Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verschil tussen een Canon A70 en een 10D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Kortom...
    De 10D is niet te verslaan.
    Ik weet ook niet beter dan dat.

    tja tuurlijk is die goed(niet te verslaan is natuurlijk onzin)

    alleen als je de pics gaat vergelijken met een camera zoals die ik al aangaf
    b.v de s7000

    dan wordt het veel meer geld voor een beetje extra.

    wel leuk om zo het verschil te zien tussen een camera die 10x zo duur is inv met een a70.

    de een vindt die camera beter en de ander weer die
    want elke camera heeft zijn voor en nadelen.
    en dat is maar goed ook anders kochten we allemaal de zelfde camera


    FZ10 35-420mm leica lens met IS en een f2.8 all the way
    Canon EOS600d

    Comment


    • #17
      ahum , niet de door A70

      Originally posted by Outdoorinfo.nl
      Kortom...
      De 10D is niet te verslaan.
      Ik weet ook niet beter dan dat.

      Comment


      • #18
        Komaan mannen, weten jullie niet beter??
        Een consumer is wel degelijk in staat een dslr te verslaan!!! ik wil direkt het vergelijk met een 8mpixel consumer tegenover een 6mpixel dslr aangaan, landschappen, gebouwen, macrofotografie, al zeker enkele terreinen waarop een dslr de consumer niet kan overtroeven, net oor zijn grote sensor / beperkte dof.
        Eens je andere dingen gaat fotograferen, draait het weer om natuurlijk, high iso, snelle af, en kleine dof (hier dan weer als voordeel)

        Comment


        • #19
          Ik heb vlug enkele full-size stukjes genomen uit beide shots, en ze naast elkaar gezet. De 10D zit steeds links:



          Ik hoop dat de mod het mij vergeeft dat hij net iets groter is dan eigenlijk toegelaten...

          Ik zie toch enkele noemenswaardige verschillen:

          - CA in de bovenhoeken van de A70-shot.
          - Betere kleuren en scherpte (raam, paal)
          - Meer detail (gras)
          - Een groter dynamisch bereik (meer detail in donkere partijen). Waarschijnlijk ook een correctere lichtmeting bij de 10D.

          Nu, natuurlijk zijn de verschillen niet ENORM. Alhoewel: ik vind toch dat de verschillen aanzienlijk zijn, zeker voor dit soort shot. Had niet verwacht dat de verschillen zo zichtbaar zouden zijn.

          Dit is een buitenopname van een statisch subject. Hier heeft de gemiddelde consumercam natuurlijk geen moeite mee, en het A70-resultaat is dus perfect aanvaardbaar. Als je van plan bent van met een 10D enkel dit soort shots te nemen, dan is het inderdaad een onverantwoorde investering. Maar ik zou wel eens willen zien wat de A70 en 10D maken van spelende kinderen op een verjaardagsfeestje, s'avonds en binnenshuis (ik zeg maar iets).
          http://www.theafricabug.com

          Comment


          • #20
            Originally posted by Jochen
            Ik heb vlug enkele full-size stukjes genomen uit beide shots, en ze naast elkaar gezet. De 10D zit steeds links:

            Ik zie toch enkele noemenswaardige verschillen:

            - CA in de bovenhoeken van de A70-shot.
            - Betere kleuren en scherpte (raam, paal)
            - Meer detail (gras)
            - Een groter dynamisch bereik (meer detail in donkere partijen). Waarschijnlijk ook een correctere lichtmeting bij de 10D.

            Nu, natuurlijk zijn de verschillen niet ENORM. Alhoewel: ik vind toch dat de verschillen aanzienlijk zijn, zeker voor dit soort shot. Had niet verwacht dat de verschillen zo zichtbaar zouden zijn.
            Ik vind dat je de twee niet echt kunt vergelijken. Natuurlijk geeft de 10D betere beelden als je op de details gaat inzoomen. Het zou maar triest zijn als het omgekeerde waar was

            Het verschil zit gewoon in het gebruik van de toestellen. Ik gebruik de A70 voor als ik op reis ben en voor uitstapjes. Niet echt professioneel gebruik dus (waarmee ik niet wil gezegd hebben dat ik daarom niet wil dat mijn foto's niet goed zijn ) Op dit moment zou ik niks kunnen beginnen met een bv. een 10D ... natuurlijk als er mensen zij die een milde schenking van een 10D willen doen, ga ik niet weigeren. Adres of rekeningnr op aanvraag verkrijgbaar
            One's never alone with a rubber duck
            Nikon D70 - Canon A70

            Comment


            • #21
              Jochen, je mist een groot punt, veel consumer gebruikers gaan niet zover inzoomen, (niet iedereen is pixelpeeper), en zelfs tot a4 ga je echt niet veel verschil zien. Komt er nog bij dat er hier wel een heel groot verschil is in camera, een A serie tegen een 10d, neem eens een g5 of zo, en ik ben er zeker van dat de resultaten al dichter tegeneen liggen. Met de pro1 zou het wel eens kunnen omkeren.
              Pas op, ik ben ook zeker voorstander van dslr als het op de ultieme kwaliteit aankomt, maar wat heb je aan een camera, die je thuis laat omwille van te groot, of nergens mee binnen mag, vanwege te proffesioneel, nietwaar??

