Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
voor je budget: D7000 (beste crop camera voor z'n geld) + Nikon 35mm F1.8 (straatfotografie + binnen-in-huis-fotografie) + Sigma 10-24mm (landschap) + 18-105mm (algemeen) + Externe flits SB700 (binnen-in-huis) + statief (landschap) + Sigma 150-500mm (safari volgend jaar) + Kenko 1.4X PRO extender (safari volgend jaar)
Waarom zou hij een extender kopen? Dat werkt niet zo lekker op een 150-500 lijkt mij... Geen AF meer en beeldkwaliteit zal ook niet om over naar huis te schrijven zijn.
70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com
Kijk ook zeker eens naar de pentax K-5. Zowat de meest onderschatte slr denk ik. Nu de nieuwe versie uitkomt is de ''oude'' echt goedkoop. Met de 16-50 2.8 kit betaal je hem 1600€ bij konijn (bij Kamera express nog iets goedkoper denk ik). Dat geeft je een zeer mooie set. Volledige weather-proof (veel betere dichtingen dan de nikon's en canon's) wat hem ideaal maakt voor landschap en/of straat, in camera beeldstabilisatie, top-beeldkwaliteit en dat allemaal in een compact en relatief licht pakket.
Je houdt nog een kleine 1000€ over voor een 23 of 35 prime voor straatfotografie, een 200 2.8, filters voor landschap, statief of iets anders dat je nodig acht.
Fuji xe-1 is ook een optie, met de 16-55 kit kom je ook op een 1500, nog wat marge voor een tele die volgend jaar uitkomt. Beste beeldkwaliteit in crop voor het moment (kijk naar X-pro 1 voor referenties want ze hebben dezelfde binnenkant). FF zijn in mijn ogen zelfs niet zichtbaar beter, tenzij je echt gaat pixelpeepen. Fuji lenzen zijn ook top ( niveau zeiss en leica)
Comment