

    met de huidige x100 zijn er geen problemen met RAW-verwerking, gebruikt het gewone bayer patroon, de x100s daarentegen gebruikt zelfde patroon als E1 en x-pr01. Met de capture-one 7.02 kun je die RAW's wel vrij goed bewerken, kleuren zijn standaard wel niet zo zuiver als van vergelijkbare toestellen, is iets raar met de kleurbalans maar dat is kwestie van smaak en kan mogelijk aangepast worden via instellingen in converter.

    Comment


    • #32
      Re: fuji x pro 1

      Oorspronkelijk geplaatst door Plex Bekijk bericht
      Deze stelling heb ik zelf al eens aangehaald op dit forum, maar volgens mij overdrijf je wel een beetje

      Quote van dpreview : "By our tests, the X-E1's measured sensitivities are about 1/3 to 1/2 stop lower than marked"

      en vervolgens :

      The X-E1 does a very good job of balancing noise and fine detail in its JPEG output, even taking its generous ISO ratings into account. Fine detail is retained impressively well at high ISOs where other cameras in its class are visibly suffering

      Zelfs bij de raw-testen :
      That said, the output from the X-E1 is remarkably good at high ISOs, and it's difficult to see APS-C Bayer sensor cameras quite matching it at ISO 6400 even with substantial noise reduction applied

      Dus eigenlijk qua high iso heb ik er niet zo'n schrik van...

      Sony Nex heb ik ook over getwijfeld maar vind het grote voordeel van Fuji & Olympus het aanbod lenzen.... Neem nu de Fuji kitlens 18-55/f2.0-4 die krijgt gewoon 4 sterren bij photozone.de...door deze lens alleen al win je al minstens 1 of 2 stops tov de Sony kitlens...
      Ik denk dat je u vergist Plex, de Fuji lens heeft volgens mij maar een halve tot hele stop winst tegenover de Sony.
      Last edited by Funcky; 9 februari 2013, 08:58. Reden: Lens bijgevoegd
      Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

      Comment


      • #33
        Re: fuji x pro 1

        Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
        Ik denk dat je u vergist Plex, de Fuji lens heeft volgens mij maar een halve tot hele stop winst tegenover de Sony.
        Klopt, maar ik reageer op Puerte dus de de berekening is dan (0,5 tot 1 stops) x Puerte = 1 tot 2 stops

        Comment


        • #34
          Re: fuji x pro 1

          Verdorie ben net begonnen met een cursus lightroom...

          Comment


          • #35
            Re: fuji x pro 1

            Ik ben reeds 2 maanden van een DSLR (50D én 1D )naar de X-E1 gegaan, en kan het alleen maar aanmoeidingen. Geen slecht woord over een reflex camera maar wat voor mij de doorslag gaf was het gewicht van de combinatie. De 18/55 is niet meteen een kit lens te noemen, ze is zeer scherp. Snelheid in AF? Hangt er vanaf wat je er mee doet, het is niet meteen gemaakt om aan sport te doen. Je blijft in stealth als je aan straat fotografie doet, super!

            Voor mij de ideale combo is de x100s en de X-E1.

            Maar momenteel is mijn setup gelimiteerd tot de Fujinon 60mm en de 18/55.

            Comment


            • #36
              Re: fuji x pro 1

              Oorspronkelijk geplaatst door Plex Bekijk bericht
              Deze stelling heb ik zelf al eens aangehaald op dit forum, maar volgens mij overdrijf je wel een beetje

              Quote van dpreview : "By our tests, the X-E1's measured sensitivities are about 1/3 to 1/2 stop lower than marked"
              Ik overdrijf niet als ik schrijf dat de ISO waardes van de E1 3/4 tot 1 stop afwijken toz van de NEX6, is zelfs heel eenvoudig aan te tonen via de test gegevens van dpreview waar je zelf naar verwijst.
              Instellingen die zij gebruiken bij zelfde belichting en zelfde diafragma zijn voor de NEX6 1/400s bij 1600 ISO, en hou je vast, 1/500s voor de E1 bij 3200 ISO, dus een verschil in sluitersnelheid van 2/5 stop voor het overbruggen van 1stop verschil in ISO waarde!
              Maar dit is maar de helft van het verhaal, als je nu de raw files effe download en je gaat deze bekijken in raw-converter naar keuze (lr, ACR, cs..) ga je zien dat NEX opname met de door dpreview gebruikte instellingen 0,3 stop overbelicht is toz van de E1.
              Als je dit allemaal samentelt kom je op een afwijking van 1 stop !! Of beter gezegd bij zelfde licht, diafragma en sluitersnelheid kun je bij de nex6 combinatie 1600 ISO instellen waar je bij de E1 3200ISO moet gebruiken.