              Comment


              • #22
                nog een feitje, moest je eens de donkere delen gaan oplichten zou je zen dat dit bij de 10D geen problemen geeft, bij die a70 daarintegen zou je een ruisfeestje krijgen
                visit my website : http://www.freewallpapersite.com

                Comment


                • #23
                  Hey Rudy,

                  Ik weet ook wel dat de meeste consumers geen pixelpeepers zijn. Maar aangezien men in deze thread poogt van de verschillen tussen consumer en DSLR te "minimaliseren", lijkt het me logisch dat ik even de puntjes op de I zet:

                  - de verschillen zijn er weldegelijk, zelfs in de meeste shots. Iemand die enkel vakantiekiekjes neemt gaat er zich niet aan storen. een enthousiaste amateur wel.
                  - de verschillen worden héél groot naarmate de shooting-condities "extremer" worden. Aan elk voor zich om uit te maken of hij/zij veel in "extreme situaties" terechtkomt en of hij/zij het belangrijk vindt om op dat moment een geslaagd shot te kunnen nemen.

                  NB. Ik schiet nu met een DSLR, en ik ben géén pixelpeeper hoor.
                  http://www.theafricabug.com

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by fredericrom
                    nog een feitje, moest je eens de donkere delen gaan oplichten zou je zen dat dit bij de 10D geen problemen geeft, bij die a70 daarintegen zou je een ruisfeestje krijgen
                    Klopt, maar waarom zou je bij een corretc belichte foto de donkere delen gaan oplichten?

                    Comment


                    • #25

                      Eerlijk gezegd, ik sta versteld van het minieme kwaliteitsverschil tussen mijn D60 en mijn Sony V1... 't Is bijna een taboe-onderwerp maar er zijn wel degelijk uitstekende niet-DSLR-camera's op de markt.

                      't Is nu al zover gekomen dat ik overal die V1 meepak en dat mijn D60 stof staat te verzamelen in mijn boekenrek...

                      Comment


                      • #26
                        Da's het grote voordel van de pro- en consumers tyegenover de DSLR's... De draagbaarheid... Ik heb een D70 besteld, maar zodra m'b budget het weer toelaat, denk ik eraan een kleine powershot of zo bij aan te schaffen om in de broekzak te steken voor op manifestaties en andere risicoplekken

                        Comment


                        • #27
                          Wat mij inderdaad ook is opgevallen dat de foto's van de 10D zich uitstekend laten bewerken in photopshop. Dit gaat bijna probleemloos.
                          Als ik echter een foto van de A70 pak om ditzelfde te doen, dan valt mij het reultaat vaak tegen. Verscherpen ontaard vaak in een, naar mijn idee, een onnatuurlijke foto. De donkere of licht delen ophalen, werkt op een of andere manier ook heel slecht.

                          Voor mij een DLSR, maar ik vond het gewoon leuk om eens te vergelijken. De 10D is natuurlijk een dikke klasse boven de A70.
                          Maar gezien het prijssverschil, kan de A70 best mee in de binnenzak.
                          Gewoon leuk en handig om er bij te hebben.

                          Gr Peter

                          Canonvijfdeemarkdrie

                          Comment


                          • #28

                            Eigenlijk zou je min of meer gelijkwaardige camera's moeten vergelijken. Zoals een D10 en een G5 van Canon.

                            Comment


                            • #29
                              Print beide foto's op 10x15 en zoek de verschillen

                              Originally posted by steldat
                              Dus je kunt wel zeggen dat zo'n A70 een prima aanschaf voor een beginnende (of niet te draagkrachtige) hobby fotograaf is.
                              En is dat niet de conclusie waarover die flame onlangs ging
                              Oli.

                              Comment


                              • #30
                                Het is wel goed gezien om eens het verschil naast mekaar te leggen en het is natuurlijk niet zo dat je een toestel hebt van 10 keer duurder dat hij 10 keer beter is ik zou zeggen hij is 10 procent beter
                                Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

                                Comment

                                Working...
                                X