Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

DSLR en exif: vermelding lens & brandpuntafstand?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Originally posted by Havezet
    Op zich voorziet Exif in een sectie waarin camera producenten vrijelijk hun info kunnen wegschrijven, zonder aan de standaard gebonden te zijn. Mijn vermoeden is nu dat sommige leveranciers (blijkbaar Nikon en Canon) dat dus in die sectie wegschrijven. Maar dan is het geen verplichting en is het ook niet gestandaariseerd.
    Dat is wat ik wou illustreren, maar mijn voorbeeld was een geval dat (wellicht logischerwijze) al in de standaard is beschreven. Slecht voorbeeld dus, maar ik ga ervan uit dat die camera- of merkspecifieke velden wel degelijk worden gebruikt, en dat het aan de software maker - jij bevoorbeeld - is om het programma zo te schrijven dat het ook die velden voor elk type camera correct kan identificeren. Uitsluitsel kan ik je natuurlijk niet geven; ik denk dat je daarvoor naar de fabrikant zelf zal moeten gaan.

Overigens, om op een andere vraag te antwoorden, bij Capture One (C1) kan je inderdaad het type toestel selecteren. Dat is ook logisch voor een raw convertor, want elk cameratype heeft zijn eigen (bijna) unieke file format.
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Working...
    X