              Als je dan ook nog eens naar kwaliteitsverschil gaat kijken kun je vrij gemakkelijk stellen dat de nex de E1 klopt bij weinig licht, zowel wat ruis en detail gedrag betreft, je moet er enkel rekening mee dat fuji de vrije loopt neemt met de interpretatie van ISO waardes.

              Oorspronkelijk geplaatst door Plex Bekijk bericht
              en vervolgens :

              The X-E1 does a very good job of balancing noise and fine detail in its JPEG output, even taking its generous ISO ratings into account. Fine detail is retained impressively well at high ISOs where other cameras in its class are visibly suffering

              Zelfs bij de raw-testen :
              That said, the output from the X-E1 is remarkably good at high ISOs, and it's difficult to see APS-C Bayer sensor cameras quite matching it at ISO 6400 even with substantial noise reduction applied

              Dus eigenlijk qua high iso heb ik er niet zo'n schrik van...
              Als je zelfs met de capture one pro (beste raw processor voor fuji) de beelden gaat vergelijken, maar dan op een correcte wijze, zijn de nex beelden beter, en dit geldt volgens mij ook voor de kleurbalans maar over dat laatste kun je discussiëren. Maar die uitspraken van DPREVIEW zijn uit de lucht gegrepen. Alle materiaal om zelf te vergelijken is immers beschikbaar op hun site.
              Hoog ISO gedrag van alle recente systeemcamera van dit niveau zit allemaal vrij dicht bij elkaar.

              Oorspronkelijk geplaatst door Plex Bekijk bericht
              Sony Nex heb ik ook over getwijfeld maar vind het grote voordeel van Fuji & Olympus het aanbod lenzen.... Neem nu de Fuji kitlens 18-55/f2.0-4 die krijgt gewoon 4 sterren bij photozone.de...door deze lens alleen al win je al minstens 1 of 2 stops tov de Sony kitlens...
              Lenzen bij fuji welke ?, de 19 en 35mm prime die ik gebruikt heb zijn geen haar beter dan een doorsnee lens, zelfs de sigma's 19 en 30mm voor E-mount zijn beter ! De 60mm macro kan ik niets van zeggen en de standaardzoom zal wel beter zijn dan de nex 18-50mm maar heeft toch ook maar een 7 segment diafragma. In praktijk zal het verschil niet echt groot zijn, denk dat de nex lens in het midden gebied bij open diafragma zelfs scherper zal zijn en dat is in de praktijk het belangrijkste.
              Ik geloof dat je voor nex E-mount momenteel een aanbod hebt van tussen de 15 a 20 lenzen, misschien meer, gaande van nog geen 200 tot een 1500€, bij fuji is dit 4 geloof ik.

              De nex 16-50 power zoom is een goedkope zeer compacte kitlens en de power zoom maakt deze lens ook geschikt voor video. Maakt dat je een vrij compacte combinatie hebt, compacter dan sommige compacts of hybride toestellen, en dat was een van de kritieken die men in het verleden had op het nex systeem, compact toestel maar geen compacte lens buiten de 16mm f2,8

              Je kunt om de nex heel gemakkelijk de betere m-lenzen gebruiken , bij fuji is dit een klien drama door beperkte MF mogelijkheden.
              Via LA-EA2 adapter kun je de a-mount lenzen gebruiken op NEX met een AF-snelheid die vele DSLR het nakijken geeft.

              Hopelijk voldoet de fuji x100s aan de verwachtingen op papier lijkt het een goed toestel.
              Last edited by puerte; 10 februari 2013, 12:17.

              Comment


              • #37
                Re: fuji x pro 1

                Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                Ik overdrijf niet als ik schrijf dat de ISO waardes van de E1 3/4 tot 1 stop afwijken toz van de NEX6, is zelfs heel eenvoudig aan te tonen via de test gegevens van dpreview waar je zelf naar verwijst.
                Instellingen die zij gebruiken bij zelfde belichting en zelfde diafragma zijn voor de NEX6 1/400s bij 1600 ISO, en hou je vast, 1/500s voor de E1 bij 3200 ISO, dus een verschil in sluitersnelheid van 2/5 stop voor het overbruggen van 1stop verschil in ISO waarde!
                Of beter gezegd bij zelfde licht, diafragma en sluitersnelheid kun je bij de nex6 combinatie 1600 ISO instellen waar je bij de E1 3200ISO moet gebruiken.

                Ik heb het ook eens nauwkeuriger nagekeken en als je gelijk hebt wil ik dat ook toegeven...
                Het scheelt idd een volledige stop...

                Wat betreft de kwaliteit van de lenzen ben ik wel niet akkoord...

                Comment

                Working...
                X